Sikke en nat!! gode råd søges så absolut!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. november 2012

naomi

For at starte med begyndelsen: Fredag aften kom vored søn på 2,5 i seng en time senere end normalt (hvilket han ikke tager så godt generelt (altså at komme senere i seng)) Søndag sov han slet ikke middagslur fordi han blev ved med at stå ud af sengen. Jeg prøvede i to timer (ca 30 gange) at putte ham igen men uden held. Han fik juniorseng for ca halvanden md siden og overgangen gik uden problemer. Ikke en gang stod han ud af den!! Men nu!! nu er det når han skal sove middagslur og når vi putter om aftenen (mest ved middagsluren) at han står ud af sengen, går hen og åbner døren og står bare og venter på os. Har prøvet at putte ham igen og prøvet ikke at reagere men det at putte ham igen virker bedst. Om aftenen skal vi putte ham igen mellem 2 og 6 gange. I går sov han så ikke før 20:30 ca og han bliver altså puttet kl.19. kl.2:30 gik det så løs. Der kom han ind til os. Jeg puttede ham igen. Dette gentog sig ca 5 gange og indtil kl. var 4. Så prøvede jeg at tage ham op i vores seng men som sædvanlig vil han ikke sove der. Så ligger han bare os snakker. Så prøvede jeg at tage hans madras ind ved siden af mig. så lå han lidt tille men sov ikke. Så holdt jeg ham i hånden og så tror jeg han sov en halv time ca. Kl.5 var han frisk gen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

naomi

hvad skal jeg stille op?? vi har 7-9-13 aldeig haft problemer med hans søvn og satser da ikke på det her skal vare ved. Skal lige siges at han pga weekendens søvn (eller mangel på samme) sov næsten 4 timer til middag i går så tænker det har lidt med det at gøre

Anmeld

13. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker om ik evt ska til at skære ned på hans middagslur. Og hvis i ved at han er længe om at falde i søvn generaldt, så put ham ca 15 min før normal tid. Vh stine

Anmeld

13. november 2012

naomi

StineW79 skriver:

Jeg tænker om ik evt ska til at skære ned på hans middagslur. Og hvis i ved at han er længe om at falde i søvn generaldt, så put ham ca 15 min før normal tid. Vh stine

der er i hvert falde ingen tvivl om at de fire timer var for lang tid. Han skal nok ikke sove mere end 2,5 men det er også det han plejer

Anmeld

13. november 2012

MamaJakob

Puha, det lyder ikke sjovt!

Har ikke selv prøvet det så ekstremt, men vores søn på knap 2 år (som også røg over i juniorseng for en måneds tid siden) kan have perioder (altså 1-3 dage ad gangen), hvor han sover rigtig dårligt - han står ikke ud af sengen, men græder bare i søvne. I de perioder plejer jeg at lægge en madras ind på hans værelse og så sover jeg på gulvet ved siden af ham.

Han kan nemlig heller ikke overhovedet (!!!) finde ud af at sove i vores seng længere, og vi synes, det bliver alt for udmattende at skulle rende frem og tilbage hele natten, så derfor har vi fundet ud af, at det med madrassen virker for os: på den måde er det kun én af os, der bliver lidt forstyrret i vores nattesøvn, og så er det slet ikke i særlig høj grad, når man ligger lige ved siden af.

Kan godt se, at det lyder lidt mere omfattende med jeres søns søvnproblemer, men det kan jo være, det ville hjælpe jer/ham at prøve at lægge jer ind til ham, når han skal puttes....? Vi har på ingen måde oplevet, at vores søn er blevet "afhængig" af, at vi ligger der. Selvfølgelig, hvis han er vågnet helt op, kan han godt ligge og snakke til os, men så ignorere vi ham altså bare eller siger en gang imellem "Godnat", "Sov godt" osv. - så plejer han give op 

Anmeld

13. november 2012

naomi

MamaJakob skriver:

Puha, det lyder ikke sjovt!

Har ikke selv prøvet det så ekstremt, men vores søn på knap 2 år (som også røg over i juniorseng for en måneds tid siden) kan have perioder (altså 1-3 dage ad gangen), hvor han sover rigtig dårligt - han står ikke ud af sengen, men græder bare i søvne. I de perioder plejer jeg at lægge en madras ind på hans værelse og så sover jeg på gulvet ved siden af ham.

Han kan nemlig heller ikke overhovedet (!!!) finde ud af at sove i vores seng længere, og vi synes, det bliver alt for udmattende at skulle rende frem og tilbage hele natten, så derfor har vi fundet ud af, at det med madrassen virker for os: på den måde er det kun én af os, der bliver lidt forstyrret i vores nattesøvn, og så er det slet ikke i særlig høj grad, når man ligger lige ved siden af.

Kan godt se, at det lyder lidt mere omfattende med jeres søns søvnproblemer, men det kan jo være, det ville hjælpe jer/ham at prøve at lægge jer ind til ham, når han skal puttes....? Vi har på ingen måde oplevet, at vores søn er blevet "afhængig" af, at vi ligger der. Selvfølgelig, hvis han er vågnet helt op, kan han godt ligge og snakke til os, men så ignorere vi ham altså bare eller siger en gang imellem "Godnat", "Sov godt" osv. - så plejer han give op 

okay. Ja det lyder da i hvert falde som en mulighed der er værd at overveje tak for tippet

Anmeld

13. november 2012

MamaJakob

naomi skriver:

okay. Ja det lyder da i hvert falde som en mulighed der er værd at overveje tak for tippet

Selv tak! 

Det kan i hvert fald hjælpe jer til måske lige at få den søvn, I har brug for i første omgang - for det er mindst lige så vigtigt, at I har overskud og er veludhvilede til at kunne håndtere de der situationer Føler med jer - og håber det bare er en KORT fase 

Anmeld

13. november 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
naomi skriver:

For at starte med begyndelsen: Fredag aften kom vored søn på 2,5 i seng en time senere end normalt (hvilket han ikke tager så godt generelt (altså at komme senere i seng)) Søndag sov han slet ikke middagslur fordi han blev ved med at stå ud af sengen. Jeg prøvede i to timer (ca 30 gange) at putte ham igen men uden held. Han fik juniorseng for ca halvanden md siden og overgangen gik uden problemer. Ikke en gang stod han ud af den!! Men nu!! nu er det når han skal sove middagslur og når vi putter om aftenen (mest ved middagsluren) at han står ud af sengen, går hen og åbner døren og står bare og venter på os. Har prøvet at putte ham igen og prøvet ikke at reagere men det at putte ham igen virker bedst. Om aftenen skal vi putte ham igen mellem 2 og 6 gange. I går sov han så ikke før 20:30 ca og han bliver altså puttet kl.19. kl.2:30 gik det så løs. Der kom han ind til os. Jeg puttede ham igen. Dette gentog sig ca 5 gange og indtil kl. var 4. Så prøvede jeg at tage ham op i vores seng men som sædvanlig vil han ikke sove der. Så ligger han bare os snakker. Så prøvede jeg at tage hans madras ind ved siden af mig. så lå han lidt tille men sov ikke. Så holdt jeg ham i hånden og så tror jeg han sov en halv time ca. Kl.5 var han frisk gen 

har han behov for middagsluren?
min ældste søn var 2 år og 2 mdr da han stoppede med at sove til middag.
vi havde samme problem og kunne kæmpe med at få ham til at sove til sidst opgav vi simpelthen og gav ham selv lov til at lægge sig hvis han ville sove. nogle dage tog han slet ingen lur andre, 1 time. han har dog aldrig fået lov til at sove efter kl 16 da vi så ikke kan få ham i seng kl 19 og op kl 6.

vores yngste er 18 mdr og han sover kun 1,5-2 timer til middag, i vuggestuen. her hjemme vil ham helst sove 1 time om formiddagen og så er han frisk til kl 19.

så kan jo være han ikke har behov for at sove så meget mere

Anmeld

13. november 2012

Skouboe

Hvis han er så længe om at falde i søvn er I nok nødt til at justere på et eller andet. Børns søvnmønstre udvikler sig jo hele tiden. Kort hans middagslur, put ham senere eller noget. I rammer ihvertfald ikke hans "søvnvindue"

Jeg synes 2½ time er en lang middagssøvn når han er så gammel.

Vores yngste på knapt 2½ står op 6.30-7, sover 1½ time i VS (vi har bedt om at de de vækker hende, ellers får vi hende aldrig i seng om aftenen) og bliver puttet 19.30

Faktisk hopper hun oftere og oftere middagsluren over, selvom hun ikke helt kan holde til det endnu, men jeg regner med at hun har skåret den væk når hun skal i børnehave til foråret.

Anmeld

13. november 2012

naomi

Ja et eller andet skal der i hvert falde ske hvis det forsætter. Det plejer bare ikke være noget problem at han sover 2-2,5 time til middag. Han plejer sagtens at kunne falde i søvn og sove RIGTIG godt om natten! Men nu må vi se hvordan de næste nætter forløber. Tusind tak for jered svar! Modtager hjertens gerne flere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.