Nyuddannet sygeplejerske på barsel - Hvad med økonomien???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2012

M (:

Miss Church skriver:

Nej det er jo 8 uger før, når man er offentlig ansat Men jeg skulle gå fra der alligevel, fordi der er to. 
Hvis jeg arbejdede, var jeg blevet sygemeldt fra denne uge, fordi der er risiko for for tidlig fødsel 

Wow, vildt nok alligevel.. Jeg mener bare jeg først kan/skal gå fra fire uger før?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Miss Church

M (: skriver:

Wow, vildt nok alligevel.. Jeg mener bare jeg først kan/skal gå fra fire uger før?

Hmm jeg var lige inde og læse om det på DSA. Synes det er lidt kryptisk. Men jeg finder lige ud af det på onsdag Men jeg bliver hvert fald sygemeldt. Håber da ikke at du skal til at søge arbejde for en måned  

Anmeld

8. november 2012

132319

Man får 3230 kr om ugen, nogle udbetalingsperioder er 4 uger, nogle er 5 uger.

Det kommer så an på fradrag hvor meget man får udbetalt, husk at man ikke betaler arbejdsmarkedsbidrag af dagpenge.

Hvis du har været medlem som studerende minimum 1 år inden du bliver færdig, får du dagpenge 1 måned efter endt uddannelse, hvis ikke 2 måneder efter.

(Den regel trådte i kraft i august 2009 og jeg blev færdig i januar 2010 så stod derfor uden indkomst i 2 måneder )

Anmeld

8. november 2012

132319

Miss Church skriver:

Jeg går direkte på barsel efter min eksamen i januar. Vi skal til et foredrag med DSA på onsdag, men jeg mener at jeg får udbetalt 3.230 kr. i ugen? Kan det ikke passe? Det er det jeg kan finde på DSA's hjemmeside 

Jeg kan godt give dig en updatering efter onsdag, hvis du er interesseret  

Det er før skat du får de 3230 kr.

Anmeld

8. november 2012

Miss Church

132319 skriver:

Det er før skat du får de 3230 kr.

jeps

Anmeld

8. november 2012

132319

Miss Church skriver:

jeps

Du skrev bare udbetalt

Anmeld

8. november 2012

Miss Church

132319 skriver:

Du skrev bare udbetalt

Nårh ja det kan jeg godt se Det var en skrivefejl 

Anmeld

8. november 2012

132319

Derudover: Glæd jer ikke!!!

DSA har ikke styr på noget som helst, de er simpelthen så inkompetente og fortæller 700 forskellige ting.

Jeg er fortsat medlem fordi der ikke rigtig er andre alternativer men de har ydet SÅ elendig service og oplyst SÅ mange forskellige ting! 

Få derfor ALTID navn på den person I taler med og optag evt. samtalen så I har noget at referere til

Anmeld

8. november 2012

Miss Church

132319 skriver:

Derudover: Glæd jer ikke!!!

DSA har ikke styr på noget som helst, de er simpelthen så inkompetente og fortæller 700 forskellige ting.

Jeg er fortsat medlem fordi der ikke rigtig er andre alternativer men de har ydet SÅ elendig service og oplyst SÅ mange forskellige ting! 

Få derfor ALTID navn på den person I taler med og optag evt. samtalen så I har noget at referere til

Nårh jamen det lyder da fantastisk 

Anmeld

8. november 2012

132319

Miss Church skriver:

Nårh jamen det lyder da fantastisk 

Det er en frygtelig A-kasse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.