Hej Maria,
sikke da en oplevelse. Hvor må det have været ubehageligt med sådan et dyr i øret. Stakkels Naija.
Jeg kan virkeligt godt forstå din frustration. Jeg ved hvor hårdt det kan være, når der er problemer med putningen, og man ikke rigtig får noget tid sammen. Men til forskel fra de problemer, vi har haft, er der jo virkeligt noget reelt, der ligger til grund for Naijas angst.
Det første jeg tænkte var, at jeg nok også ville lade Marcus sove hos os, til han igen blev tryg, hvis det havde været her. Kan I ikke putte hende hos jer, og så liste ud og på den måde få lidt tid sammen?
Har I overvejet at kontakte en børnepsykolog? Det kunne jo være, han/hun kunne hjælpe både jer og Naija videre på en god måde, så det ikke kommer til at påvirke hende på længere sigt, men også så det ikke ender med, at hun bare kører jer rundt i manegen. For ja, hvornår er det lige, man skal sige stop? Og hvornår er det, at man skal være blød? 
Jeg håber Naija snart kommer over det igen. Både for hendes egen og for jeres skyld.
Mange tanker og kram
/Dorthe
Anmeld