Tegn til tale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.497 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. november 2012

Anonym trådstarter

Godaften

Jeg har sidet og googlet, læst og læst, og jeg blir forvirret af alt det der står............ så derfor ville jeg høre om nogen herinde, kunne fortælle mig ganske kort og enkelt :

Hvad er tegn til tale?

Hvordan kommer jeg igang med det?

Hvor hurtigt virker det?

Jeg har en datter på 3,2 år, som intet sprog har, hun kan sige ca 50 ord og ikke mere end det, taler ikke i sætninger, kun enkelteord.

Så vil gåå igeng med tegn til tale med hende.

Håber der er nogen godhjertet mennesker, som kan hjælpr mig, så min datter kan komme vider med udviklingen og begynde at taleEller hvis nogen har andre ideér til hvordan jeg kan hjælpe hende bedst muligt, så modtages andre råd os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

Rsa

Anonym skriver:

Godaften

Jeg har sidet og googlet, læst og læst, og jeg blir forvirret af alt det der står............ så derfor ville jeg høre om nogen herinde, kunne fortælle mig ganske kort og enkelt :

Hvad er tegn til tale?

Hvordan kommer jeg igang med det?

Hvor hurtigt virker det?

Jeg har en datter på 3,2 år, som intet sprog har, hun kan sige ca 50 ord og ikke mere end det, taler ikke i sætninger, kun enkelteord.

Så vil gåå igeng med tegn til tale med hende.

Håber der er nogen godhjertet mennesker, som kan hjælpr mig, så min datter kan komme vider med udviklingen og begynde at taleEller hvis nogen har andre ideér til hvordan jeg kan hjælpe hende bedst muligt, så modtages andre råd os.

Du burde kunne finde noget på nettet omkring tegn til tale...

Tegn til tale bliver ofte brugt til småbørn der endnu ikke har fået sprog eller handicappede børn med ingen eller lidt sprog.

Tegn til tale består af at understøtte de sagte ord med tegn, hvilket gør det letter at kommunikere. 

Er desværre på bar bund i henhold til at henvise dig til materialer, da jeg har lært det gennem mit arbejde som pædagog med handicappede børn.

Lavede en Googlesøgning, hvor jeg skrev tegn til tale og fandt dette

http://www.spsballerup.dk/default.aspx?id=m4s3

Prøv selv ad, ser ud til der er masser at gå igang med om ikke andet er der vist masser bøger med tegn.

Anmeld

14. november 2012

Weber

www.tegnsprog.dk kan du slå de ord op du vil bruge. Start med nogle enkelte ord og byg flere på med tiden.

Håber det kan hjælpe hos jer

Anmeld

14. november 2012

LR85

Det kræver laaaaaang tid og meget intens træning. 

Hvad med en talepædagog i stedet? Hvad siger børnehaven?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.