Jeg vil ændre familiens navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. november 2012

Anonym trådstarter

Da min mand og jeg blev gift valgt vi sammen at hedde det samme. 

min mand hedder nu C. R. S. og jeg hedder S. R. S. 

vores datter har altid heddet L. F. R. S. og vores søn N. R S. 

Efternavnet R. er mit oprindelige og S. er min mands.

Men jeg har bare aldrig (ca. 3 år) vænnet mig til at hedde S. Min mand og jeg harsnakket betydningen af navnene igennem i lang tid, over et år... og er blevet enige om at slette efternavney S. fra os alle 4. 

har læst mig frem til at det vil koste 400 kr. men skal vi ha lavet nyt pas??? det bliver dyrt. og er det andre ting vi skal betale for at ændre i den forbindelse? håber nogen kan hjælpe. Synes at det er svært at fine rundt i 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

Nemesis

når i ændrer navnet vil i automatisk få fx. nyt sygesikringskort.

I behøver ikke ændre pas, men skal så være opmærksom på at hvis i booker rejse skal billetten bestilles i det navn der står i passet.

Når passet så skal fornyes så kommer det nye navn i.

:-) Sisse

Anmeld

7. november 2012

**Ønskebabyen

Nemesis skriver:

når i ændrer navnet vil i automatisk få fx. nyt sygesikringskort.

I behøver ikke ændre pas, men skal så være opmærksom på at hvis i booker rejse skal billetten bestilles i det navn der står i passet.

Når passet så skal fornyes så kommer det nye navn i.

:-) Sisse

Enig i det Sisse skriver

Anmeld

7. november 2012

Anonym trådstarter

mange tak for jeres dvar. jeg var ikke klar over at man kunne gøre sådan med passet. 

Anmeld

7. november 2012

Stjerneskud

Der skal vel egentlig skiftes navn på alle dokumenter, som pas og kørekort... Jeg har selv stået i en lufthavn med problemer med billetten fordi navnet ikke var ændret i passet. Hvis man bestiller rejsen selv er det nok ikke det store problem..men alligevel ville jeg nok gøre det

Anmeld

7. november 2012

roenlund

der er vidst også noget med at rejser man til USA er de meget strikse med det med at navnet passer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.