Julegaver-det hader jeg!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.189 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. november 2012

Anonym trådstarter

Min mand giver julegaver til sin søster og hendes børn for ca. 1500 kr i alt, måske mere....

På ønskesedlen står tøj og det køber han. De går op i mange gaver, så han køber faktisk alt der står på den lange liste. Gaver til børn er også fra mig.

Hans søster giver ham for ca. 200 -300 kr. 

I denne familie giver de ikke julegaver til "svogere og svigerinder". Shok for mig! jeg vil gerne være med!

Mit barn og jeg får ingenting fra hende.

Jeg sagde, at jeg føler mig udenfor. Hun sagde at hun ikke har pengene. ( De går ud og spiser på restaurant, har nyt hus og køber kun øko., så så galt er det ikke).

Min man sagde, at hun kan bruge det samme beløb på os 3, dvs måske fælles gave til 200 kr. Men nej, så kan hun ikke købe en personlig gave til sin elskede brør! 

Juleaften sider de der og har "Gaveregn"! Min søn er ked ad det.

Vi gider ikke holde Jul med dem! Aldrig!

Jeg har ingen forældre eller søskende.

Hos min veninde har de en pulje, hvor alle giver en 100 kr pr. person i julegave. De køber så noget fra ønskelisten.

Alle får for det samme beløb. Så alle er med i fælleskabet og ingen er gået konkurs pga. julegavebudget. Det kunne jeg godt tænke mig. men de vil ikke være med til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

hesøth

Det er godt nok irriterende - det ville jeg også være træt af!

Men det er din mand, der må tage fat i hende. Eller allerbedst bare droppe at indkøbe efter hendes bestillingsseddel - og så bare købe små gaver til hende og børnene, hvis han har lyst til det.

.

.

Anmeld

14. november 2012

Aabye

Så din søn får heller ikke gaver fra din svigerinde? 

Kan da virkelig godt forstå at du så ikke ligefrem ser frem til julen... :/

Her har vi en aftale at vi kun giver gaver til dem vi holder jul med.. og KUN til børnene.. Dvs alle under 18.. Men vi er også mange samlet jule aften, og der er efterhånden så svært at købe en gave fordi at alle har alt, de ønsker sig ikke noget, og jeg gider ikke købe en gave, bare for at købe den, velvidende at den bliver stilt væk i et skab til det bliver smidt ud.. 

Så her kører vi: Ingen julegaver til folk over 18, og ingen julegaver til dem man ikke holder jul med.. Selvfølgelig må man godt købe en gave til dem der er fyldt 18.. Men vi er alle indforstået med at der ingen sure miner er hvis min mor f.eks får en gave fra mig og min bedre halvdel og min stedfar ikke gør..

Anmeld

14. november 2012

lio

En fair og ærlig sag at hun ikke vil købe gaver til jer, men jeg forstår godt du ikke gier holde jul der, især på din søns vegne, det er ikke noget værre end at sidde juleaften og se børn ikke bliver behandlet ens.

Dumme ælling!  

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

Min søn får ingen julegave fra hende.

En gang hold vi allesammen juleaften hos mig og jeg købte 5 -7 gaver til min søn, så han også kunne åbne mange julegaver.

I min mands familie, får de gaver selvom de ikke er sammen juleaftenen. Og de kan lide "gaveregn", så det er måske 10-12 gaver per person.

Vi mødes til æbleskiver første weekend i december og udveksler gaver.

Jeg synes også om, julegaver kun er til dem man er sammen med juleaftenen.

Anmeld

14. november 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

En gang hold vi allesammen juleaften hos mig og jeg købte 5 -7 gaver til min søn, så han også kunne åbne mange julegaver.

I min mands familie, får de gaver selvom de ikke er sammen juleaftenen. Og de kan lide "gaveregn", så det er måske 10-12 gaver per person.

Hold da op hvor ville jeg være gal på min søns vegne  jeg havde simpelthen nægtet og fejre jul med hende/dem. 

Det et ikke gaverne det kommer an på, men at de voksne får gaver og børnene ikke gør?? Den har jeg aldrig hørt om, så hellere ingen gaver til nogen overhovedet  Hvor er hun trist hende din svigerinde 

Anmeld

14. november 2012

Aabye

Anonym skriver:

Ej det er fandeme ikke fair at din søn ikke får julegaver fra hende.. Hvad siger din mand til det? Tænker bare at han må hive fat i sin søter og sige: "HEY moster.. hør nu lige her.... bla bla bla...."

Anmeld

14. november 2012

nielsen80

Anonym skriver:

Kan godt forstå du ikke vil holde jul med dem så! Må jeg spørge om det er jeres fælles søn? Ikke at det burde gøre en forskel, men tænkte bare, om hun undlader at give din søn, fordi hun ikke ser ham som familie.( det gør næsten det værrere, hvis det er derfor, men ville bare gerne forstå hele problematikken).

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

Det er godt nok irriterende - det ville jeg også være træt af!

Men det er din mand, der må tage fat i hende. Eller allerbedst bare droppe at indkøbe efter hendes bestillingsseddel - og så bare købe små gaver til hende og børnene, hvis han har lyst til det.

.

.

Min mand kunne ikke forstår i starten at jeg var ked ad det. Så blev han ked ad det at jeg tænker dårligt om hans søster. ( jeg sagde at hun kan ikke se at jeg og mit barn er ked ad det og hun mangler empati). Uha

Så blev hans søster sur på mig fordi hun ikke kan give er personlig gave til sin bror og at jeg vil lave om på alting. 

Min man sagde, at han køber 10 gaver til min søn, så drengen ikke er ked ad det juleaftenen.

Det er for meget

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Kan godt forstå du ikke vil holde jul med dem så! Må jeg spørge om det er jeres fælles søn? Ikke at det burde gøre en forskel, men tænkte bare, om hun undlader at give din søn, fordi hun ikke ser ham som familie.( det gør næsten det værrere, hvis det er derfor, men ville bare gerne forstå hele problematikken).

Det er mit barn. Vi har ingen fælles børn.

Vi er gift, men hun opfatter ikke min søn som familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.