Søge ind uden kvalifikationerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. november 2012

Anonym trådstarter

Hej hej 

Jeg har fået taget mig en fuld HF med en masse forskellige valgfag (flere end nødvendigt)  MEN, mit gennemsnit er bare så dårligt - hader eksamner og går næsten altid i panik og glemmer halvdelen  Mine lærere prøvede altid og berolige mig, men det har bare altid været svært for mig at gå til eksamen selvom jeg egentligt altid var en god og aktiv elev med masser af notater.

Der er jo så mange spændende uddannelser derude og nogle kræver højere gennemsnit end andre - og så er der selvfølgelig dem hvor alle er optaget 

Mit spørgsmål er så, hvor mange af jer er kommet ind på jeres uddannelser uden at have det rigtige gennemsnit og/eller kvalifikationer?

Jeg har både i tankerne at søge uddannelser på College og på Uni 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Hej hej 

Jeg har fået taget mig en fuld HF med en masse forskellige valgfag (flere end nødvendigt)  MEN, mit gennemsnit er bare så dårligt - hader eksamner og går næsten altid i panik og glemmer halvdelen  Mine lærere prøvede altid og berolige mig, men det har bare altid været svært for mig at gå til eksamen selvom jeg egentligt altid var en god og aktiv elev med masser af notater.

Der er jo så mange spændende uddannelser derude og nogle kræver højere gennemsnit end andre - og så er der selvfølgelig dem hvor alle er optaget 

Mit spørgsmål er så, hvor mange af jer er kommet ind på jeres uddannelser uden at have det rigtige gennemsnit og/eller kvalifikationer?

Jeg har både i tankerne at søge uddannelser på College og på Uni 

mit snit var ikke højt nok til psykologi på uni, men jeg kom ind via kvote to. det var måske muligt for dig?

Anmeld

24. november 2012

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

mit snit var ikke højt nok til psykologi på uni, men jeg kom ind via kvote to. det var måske muligt for dig?

Ja ville nemlig søge via kvote 2 ved de uddannelser jeg ikke har snit til  Ville bare hører om det overhovedet var en mulighed og om der var en chance, vil helst ikke skulle vente til 2014 igen - men søger du bare både de sikre uddannelse og dem jeg ikke har snit til, så kan jeg jo altid bare vælge 

Så super, mange tak 

Anmeld

24. november 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Ja ville nemlig søge via kvote 2 ved de uddannelser jeg ikke har snit til  Ville bare hører om det overhovedet var en mulighed og om der var en chance, vil helst ikke skulle vente til 2014 igen - men søger du bare både de sikre uddannelse og dem jeg ikke har snit til, så kan jeg jo altid bare vælge 

Så super, mange tak 

Der er jo ingen garanti, og hvad de ligger vægt på, under kvote 2, er jo også forskelligt - men jeg siger tag chancen! SOm sagt havde jeg ikke højt nok snit, men på kvote 2 på psyk havde de udvalgt nogle bestemte fag, som de tog snittet af, og det var heldigvis de fag jeg havde klaret godt. Så det var det snit og ikke det samlede - håber du er lige så heldig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.