privatgæld nægter at betale, hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.356 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. november 2012

Anonym trådstarter

Håber virkelig der er et klogt hoved herinde der kan hjælpe mig

Sagen er jeg står og har været så dum at låne et ret stort beløb ud 36.000 kontant samt ejendele der er beskadigt til en værdi af små 20.000 ..

Personen der skylder mig pengene har afdraget med 2900 og NÆGTER nu at betale - hvad gør man??

Har man nogen chance for at få dem igen ?

Har forsøgt at kontakte noget jurastuderende rådgivning men med svar på op til 4 uger og det kan jeg ikke rigtig vente på

Håber virkelig der er et klogt hoved herinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Maiken Løth

Det bliver svært for dig
- Du har jo ikke bevis på at han/hun har lånt penge  

Anmeld

8. november 2012

tankai

Håber virkelig der er et klogt hoved herinde der kan hjælpe mig

Sagen er jeg står og har været så dum at låne et ret stort beløb ud 36.000 kontant samt ejendele der er beskadigt til en værdi af små 20.000 ..

Personen der skylder mig pengene har afdraget med 2900 og NÆGTER nu at betale - hvad gør man??

Har man nogen chance for at få dem igen ?

Har forsøgt at kontakte noget jurastuderende rådgivning men med svar på op til 4 uger og det kan jeg ikke rigtig vente på

Håber virkelig der er et klogt hoved herinde

Uden at være klog, så tror jeg ikke der er meget at gøre, når det er kontant pengene er lånt ud. 

Kender en der lånte penge ud, og måtte have fat i advokat, for at få dem igen, men de var overført direkte til den andens konto, men tekst der hed lån.

Så der kunne man jo se hvor de var fra..

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

Maiken Løth skriver:

Det bliver svært for dig
- Du har jo ikke bevis på at han/hun har lånt penge  

Jeg har skriftlig bekræftelse på at personen bekræfter at der er den gæld imellem os og at personen skal betale mig pengene tilbage så det burde vel hjælpe?

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

tankai skriver:

Uden at være klog, så tror jeg ikke der er meget at gøre, når det er kontant pengene er lånt ud. 

Kender en der lånte penge ud, og måtte have fat i advokat, for at få dem igen, men de var overført direkte til den andens konto, men tekst der hed lån.

Så der kunne man jo se hvor de var fra..

jeg har bekræftelse fra personen at personen skylder mig de penge

Anmeld

8. november 2012

Den lykkelige

Jeg stod i lignende situation med en eks.. Han spillede en masse af mine penge op og skyldte en masse.. det løb ca op i det du også mangler.. Jeg endte i retten med ham!!! Man skal ikke prøve snyde mig på den måde.. det kostede mig 500 kr at stævne ham eller hvad det hedder.. I retten mente han at han ville søge gældssanering (staves?) Så han endte med ikke at betale noget.. Og jeg var taget helt til sønderjylland i retten.. så broen over blev mere..  MEN det var en princip sag for mig!
Du kan gøre det samme... sager under 50000 kr ses på som småsager..
Men en anden gang skal man huske lave gældsbevis! Men man kan jo altid være bagklog  Men held og lykke!

Anmeld

8. november 2012

Nemesis

har du bevis på du har lånt penge og ejendele ud?

har du det i form af en skrevet aftale, smser der vedkender han skylder dig penge så kan du lave et betalingspåkrav. det koster et gebyr på op til 700 kr som du får dækket hvis du vinder.

har du ingen beviser, ja så ville jeg hente de ejendele der er dine ødelagte eller ej, og så er det en rigtig dyr erfaring du har gjort dig.

Sisse

Anmeld

8. november 2012

tankai

Anonym skriver:

jeg har bekræftelse fra personen at personen skylder mig de penge

Har du det på skrift? Så ville jeg kontakte en advokat, og føre en sag.. Det er jo ikke småpenge, der bliver talt om..

Anmeld

8. november 2012

Den lykkelige

Nå ser lige du har papir på det.. er det med underskrift, cpr nummer osv?
Jeg havde også EN MASSE beviser med mig.. jeg havde endda mails hvor han skrev han godt vidste at han skyldte mig det osv.. I retten sagde de at de var ikke ek sekund i tvivl om jeg havde ret, men jeg kunne ikke få dem fordi han ville søge om gældssanering..
Men hvis du har lavet et dokument med det skyldte beløb, så er det super godt!!

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Jeg stod i lignende situation med en eks.. Han spillede en masse af mine penge op og skyldte en masse.. det løb ca op i det du også mangler.. Jeg endte i retten med ham!!! Man skal ikke prøve snyde mig på den måde.. det kostede mig 500 kr at stævne ham eller hvad det hedder.. I retten mente han at han ville søge gældssanering (staves?) Så han endte med ikke at betale noget.. Og jeg var taget helt til sønderjylland i retten.. så broen over blev mere..  MEN det var en princip sag for mig!
Du kan gøre det samme... sager under 50000 kr ses på som småsager..
Men en anden gang skal man huske lave gældsbevis! Men man kan jo altid være bagklog  Men held og lykke!

hmm det lyder forfærdeligt

men jeg har jo på skrift at personen skylder mig pengen så tror du måske det kan hjælpe?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.