Babyer transporteres på cykel til/fra dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. november 2012

Anonym trådstarter

Bruger i cykel til bringe/hente i vuggestuen/dagplejen?

Jeg er bange for at styrte ned med babyen.  Cykelstien er våd og glat...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

Kofoed.

Nu er ana ikke en baby, men hun bliver cykel i dp og hun grine hver gang der kommer lidt fart på, jeg er en der altid vælter om vinteren, så frygter det, men altså det spare mig op til 20 både morgen og eftermiddag, så længe der ikke er sne, så bliver jeg ved med at cykle.

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

Er det farligt eller er jeg alt for meget bekymret....?

Anmeld

8. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, hvis jeg cykler er vores datter bag på.

Man skal selvfølgelig tage sine forholdsregler når man cykler - også med børn - sikkerheden skal være i orden. Men jeg ville stadigvæk cykle når det regnede. Dog ville jeg være opmærksom, hvis det ligepludselig blev frost og der det blev isglat.

Så ja, jeg synes måske du er lidt for bekymret

Anmeld

8. november 2012

Troldemommi

Jeg var lidt nervøs første gang jeg havde Johanne bag på cyklen, men man vænner sig hurtigt til den ekstra vægt og at tyngdepunktet har rykket sig, hvis du øver lidt i tørt vejr så tror jeg sagtens du kan cykle til og fra dp her i efteråret og vinter inden der falder sne

Monica

Anmeld

8. november 2012

LilleMie

Vi er lige begyndt at cykle vores datter på 9 måneder i dagpleje.

Jeg har slet ikke været bange for at vælte, cyklen er lidt tungere end normalt og man kan godt mærke at vægten sidder bagpå, men ikke noget man tænker over andet end første gang. Så jeg føler mig helt sikker, så længe der ikke er sne og islag!

Og skulle uheldet være ude, har vores stol stålstel under plastikken og har hun cykelhjelm på, så hun burde være rimelig sikker.

Hvis du ellers er vant til at cykle, så kan jeg ikke se, at du skal være nervøs 

Anmeld

8. november 2012

MorDk

Jeg var nervøs for at cykle med min søn i starten, men man vænner sig skam hurtigt til det. Man skal selvfølgelig passe på. Når det regnede meget eller var glat så trak jeg... Turde ikke cykle så...

Anmeld

8. november 2012

Sakris

Vi har en cykeltrailer, som hun bliver transporteret til og fra institution i. Vi må parkere trailerene udenfor institutionen, så det er faktisk rigtig godt. Ved heller ikke om jeg turde køre med min datter bag på cyklen. Traileren vælter nemlig ikke hvis cyklen vælter!

Anmeld

8. november 2012

wamse

Jeg har altid cyklet med mine drenge, og er aldrig styrtet

Hvis du kører bil er det jo også forbundet med risiko, så nyd du en cykeltur med dit barn, og nyd den friske luft

Anmeld

8. november 2012

cnmigo

Så længe cykelstolen er spændt ordentlig fast!!!

Jeg har prøvet at cykle med sønnemand på halvandet år bag på min nye cykel. Gemalen havde flyttet cykelstolen her over.

Og vi cykler så en tur over til mormor, en tur på 7min.

Da vi er nået 500m - efter at have cyklet på sti - skal vi zigzagge gennem en bom på stien og så ud på vejen.

Her føler jeg at stolen vipper lidt. Undrer mig, men sætter mig op og skal til at skubbe mig igang da jeg endnu engang føler den her vippen 

Jeg stiger af og tjekker - og dæleme om ikke stolen har rykket sig løs så den nu kun hviler på bagagebæren!!

Øøøøøøøj jeg blev klam, TÆNK sig om Simon havde rykket på sig/hoppet lidt rundt, eller jeg havde drejet skarpere eller andet 

Ved ikke hvordan det kunne ske - men der må vel have manglet det "klik" på låsen...

Anyway, stolen tjekkes jævnligt! Og vi har ingen problemer hafft - efter første tur vænner man sig til vægten og den ulige fordeling. Mht. glathed så er det de gængse forholdsregler - tror ikke der er mere glat bare fordi man har et barn bagpå...?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.