Update til spl. stud. DSA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
0 svar
0 synes godt om
15. november 2012

Miss Church

Hej damer 

Nu har jeg været til foredrag med DSA. 

Jeg må indrømme at jeg blev mere forvirret end jeg var før, da hende fra DSA ikke viste en dyt omkring barselsdagpenge  Hun sagde at vi skulle kontakte kommunen.

Det har jeg så gjort i dag. Kommunen kan fortælle, at de fra 1/12-12 ikke har noget med udbetalingen af barselsdagpenge at gøre mere. Det overtages af Udbetaling Danmark. Desunden siger de ved kommnuen at det er DSA, som skal give dem besked. 

Dernæst kontaktede vi DSA pr. telefon og snakkede med en socialrådgiver, som skulle have styr på sagerne. Det havde han ikke! Han mener at det er kommunen der skal styre det hele. Han fortæller at man skal melde sig nyuddannet, senest 14 dage efter sidste eksamen og ellers overtager kommunen  Desuden kunne han ikke forstå hvorfor man gik så meget op i barselsdagpenge. Super dygtig rådgiver - eller?! 

Derefter kontaktede vi Udbetaling Danmark, men de har endnu ingen ansat til at varetage barselsdagpengene, da de først overtager fra kommunen om 3 uger. 

Men, hvis man er meldt ind i DSA og har været det i et år, når man bliver færdig, er man berettiget til dagpenge fra første ledige måned (dog skal man lige være opmærksom på, at dagpengene er bagud betalt)

Jeg selv, kontakter Udbetaling Danmark igen til december og får af vide, hvordan de vil have det. Om det er uden om A-kassen, som DSA mener, eller hvad.

Lige nu føler jeg mig ikke meget klogere, men jeg kender en som arbejder indenfor kommunen. Hende prøver jeg at kontakte og så skal jeg nok give besked, hvis jeg finder ud af noget banebrydende 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.