Frugt opbevaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.962 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. november 2012

mpr

Ville høre om der var nogle der havde gode råd til hvordan man får pakket frugt og grønt ordentligt ind så det ikke bliver brunt osv. hvis man skære det om aftenen inden børnehave?

Det bliver altid så hektisk om morgnene og kæresten får ALDRIG ryddet op når han har skåret frugt fredag morgen når vi har hans datter på besøg og jeg er ved at få et flip af at der ikke er tid til at rydde tingene ud i køkkenet bagefter, han er altid færdig i sidste øjeblik hvor vi så er ved at komme forsent... Jeg kan ikke hjælpe da det er mig der står for at pigen efter morgenmad får ordnet hår og tænder, og kommer i tøjet.. Og så vil han gerne selv gøre det for så bliver det lagt ordentlig i madkassen.. Har fået ham overbevist om at smørre selve madpakken om aftenen dagen før men frugten og grønsager vil han IKKE ordne dagen før fordi det bliver brunt og træls at spise når hun skal have det i børnehaven..

Nogle gode erfaringer til hvordan man kan undgå det bliver dårligt men samtidig kan få det hele klaret torsdag aften?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Team Putte

Chel1992 skriver:

Ville høre om der var nogle der havde gode råd til hvordan man får pakket frugt og grønt ordentligt ind så det ikke bliver brunt osv. hvis man skære det om aftenen inden børnehave?

Det bliver altid så hektisk om morgnene og kæresten får ALDRIG ryddet op når han har skåret frugt fredag morgen når vi har hans datter på besøg og jeg er ved at få et flip af at der ikke er tid til at rydde tingene ud i køkkenet bagefter, han er altid færdig i sidste øjeblik hvor vi så er ved at komme forsent... Jeg kan ikke hjælpe da det er mig der står for at pigen efter morgenmad får ordnet hår og tænder, og kommer i tøjet.. Og så vil han gerne selv gøre det for så bliver det lagt ordentlig i madkassen.. Har fået ham overbevist om at smørre selve madpakken om aftenen dagen før men frugten og grønsager vil han IKKE ordne dagen før fordi det bliver brunt og træls at spise når hun skal have det i børnehaven..

Nogle gode erfaringer til hvordan man kan undgå det bliver dårligt men samtidig kan få det hele klaret torsdag aften?  

Vend det i lidt citronsaft

Anmeld

8. november 2012

mpr

Team Putte skriver:

Vend det i lidt citronsaft

Er det nok? Og sætter smagen af citron sig i frugt og grønsager? Og skal det være frisk citron eller kan man godt nøjes med den der gule citron ting man kan købe?

Anmeld

8. november 2012

CaWi

Man kan købe sådan nogle specielle frugtposer hvor der er to rum. Et til frugten og et til luft. Tror vist nok man puster luft i det ene rum, så der kommer vaccum i rummet med frugt. Derved får frugten ikke ilt og bliver ikke brunt.

Anmeld

8. november 2012

mustafa ali can

prøv at købe frugt poser og læg frugten i posen og bagefter o køleskabet det gør jeg til min søn som er 4 år og han har spist sin frugt det holder synes jeg

Anmeld

8. november 2012

LilleChelle

Frugtposen er fantastisk  

Anmeld

8. november 2012

Tip!

Skal frugten skæres ud? hun bider ikke i den? 

melon skære jeg ud, kommer i en pose der er tætsluttet. 

jeg laver  altid hele madpakken om aftenen, de dage jeg har fri, så laver vi den om morgenen. 

agurker, gulerødder peberfrugt bliver skåret i strimler og så også putter i en lille pose. Jeg køber de der madpakke poser til 10 kr, der er til lang tid, mange forskellige størrelser. 

Til  nødder, rosiner, majs osv.. 

Anmeld

9. november 2012

Team Putte

Chel1992 skriver:

Er det nok? Og sætter smagen af citron sig i frugt og grønsager? Og skal det være frisk citron eller kan man godt nøjes med den der gule citron ting man kan købe?

Det kan godt bare være de gule med citronsaft man kan købe

Nej altså frugten skal ik ligge og søbe i citron, bare lige hurtig vendes og så lige ligge et øjeblik på bordet før det pakkes. Det kan godt få en anelse smag, men vi snakker meget meget MEGET lidt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.