Nu er der nye boller på suppen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

594 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. november 2012

henh01

Jeg starter op på en kostomlægning i dag..

Og jeg glæder mig.

Jeg glæder mig til at få mere energi, mere overskud, tilbyde mig selv og min krop de sunde lækre ting fremfor de ulækre usunde ting.

Jeg er gravid med mit 3. barn og jeg orker simpelthen ikke at tage 18 kg på som jeg har gjort ved de 2 andre, så derfor er det bare igang!!! For mig selv, min familie og mit ufødte barns skyld.

Mit mål er at begrænse min vægtøgning til 8 kg hvilket er hvad der rådes til når man i forvejen er overvægtig.

Hvordan ser Jeres spisevaner/kostplan ud?

Jeg tænker min ser sådan her ud:
Morgen: 1 skive rugbrød med ost - hertil 1 stk frugt og vand
middag: knækbrød med skrabet smør, eller 1 stk frugt - hertil grønt
frokost: 1 skive rugbrød med magert pålæg - gerne fisk - hertil grønt
eftermiddag: 1 skive groft brød eller knækbrød
aften: kød, grønt og en smule stivelse i form af kartofler mv.
aftenhygge: mandler med rosiner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Kloster

Tillykke med dit første skridt.

Ja jeg har jo været på livsstilsændring i over 3 måneder nu. Har det fantastisk, men har lige skrevet et indlæg om, at jeg er dykket i det dybe hul lige pt. Dog hjælper det mig MAX at få sagt det til folk og få respons og ideer fra folk om, hvad jeg skal gøre nu.

En ny slagplan er lagt og der findes lidt gå-på-mod igen... (slagplanen er i bare lidt fornyet, men stadig på kcal tælling og vejning af alt mad)

Jeg spiser self varieret, men jeg "må" få 1300 kcal om dagen. (vil lige sige, du nok skal være obs på om du self får nok, når du er gravid)

Men jeg får til....

Morgen: 1 dl müsli, 2 dl minimælk, 1 gl vand.

Formiddag: 1 Wasa Sport+ knækbrød, 10 gr Buko rucola pesto ost, 1 æble.

Frokost: Meget varieret, men ofte middagsrest fx: 1 karbonade, 300 gr kogte grøntsager. Ell 1 skive rugbrød, 1 æg, 1 peberfrugt. Ell 1 rugbrød, 4 skiver skåret spegepølse, 1 peberfrugt. Osv....

Eftermiddag: 1 sk fuldkornstoast Rema1000, 20 gr hjemmelavet marmelade, 5 gr lätta.

Aftensmad: Også meget varieret men fx: ½ kogt spidskål, 1 stk kød.

Aftenskaffe: 1 æble. Ell 20 gr saltstænger. Ell 1 knækbrød med rucola pesto ost. Osv.......

Jeg drikker vand til alt mad. Spiser ikke ris og pasta og drikker ret meget te. Hvis jeg skal "synde" prioritere jeg om det virkelig er noget, jeg vil "synde" for. Jeg vil ikke synde for en hvilken som helst ting. Det skal være luksus, så jeg virkelig får kvalitet for det. 

Anmeld

8. november 2012

henh01

Kloster skriver:

Tillykke med dit første skridt.

Ja jeg har jo været på livsstilsændring i over 3 måneder nu. Har det fantastisk, men har lige skrevet et indlæg om, at jeg er dykket i det dybe hul lige pt. Dog hjælper det mig MAX at få sagt det til folk og få respons og ideer fra folk om, hvad jeg skal gøre nu.

En ny slagplan er lagt og der findes lidt gå-på-mod igen... (slagplanen er i bare lidt fornyet, men stadig på kcal tælling og vejning af alt mad)

Jeg spiser self varieret, men jeg "må" få 1300 kcal om dagen. (vil lige sige, du nok skal være obs på om du self får nok, når du er gravid)

Men jeg får til....

Morgen: 1 dl müsli, 2 dl minimælk, 1 gl vand.

Formiddag: 1 Wasa Sport+ knækbrød, 10 gr Buko rucola pesto ost, 1 æble.

Frokost: Meget varieret, men ofte middagsrest fx: 1 karbonade, 300 gr kogte grøntsager. Ell 1 skive rugbrød, 1 æg, 1 peberfrugt. Ell 1 rugbrød, 4 skiver skåret spegepølse, 1 peberfrugt. Osv....

Eftermiddag: 1 sk fuldkornstoast Rema1000, 20 gr hjemmelavet marmelade, 5 gr lätta.

Aftensmad: Også meget varieret men fx: ½ kogt spidskål, 1 stk kød.

Aftenskaffe: 1 æble. Ell 20 gr saltstænger. Ell 1 knækbrød med rucola pesto ost. Osv.......

Jeg drikker vand til alt mad. Spiser ikke ris og pasta og drikker ret meget te. Hvis jeg skal "synde" prioritere jeg om det virkelig er noget, jeg vil "synde" for. Jeg vil ikke synde for en hvilken som helst ting. Det skal være luksus, så jeg virkelig får kvalitet for det. 

Det lyder også rigtig fornuftigt. Var til diætist i går ifm mit arbejde og der sagde hun at man skulle have en smule ris/pasta/kartofler osv fordi kroppen har brug for kylhydrater for at forbrænde fedt. Jeg har nemlig også altid selv undgået det, men nu spiser jeg en enkelt kartoffel eller lign.

Nu skal jeg have et mellemmåltid, men jeg har ikke en skid da jeg ikke har handlet endnu, så er lidt i tvivl om hvad jeg skal spise. Har du nogen ideer - jeg ligger inde med frugt, rugbrød og grøntsager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.