Så er hun ved at nå et år - hvor er det gået stærkt. Min lille pige har egentlig altid sovet fornuftigt i løbet af dagen, men synes at vi her på det seneste er endt i en lidt dum rytme. Så jeg skriver vel egentlig for at få nogen nye øjne på vores små problemer...
Hun vågner gerne imellem 5 og 6 - desværre oftest tættest på kl. 5, hvilket vi synes er alt for tidligt, men det er ikke lykkedes os at rykke på det. Hun bliver afleveret i dagpleje omkring kl 8, og på det tidspunkt er hun naturligvis ved at være godt træt, når hun nu står op så tidligt. Så hun bliver oftest puttet næsten med det samme og sover så omkring en time. Herefter er hun vågen indtil kl. 12-12.30, hvor hun bliver puttet. Eftermiddagsluren er heller ikke lang, typisk imellem 45 min til 5 kvarter. Hun bliver typisk hentet omkring kl 15, og får nogengange en powernap på 20 min omkring kl 17 - tit er hun dog ikke villig til at lægge sig til at sove, og så må hun op igen, selvom hun virker meget træt. Hun bliver puttet omkring kl 19-19.30, og falder selv i søvn uden gråd indenfor en halv time. Ligger bare og pludrer og hygger med suttekluden
Så alt i alt bliver det ikke til meget søvn i løbet af dagen - og det synes jeg, kan mærkes! Hun virker ofte træt og uoplagt, og har også rigtig svært ved at falde til i dagplejen (har gået der i 2 mdr). Og nun bliver træt, så har man bare en pylrebaby, der pjevser og klynker og ikke rigtig kan overskue noget - hvilket jo bestemt ikke hjælper på dagplejen
Men jeg ved bare ikke, hvad vi skal gøre for at rykke lidt på tingene. Jeg tænker, at meget ville være vundet, hvis hun ikke startede dagen så tidligt, eller hvis hun tog en god lang middagslur.
Nogen gode råd til, hvordan vi kommer videre? Jeg har tænkt at tage hende til kranio sakral terapi for at se, om det kunne hjælpe. Hun har tidligere gået meget til kiropraktor pga. låsninger i nakke, lænd og begge skuldre.
Anmeld