Hvad passer til Vigga? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2012

SussieThyssen

Gigl skriver:

Så vi har fundet ud af at vores baby i maven alligevel ikke er en dreng, men en pige!  

Havde det været en dreng skulle han sansynligvis have heddet Noah Johan (Johan efter hans oldefar på sin fars side). 

Og nu da det er en pige skal hun hedde Vigga - fordi jeg elsker det navn  
Vi kunne så godt tænke os, at hun fik sig et mellemnavn (eller endnu et fornavn) - det har storebror nemmerlig også. Og det ville være dejligt hvis vi kunne finde et familiemedlem at blive opkaldt efter (ligesom tanken med Johan) - problemet er bare at bedsteforældre og oldeforældre af hunkøn har nogle ... ikke særligt brugbare navne lad os bare sige det sådan. (Jeg vil feks ikke kalde hende Vigga Åse) .. Så enten skal vi længere ud i familien (tip-older) eller også skal vi bare finde os et navn vi godt kan lide, som desværre ikke er familie-relateret

Vi har selv tænkt på:
- Vigga Andrea
- Vigga Alina
- Vigga Lily

Men vi er ikke sikre Har i ikke nogle smaddergode forslag?

Ihh Vigga..det er så sødt, og jeg kommer straks til at tænke på den danske skuespiller Vigga Bro...hun har bare altid været sådan et livsstykke.

Nu er Vigga jo et let lille navn, kort, enkelt og luftigt, så det vil være synd at klistre et rent udtalemæssigt tungt mellemnavn på det...synes jeg.
En god ide kunne jo være at sætte et navn på, der falder lige så naturligt at sige, som hvis der var bindestreg mellem de to navne.

Så hvad med fx Vigga Marie eller Vigga Louise.

Sjovt at I også har overvejet et navn fra den ældre generation i familien som nr 2 navn. Det var der nemlig også tradition for i min mands familie, men ohh ve..de var alle sammen rædsomme, men vi faldt så over at navnet Karen fra min mands faster egentligt var sødt, så det snuppede vi..og gamle faster Karen var umådelig stolt, selvom hendes første kommentar var: Åhr herregud stakkels barn!

Blot nogle tanker herfra

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

DitteFisk

SussieThyssen skriver:

Ihh Vigga..det er så sødt, og jeg kommer straks til at tænke på den danske skuespiller Vigga Bro...hun har bare altid været sådan et livsstykke.

Nu er Vigga jo et let lille navn, kort, enkelt og luftigt, så det vil være synd at klistre et rent udtalemæssigt tungt mellemnavn på det...synes jeg.
En god ide kunne jo være at sætte et navn på, der falder lige så naturligt at sige, som hvis der var bindestreg mellem de to navne.

Så hvad med fx Vigga Marie eller Vigga Louise.

Sjovt at I også har overvejet et navn fra den ældre generation i familien som nr 2 navn. Det var der nemlig også tradition for i min mands familie, men ohh ve..de var alle sammen rædsomme, men vi faldt så over at navnet Karen fra min mands faster egentligt var sødt, så det snuppede vi..og gamle faster Karen var umådelig stolt, selvom hendes første kommentar var: Åhr herregud stakkels barn!

Blot nogle tanker herfra

Kærligst
Sussie

Tak for svaret Vi kan kun være enige i at Vigga er et skønt navn

ja, du har ret i at det ikke skal være for voldsomt et midter-navn. 

Ja, altså, det er jo en sød tanke at det skulle være et familienavn. Og gerne fra farens side - men de hedder sådan noget som Gerda og Lone og Nielsine! haha 

Anmeld

10. november 2012

tarkoflen

Gigl skriver:

Ja, altså, det er jo en sød tanke at det skulle være et familienavn. Og gerne fra farens side - men de hedder sådan noget som Gerda og Lone og Nielsine! haha 

Kunne man måske overveje Vigga Signe?

Det er jo derhen ad selvom det ikke er præcis et af navnene, men det lyder da derhen ad

Vi overvejer Valdemar efter min kærestes farfar der blev kaldt Valde... Så har vi ændret det lidt, men stadig med tanke på det oprindelige, det synes jeg godt man kan

Anmeld

10. november 2012

Emily2012<3

Gigl skriver:

Maj er også rigtig sødt faktisk Kan bedre lide det med stavemåden Mai tror jeg..

Så er Vigga May også en mulighed jo..

Anmeld

10. november 2012

SussieThyssen

Gigl skriver:

Ja, det er jo nok ikke lige det man har lyst til at give sit barn.

Anmeld

11. november 2012

BabyMus

Jeg er selv helt vild med Vigga Sofia.

Men ellers kan jeg godt lide jeres bud, Vigga Andrea og Vigga Alina. Vigga Lily er også sødt, men ved ikke, kan bare bedre med de to andre. (:

Anmeld

11. november 2012

DitteFisk

BabyMus skriver:

Jeg er selv helt vild med Vigga Sofia.

Men ellers kan jeg godt lide jeres bud, Vigga Andrea og Vigga Alina. Vigga Lily er også sødt, men ved ikke, kan bare bedre med de to andre. (:

Ja det er som om det er lyder bedst når det ender på A så ligger det bedst i munden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.