Daglige rutiner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.604 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. november 2012

gokkelok

Jeg har en datter på 6 uger, og jeg synes ikke rigtig at der er nogen rutine, eller noget der minder om endnu. Især om dagen er det meget forskelligt hvornår hun bliver træt. Jeg er meget i tvivl om, hvornår man skal starte på rutiner, hvornår startede I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
gokkelok skriver:

Jeg har en datter på 6 uger, og jeg synes ikke rigtig at der er nogen rutine, eller noget der minder om endnu. Især om dagen er det meget forskelligt hvornår hun bliver træt. Jeg er meget i tvivl om, hvornår man skal starte på rutiner, hvornår startede I?

Da vores datter blev født, havde vi en rutine der hed amning hver tredje time (hun var født før tid).

Da sp og læge sagde at vi godt måtte stoppe med det nu, havde vi ingen rutiner mere - men vi fulgte vores datter, og så begyndte der stille og roligt at komme rutine over det. Forstår du ? Så kunne vi godt begynde at regne med, at hun sov til natten på det og det tidspunkt.

I starten havde jeg det sådan, kl.22 SKULLE hun bare sove, det var ris til egen røv, og jeg kørte mig selv ned .. Først da jeg begyndte at følge hende, så kørte det

Anmeld

7. november 2012

SaNiNa

Der er jo med nyfødte ikke så sådan en rutine

De sover når de trætte (næsten hele tiden) og spiser når de sultne nogle spise hver 2 time fast hvor andre spiser ureglmæssigt.

Vil tro være datter og søn fik rutine med putning omkring 3-4 måneder og rutine med aflevering har været der hele tiden da vores søn har været afsted

Anmeld

7. november 2012

CaWi

Rutiner er en by i Rusland med et spædbarn.
Vores søn er 6 mdr nu, og ligesom man tror at nu er tingene i rutiner, så laver han om på det hele.
Det betyder ik at vi ik prøver at lave rutiner, men feks hvi han ik vil sove, så kan jeg jo ik tvinge ham til det. Ting tager tid og børn er forskellige.

Anmeld

7. november 2012

Gardenia

gokkelok skriver:

Vores dreng spiste hver 4. time og er altid blevet puttet godnat kl 20.
Vi vækkede ham inden vi gik i seng og gav ham mad til natten, så sov han som regel til 06.00/06.30. Så begynder der langsomt at komme en rutine til overfladen, formiddagen brugte jeg altid på at få handlet og få noget frisk luft, sådan er det stadig og eftermiddagene er så til hygge, stille-aktiviteter og huset.

Anmeld

7. november 2012

Kay

snakkede med min mødregruppe i går om det selv samme... vi er de eneste med en nognelunde fast rutine... og de er alle 3-4 måneder

Anmeld

7. november 2012

Rebecca55

Giv det tid, det skal nok stille og roligt komme. Men så længe de er så små, så er det bare at følge hendes behov og ikke tænke i skemaer og klokkeslet.

Anmeld

7. november 2012

Benjamins'mor

Vi startede først på at bygge rutiner da han var omkring 3 mdr.

Anmeld

7. november 2012

SussieThyssen

gokkelok skriver:

Med det samme.

Det er nemlig dig, der bestemmer rutinerne.

En god rytme er, at du, når bebs vågner om morgenen, sørger for at rytmen køres straight hele dagen igennem.
altså:
Vågne, skifte ble, morgenmad, hygge og så sove, vågne, skifte ble, spise, hygge, sove.
Og sådan kører det dagen igennem.
Om aftenen inden sovetid, er det altid en god ide, at give dem et bad, for så bliver de dejligt trætte og sover bedre.
Nattespisning foregår i halvmørke, så man lærer dem, at der ikke skal leges eller underholdes.
Man skifter ble, fodrer og så hen og sove igen med det samme.
De gamle ord: Ro, Renlighed og Regelmæssighed er bare stadig noget af det bedste
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. november 2012

gokkelok

Super, tusind tak for svar allesammen 

Var lidt bange for, at måske gjorde noget forkert. Indtil videre har jeg bare fuldt hendes behov og rytme, dog sover hun rigtig godt om natten, så det er altid en start.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.