Gode råd søges, min datter på 20 mdr skal have en eeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Pinkrose

Hej ja min datter skal have lavet en eeg for at undersøge om hun har epelepsi. Og det er også fint nok.
Men i de papirer fra hospitalet står at vi skal møde kl 09.00 og der skal hun så være træt nok til at kunne falde i søvn.

Og det bliver jeg så lidt nervøs, fordi alle de gange vi har været på hospitalet og selvom vi har været der 2 hele dage har hun nægter at lukke sine øjne, tror hun er alt for utryg og bange,
Samtidig skal hun jo have den der "hat" med elektroder på , og så falde i søvn?

Så søger nogle gode råd, selvom jeg holder hele vågen hele natten tvivler jeg stærkt på hun vil ligge sig til at sove et fremmed sted om dagen med en hat med en masse ledninger i :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Nessie

De er da godt nok optimistiske, hvis de tror at så lille et barn bare vil lægge sig til at sove et fremmed sted, med en mærkelig hat på.

Der er nok ikke så meget at gøre, udover at stå tidligt op, og så sørge for at hun ikke falder i søvn på vejen derhen.
Sover hun stadigvæk lur om formiddagen? Så kan det måske godt lade sig gøre, ellers kan tiden måske rykkes til at det bliver ved middagslur tid?

Held og lykke med det

Anmeld

12. november 2012

Pinkrose

Nessie skriver:

De er da godt nok optimistiske, hvis de tror at så lille et barn bare vil lægge sig til at sove et fremmed sted, med en mærkelig hat på.

Der er nok ikke så meget at gøre, udover at stå tidligt op, og så sørge for at hun ikke falder i søvn på vejen derhen.
Sover hun stadigvæk lur om formiddagen? Så kan det måske godt lade sig gøre, ellers kan tiden måske rykkes til at det bliver ved middagslur tid?

Held og lykke med det

Ja tænker også at de er meget optimistiske, er jeg dog ikke:s hun sover lur omkring kl 13 og så en lille time og det er det, men hun er vildt svært at få til at sove til lur. Og når tiden er kl 9 lyder det ret tvivlende.
Men regner med at ringe der ind i morgen og hører hvordan de lige har forstillet sig det:/

Anmeld

12. november 2012

VIPpigen

Jeg vil foreslå at få rykket tiden, og at i tager jeres barnevogn med som hun plejer at sove i.

vi fik lavet 2 i foråret, den ene som vågen, og den anden som søvn...

vi kæmpede også en kamp med at få hende til at sove, og det var selvom vi fik en tid til om middagen. Lilje fik elektroder på, og hatten, og da vi havde kæmpet i 30-40 min inde på sygehuset koblede de alle ledningerne fra, og vi blev sendt ud at gå. Det tog 20 min, så sov hun, og vi kunne komme tilbage og de kunne koble ledningerne til igen i den der dims... Hehe. Men det lykkedes.

dertil vil jeg råde jer til at tage en kam, eller tættekam med, og noget shampoo, det er sådan noget baks at få det der snask ud af håret igen.....

Anmeld

12. november 2012

Pinkrose

VIPpigen skriver:

Jeg vil foreslå at få rykket tiden, og at i tager jeres barnevogn med som hun plejer at sove i.

vi fik lavet 2 i foråret, den ene som vågen, og den anden som søvn...

vi kæmpede også en kamp med at få hende til at sove, og det var selvom vi fik en tid til om middagen. Lilje fik elektroder på, og hatten, og da vi havde kæmpet i 30-40 min inde på sygehuset koblede de alle ledningerne fra, og vi blev sendt ud at gå. Det tog 20 min, så sov hun, og vi kunne komme tilbage og de kunne koble ledningerne til igen i den der dims... Hehe. Men det lykkedes.

dertil vil jeg råde jer til at tage en kam, eller tættekam med, og noget shampoo, det er sådan noget baks at få det der snask ud af håret igen.....

Okay , hvad tid på dagen fik i tid? Åh Gud lyder ikke sjovt, og min datter hader at sove i klapvogn, hvorfor skal de sove ved du det?
Ih hvor jeg gruer for den dag :/

Anmeld

12. november 2012

VIPpigen

Denisep skriver:

Okay , hvad tid på dagen fik i tid? Åh Gud lyder ikke sjovt, og min datter hader at sove i klapvogn, hvorfor skal de sove ved du det?
Ih hvor jeg gruer for den dag :/

Mener vi havde en tid 12... 12.30. Det var hvertfald deromkring.

de skal sove fordi hjernen kan både lave udslag, eller lade vær med at lave udslag på epilepsi. Den mest sikker måling sker under søvn, hvor hjernen ikke skal fokusere eller tænke, og ikke reagere på lyde eller andre mennesker.

få rykket tiden til en middagstid, og stå relativt tidligt op med hende, kør hende godt træt i haven, eller på en legeplads. Vi var på sygehuset 1 1/2 time før søvn eeg, og legede på legepladsen for at hun skulle være mere træt. Men her sover Lilje stadig i sin barnevogn, og er meget tryk ved den, så da vi først kom ud at gå overgav hun sig relativt hurtigt 

Anmeld

13. november 2012

Nessie

Denisep skriver:

Ja tænker også at de er meget optimistiske, er jeg dog ikke:s hun sover lur omkring kl 13 og så en lille time og det er det, men hun er vildt svært at få til at sove til lur. Og når tiden er kl 9 lyder det ret tvivlende.
Men regner med at ringe der ind i morgen og hører hvordan de lige har forstillet sig det:/

Håber du kunne få en senere tid, så der er større chance for at hun kan sove

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.