Stooooor baby..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2012

FamilenStorm

Camilla30 skriver:

Hej piger Vil lige høre jer, om nogle af jer har fået vurderet størrelsen på bæbs for nylig?

Grunden til jeg er interesseret i at vide det er, at jeg har været ved JM i dag, 34+4, og fik vurderet at lillepigen måler knap 50 cm og vejer ca. 3000 gram! Blev helt chokket og synes det er vildt meget.

JM spurgte ind til faderens størrelse/højde og hun sagde da også, at baby har 'sprængt sin egen kurve' og vokset ret kraftigt på det sidste. Nu skal jeg tjekkes igen om 14 dage, hvis JM vurderer en lige så kraftig vækst næste gang, skal jeg til en ekstra scanning for at få klarlagt mere præcist, hvad mini vejer.

Jeg er blevet tjekket for sukkersyge og det har jeg ikke, så måske er det bare fordi både min kæreste og jeg er forholdsvist høje... Jeg synes bare stadig det virker som en stoooor baby (og jeg synes ikke hun skal fortsætte med den hast nu når det er mig der skal føde hende ). 

Hilsner fra Camilla.

Uha ja det er da en stor guldklump du venter dig... Man kunne jo håbe at jm tog lidt fejl Har man hørt om før..

HAr også fået at vide at jeg skulle regne med at lillebror blev større end Alberte.. Men hun gav ikke noget bud på hvor stor han var og hvor meget han vejede.. Kunne ellers have været sjovt at vide..

Men håber jeg får det at vide til næste jm besøg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

Tøs85

Jeg har været til jordemoder i dag hvor jeg er 36+0 og han blev skønnet til 2500-2600, så skal til vækstscanning i morgen.. Er lidt spændt på om min jordemoder har ramt rigtig, men både mig og kæresten er ret små så det kan godt passe..
Det er utroligt så meget forskel der er på de små..

Anmeld

21. november 2012

Camilla30

FamilenStorm skriver:

Uha ja det er da en stor guldklump du venter dig... Man kunne jo håbe at jm tog lidt fejl Har man hørt om før..

HAr også fået at vide at jeg skulle regne med at lillebror blev større end Alberte.. Men hun gav ikke noget bud på hvor stor han var og hvor meget han vejede.. Kunne ellers have været sjovt at vide..

Men håber jeg får det at vide til næste jm besøg

Hej Du kan tro jeg håber, at hun tager lidt fejl, jeg ønsker virkelig ikke at føde et barn på 4,5+ kg Men ja jeg har efterhånden også hørt, at de kan tage ret meget fejl og skønnet bliver jo også kun vurderet på baggrund af udvendige mål, så håber at JM enten har vurderet lidt for 'stort' eller at baby holder en  vækstpause meget snart Det er underligt, ved de første scanninger og frem til uge 25-28 stykker bliver man så let optaget af hvor store de er og om de nu er store nok... nu har det vendt totalt for mit vedkommende, jeg er ikke let at gøre tilfreds åbenbart Hilsen Camilla.

Anmeld

21. november 2012

Camilla30

Tøs85 skriver:

Jeg har været til jordemoder i dag hvor jeg er 36+0 og han blev skønnet til 2500-2600, så skal til vækstscanning i morgen.. Er lidt spændt på om min jordemoder har ramt rigtig, men både mig og kæresten er ret små så det kan godt passe..
Det er utroligt så meget forskel der er på de små..

Hej Ja det er helt vildt hvilken forskel der er både i maven og ved fødslen, jeg kender en pige der vejede 2540 g ved fødslen og en dreng der vejede 5,3 kg ved fødslen - de er begge sunde og raske selvom der var meget stor forskel på dem i udgangspunktet Jeg tror ligesom dig, at forældrenes størrelse og bygning må være af betydning  Hilsner fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.