hvad får man udbetalt i normal SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2012

LR85

MortilCilas skriver:

Jeg som enlig får omkring 9300 og det er uden lån.

jeg er ikke enlig.

det er virkelig surt a man ikke har råd til a læse, bare fordi man er sammen med en partner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2012

kesuh

Jeg er på almindelig su og får udbetalt 48xx efter skat er betalt. Pga  jeg skyldte dem nogle små håndører hehe og så har jeg SU-Lån oven i og det giver omkring 78xx sammenlagt udbetalt.

Fuld Su-Lån er ca 28xxkr udbetalt

Jeg har søgt alt hvad jeg kunne som enlig uden bopæl osv. Så du kommer nok ned på omkring 49xx udbetalt efter skat ca.

Anmeld

9. november 2012

LR85

kesuh skriver:

Jeg er på almindelig su og får udbetalt 48xx efter skat er betalt. Pga  jeg skyldte dem nogle små håndører hehe og så har jeg SU-Lån oven i og det giver omkring 78xx sammenlagt udbetalt.

Fuld Su-Lån er ca 28xxkr udbetalt

Jeg har søgt alt hvad jeg kunne som enlig uden bopæl osv. Så du kommer nok ned på omkring 49xx udbetalt efter skat ca.

tak, det var også ca det jeg kunne regne ud.

men puuuha, 7500-7800 er godt nok heller ikke meget.

Anmeld

9. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Camilla.. skriver:

Er det som enlig?

ja. Enlig= dobbelt SU

Anmeld

9. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

LR85 skriver:

det kan jeg desværre ikke rigtig bruge til noget.

er gift og har derfor ikke rettighed til noget specielt.

men du er 'heldig'.

åårh, det må du undskylde :s

Anmeld

9. november 2012

LR85

LouiseVous skriver:

åårh, det må du undskylde :s

det i orden.

Bare så frustrerende når man ikke kan komme til at læse, bare fordi man har børn og er gift.

ville så gerne, men kommer bare til a have -3000 hver måned

Anmeld

9. november 2012

kesuh

tak, det var også ca det jeg kunne regne ud.

men puuuha, 7500-7800 er godt nok heller ikke meget.

Nope, men det er en nødvendighed for mit vedkommende desværre.  Jeg har prøvet at sætte mig så billigt og må nøjes med en 2 værelses lejlighed, selv om jeg er berettiget til en 3'er.. Men jeg kan ikke betale så mange penge. Så jeg tog valget at tage Su-lån.

og jeg har også bil og billån og ingen vil købe min gamle bil, så den hænger jeg på lidt endnu.

Men hvis jeres økonomi ikke kan bære at du vil læse, så er det lidt ærgeligt at man skal "straffes" for at læse

Mit udgangspunkt var 7/7 sammen med ex. Vi troede begge at jeg fik lidt mere når vi delte vores søn.. Nej det gjorde jeg ikke. Jeg fik almindelig su, 15% boligstøtte og rap i røven af en kæp-.-

Jeg vil læse og tage min uddannelse og tage mig af min søn. Økonomi gider jeg sgu ikke spekulere på når jeg læser. Den tid den sorg plejer jeg at sige 

Men hvis du virkelig gerne vil læse, så må i jo prøve at spare hvor i kan og så se hvor der kan spares.. Selv om det kan være svært hvis man har hus osv..

Anmeld

9. november 2012

Camilla <3

Jeg får 51xx udbetalt.  

Anmeld

9. november 2012

LR85

kesuh skriver:

Nope, men det er en nødvendighed for mit vedkommende desværre.  Jeg har prøvet at sætte mig så billigt og må nøjes med en 2 værelses lejlighed, selv om jeg er berettiget til en 3'er.. Men jeg kan ikke betale så mange penge. Så jeg tog valget at tage Su-lån.

og jeg har også bil og billån og ingen vil købe min gamle bil, så den hænger jeg på lidt endnu.

Men hvis jeres økonomi ikke kan bære at du vil læse, så er det lidt ærgeligt at man skal "straffes" for at læse

Mit udgangspunkt var 7/7 sammen med ex. Vi troede begge at jeg fik lidt mere når vi delte vores søn.. Nej det gjorde jeg ikke. Jeg fik almindelig su, 15% boligstøtte og rap i røven af en kæp-.-

Jeg vil læse og tage min uddannelse og tage mig af min søn. Økonomi gider jeg sgu ikke spekulere på når jeg læser. Den tid den sorg plejer jeg at sige 

Men hvis du virkelig gerne vil læse, så må i jo prøve at spare hvor i kan og så se hvor der kan spares.. Selv om det kan være svært hvis man har hus osv..

ja jeg tænker også at undersøge hvilke udgifter der kunne skæres ned på, og hvilke udgifter der ændre sig når man er på SU.

Anmeld

9. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

LR85 skriver:

det i orden.

Bare så frustrerende når man ikke kan komme til at læse, bare fordi man har børn og er gift.

ville så gerne, men kommer bare til a have -3000 hver måned

Kender det alt for godt.
Men ja, systemet er skruet mærkelig sammen.. Gift, blir man jo for at sikre en hvis sikkerhed, men når det så handler om at gå uden arbejde, eller læse videre, er det noget lort..
Sådanne mærkelige og uholdbare regler, er der desværre bare hele vejen rundt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.