Kan han forlange fadderskabstest???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.171 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. november 2012

BabyStecher

Hej derude..  

Mig og min kæreste har valgt at beholde vores lille viduner, han er godt klar over at han er fadderen til barnet, da jeg blev gravid i den periode hvor vi var sammen hele tiden (sommerferien).. da han havde fortalt sin familie det, vendte det helt om, hans far flippede helt ud, men det tager jeg ikke så tungt, han forlanger at kæreste kommer hjem og viser ham barnet, dvs at jeg ikke må vise mig, han er ikke klar over at man er to om det..  

Vi var oppe og toppes en weekend hvor hans søster så havde taget hans mobil og slået op med mig, da jeg var ca 8 uger henne, om søndagen..samme weekkend fik vi snakket om tingene og var så sammen igen så det var kun under 24 timer vi ikke var sammen.. men så fortæller hans mormor ham at han SKAL have lavet en fadderskabstest da det ikke er ham der er faren, nu begynder han så at tvivle! hvor rasende jeg blev.  

Vi blev senere kaldt til jordmoder og vi skulle udfylde diverse papirer, her skriver han under på at han er faren til barnet, men han vil stadig have en fadderskabstest for en sikkerhedskyd, så han kan smide den direkte i hoved på sin mormor der stadig ikke tror det er ham som en af de eneste i hans familie, jeg kan sagtens forstå det...så hun kan blive flov, men jeg forstår det stadig ikke...men jeg lader ham gøre det, men jeg er ikke helt sikker på om han kan få en fadderskabstest når han har skrevet under på at han er faren til barnet, uden han skal betale en formue for det????  

Jeg har prøvet at google det men synes ikke jeg kommer frem til et svar, så please HJÆÆÆÆLP!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

tarkoflen

Hmm jeg er ikke klar over, hvordan det fungere, men øv hvor er det da en træls situation at stå i!

Jeg vil tro, at man godt kan få lavet en fadderskabstest, men jeg er i tvivl om, hvorvidt l ender med selv at skulle betale for det, når han har skrevet under... Men omvendt, er der vel mange der bliver uvenner og manden derefter beder om en fadderskabstest? Hmm måske jeg har gjort dig mere forvirret, det beklager jeg, men ovennævnte var lige min tanke.

Så længe du ved af han er faren, så er det jo ligegyldigt, at få lavet den fadderskabstest, og når l får den, så kan l lukke munden på familien, og så tager de forhåbentligt godt imod barnet!

Er l meget unge, siden de reagerer så voldsomt? Synes godt nok, det er en mærkelig måde at reagere på, at man skal være bedsteforældre, men folk reagerer jo forskelligt!

Held og lykke med det

Anmeld

13. november 2012

SussieThyssen

tarkoflen skriver:

Hmm jeg er ikke klar over, hvordan det fungere, men øv hvor er det da en træls situation at stå i!

Jeg vil tro, at man godt kan få lavet en fadderskabstest, men jeg er i tvivl om, hvorvidt l ender med selv at skulle betale for det, når han har skrevet under... Men omvendt, er der vel mange der bliver uvenner og manden derefter beder om en fadderskabstest? Hmm måske jeg har gjort dig mere forvirret, det beklager jeg, men ovennævnte var lige min tanke.

Så længe du ved af han er faren, så er det jo ligegyldigt, at få lavet den fadderskabstest, og når l får den, så kan l lukke munden på familien, og så tager de forhåbentligt godt imod barnet!

Er l meget unge, siden de reagerer så voldsomt? Synes godt nok, det er en mærkelig måde at reagere på, at man skal være bedsteforældre, men folk reagerer jo forskelligt!

Held og lykke med det

Helt enig.

Kære TS!

Sikke da en familie at komme ind i

Jeg er da bange for at du går nogle hårde år i møde, hvis de skal have den holdning til dig, din stakkel, så jeg håber da, at I begge er stærke nok til at stå på egne ben, og skabe en afstand, for ellers vil det da kunne blive helvede på jord for jer begge.

Men et stort knus, det skal du have

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. november 2012

Troldemommi

Jeg er helt målløs, hvad er det dog for nogle frygtelige mennesker du er ved at komme i familie med  Håber din egen familie er mere ordentlig, for din svigerfamilie må da være hmmm kuk kuk.

Monica

Anmeld

13. november 2012

BabyStecher

Monica P skriver:

Jeg er helt målløs, hvad er det dog for nogle frygtelige mennesker du er ved at komme i familie med  Håber din egen familie er mere ordentlig, for din svigerfamilie må da være hmmm kuk kuk.

Monica

Hele min familie, venner, bekendte osv støtter os begge i det, men han har det svært med at forholde sig til det, når han ingen opbakning har hjemmefra, men han har ikke tænkt sig at vise vores  baby frem for sin familie hvis de ikke acceptere mig, det er da hvertfald possitivt!! 

Når han er hos mig har han virkelig svært ved at tale om den lille fx, at den er begyndt at sparke og det der skal købes til den. 

Han har ikke haft det let med en mor der døde for nogle år siden og en familie der bare har pisse ham af pga han har fundet sin første kæretse..
udover hans virkelig umoden familie så har han sine venner til at støtte ham også, som han kan snakke med omrking det også en onkel, men det da stadig ikke fedt for nogen af os at de skal hidse sig så meget op over det, selvom vi er meget unge...håber de kommer sig en dag :-)

Anmeld

13. november 2012

BabyStecher

tarkoflen skriver:

Held og lykke med det

Jeg har det sådan, at han bare skal få den test, det er hans familie der får kolde fødder ! 

Taaaak vi glæder os så godt vi kan, med de små negative konflikter!

Anmeld

13. november 2012

baby012

Åh nej en træls situation  

må desværre sige at han ikke kan få en test på statens regning hvis han har underskrevet en faderskabserklæring..

det def sker ved en faderskabstest, er at du oplyser hvem faren er til statsforvaltningen, de sender så et brev til ham, faren skal så nægte at skrive under på forsørgerpligt og barnet, derefter sender de ham til undersøgelse , og han bliver derefter dømt Som far .. 

Har han underskrevet, har han underskrevet at han er far, han har altså:

-forsørgerpligt

-fælles forældremyndighed

han er altså officielt far til barnet når det bliver født .. 

Derved skal han selv betale hvis han kommer i tvivl om at han er faren . 

tillykke med graviditeten forresten 

Anmeld

13. november 2012

Christina :-)

BabyStecher skriver:

Hej derude..  

Mig og min kæreste har valgt at beholde vores lille viduner, han er godt klar over at han er fadderen til barnet, da jeg blev gravid i den periode hvor vi var sammen hele tiden (sommerferien).. da han havde fortalt sin familie det, vendte det helt om, hans far flippede helt ud, men det tager jeg ikke så tungt, han forlanger at kæreste kommer hjem og viser ham barnet, dvs at jeg ikke må vise mig, han er ikke klar over at man er to om det..  

Vi var oppe og toppes en weekend hvor hans søster så havde taget hans mobil og slået op med mig, da jeg var ca 8 uger henne, om søndagen..samme weekkend fik vi snakket om tingene og var så sammen igen så det var kun under 24 timer vi ikke var sammen.. men så fortæller hans mormor ham at han SKAL have lavet en fadderskabstest da det ikke er ham der er faren, nu begynder han så at tvivle! hvor rasende jeg blev.  

Vi blev senere kaldt til jordmoder og vi skulle udfylde diverse papirer, her skriver han under på at han er faren til barnet, men han vil stadig have en fadderskabstest for en sikkerhedskyd, så han kan smide den direkte i hoved på sin mormor der stadig ikke tror det er ham som en af de eneste i hans familie, jeg kan sagtens forstå det...så hun kan blive flov, men jeg forstår det stadig ikke...men jeg lader ham gøre det, men jeg er ikke helt sikker på om han kan få en fadderskabstest når han har skrevet under på at han er faren til barnet, uden han skal betale en formue for det????  

Jeg har prøvet at google det men synes ikke jeg kommer frem til et svar, så please HJÆÆÆÆLP!

Ja gjorde min søns far han nægtede og skrive under på han var far så kommer igenne. En faderskabssag

Anmeld

13. november 2012

kesuh

æv for en svigerfamilie, men som mange af de andre siger så held og lykke og tillykke ihvertfald!

Håber han får mod til sig og ber sin familie om at blande sig uden om.. At de har sået tvivlen på den måde. Det er da direkte pinligt for hans familie når det viser sig at han er faren

Jeg forstår udemærket hans valg alligevel, fordi nu skal de have "tur!!" og så snart der er papir på det, så kan de da bare komme an! Der er ikke noget værre end et familiemedlem som ikke kan klappe i

Anmeld

13. november 2012

tarkoflen

BabyStecher skriver:

Jeg har det sådan, at han bare skal få den test, det er hans familie der får kolde fødder ! 

Taaaak vi glæder os så godt vi kan, med de små negative konflikter!

Jeg var nu heller ikke i tvivl om, at du ville "lade" ham få den, for det er da umiddelbart den eneste måde få hans familie overbevist!

Sådan nogle fjolser at ødelægge jeres glædelige nyhed på!

Håber han kan tage lidt afstand fra det, selvom det jo nok desværre er svært, når det er den holdning han møder hos sine nærmeste! Stakkels jer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.