Middagslur??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

918 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. november 2012

isabellasmor

Hej min datter Isabella er lige fyldt 1 år. 

Jeg går med hende hjemme og i lang tid har rytmen været : 

Ca kl 7 vågne (nogengange 8 og i weekenderne en sjælden gang i mellem lidt i 9 ) så bliver hun puttet til lur ved 10-11 tiden (alt efter hvornår hun vågner, og hvor træt hun er- en sjælden gang i mellem ved 12 tiden ) her sover hun ca en time, engang imellem 2 timer og engang imellem 1 og en halv time.. 

Og så ved 14:30-15 tiden puttet igen Her sover hun omkring tre kvarter .. 

Hun kommer så i seng kl 20. 

Men her de sidste par dage har hun bare ikke villet sove kl 20. Men da vi så en af dagene havde skippet den sidste lur, der sov hun uden problemer... Det skal så siges at hverdagen har været lidt kaotisk den sidste uges tid, og det er selvfølgelig også det hun reagere på, men mit spørgsmål går på om vi måske skulle prøve og droppe den sidste lur og se ad? Eller? Og hvor meget sov/sover jeres i den alder? 

Det blev lidt langt. Men tak på forhånd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

marloutti

isabellasmor skriver:

Ca kl 7 vågne (nogengange 8 og i weekenderne en sjælden gang i mellem lidt i 9 ) så bliver hun puttet til lur ved 10-11 tiden (alt efter hvornår hun vågner, og hvor træt hun er- en sjælden gang i mellem ved 12 tiden ) her sover hun ca en time, engang imellem 2 timer og engang imellem 1 og en halv time.. 

Men her de sidste par dage har hun bare ikke villet sove kl 20. Men da vi så en af dagene havde skippet den sidste lur, der sov hun uden problemer... Det skal så siges at hverdagen har været lidt kaotisk den sidste uges tid, og det er selvfølgelig også det hun reagere på, men mit spørgsmål går på om vi måske skulle prøve og droppe den sidste lur og se ad? Eller? Og hvor meget sov/sover jeres i den alder? 

Vores søn skippede sin eftermiddags lur, da han var ni mdr og formiddagsluren da han var 13 mdr. Nu sover han ca tre timer til middag. Vi står op halv seks og han kommer i seng ved 18-18.30 tiden... Han har altid haft rytmen med at vågne tidligt og derfor kommer han tidligt i seng...

Anmeld

6. november 2012

vitapigen

Nu er min datter 15 mdr... men har siden hun var 11 mdr stået op kl. 6-6.30. Sovet formiddagslur fra 8-9. Middagslur fra 12-14 og så i seng kl. 18.30-19

I weekenderne kommer hun lidt senere i seng og står lidt senere op og så er formiddagsluren skippet. I dagplejen har hun stadig brug for formiddagslur da der sker så meget og hun er tidligt oppe

Hvis jeg var jer, ville jeg skippe formiddagsluren nu hvor hun vågner så sent

Anmeld

6. november 2012

isabellasmor

vitapigen skriver:

Nu er min datter 15 mdr... men har siden hun var 11 mdr stået op kl. 6-6.30. Sovet formiddagslur fra 8-9. Middagslur fra 12-14 og så i seng kl. 18.30-19

I weekenderne kommer hun lidt senere i seng og står lidt senere op og så er formiddagsluren skippet. I dagplejen har hun stadig brug for formiddagslur da der sker så meget og hun er tidligt oppe

Hvis jeg var jer, ville jeg skippe formiddagsluren nu hvor hun vågner så sent

Ja det kunne man jo også... Og så måske rykke eftermiddagsLuren lidt tidligere og så putte ved 19:30 tiden.  . 

Anmeld

6. november 2012

vitapigen

isabellasmor skriver:

Ja det kunne man jo også... Og så måske rykke eftermiddagsLuren lidt tidligere og så putte ved 19:30 tiden.  . 

Tror bare hun skal have en middagslur kl. 12. Så kan hun sikkert sove kl. 19.30

Anmeld

6. november 2012

isabellasmor

marloutti skriver:

Vores søn skippede sin eftermiddags lur, da han var ni mdr og formiddagsluren da han var 13 mdr. Nu sover han ca tre timer til middag. Vi står op halv seks og han kommer i seng ved 18-18.30 tiden... Han har altid haft rytmen med at vågne tidligt og derfor kommer han tidligt i seng...

Ja okay. Isabella har altid vågnet "sent" Hehe. Men tror at vi måske prøver det som "vitapigen" foreslog med og skippe den første lur og så rykke eftermiddags luren og så putte ved 19:30 tiden .. 

Anmeld

6. november 2012

isabellasmor

vitapigen skriver:

Tror bare hun skal have en middagslur kl. 12. Så kan hun sikkert sove kl. 19.30

Ja det lyder meget fornuftigt. Det tror jeg vi prøver imorgen! 

Anmeld

6. november 2012

maryjane

Her har Karla på 13 mdr kun sovet en lur i et stykke tid efterhånden. Ellers er hun heller ikke til at få i seng om aftenen . Hun sover fra ca. 10.30-12.30 og sover ml.19-20 til ca 6-7.

Anmeld

6. november 2012

Fenja09

isabellasmor skriver:

Min datter på 14 måneder vågner ved 05.30-06.00 tiden i hverdagene, nogle dage sover hun om formiddagen ( hun er i dp) og andre gange ikke. Hun sover som regel altid til middag, men har hun sovet om formiddagen er middagsluren automatisk forkortet.

Hun bliver puttet hver aften mellem kl 18.00-19.00.

/Fenja

Anmeld

6. november 2012

isabellasmor

maryjane skriver:

Her har Karla på 13 mdr kun sovet en lur i et stykke tid efterhånden. Ellers er hun heller ikke til at få i seng om aftenen . Hun sover fra ca. 10.30-12.30 og sover ml.19-20 til ca 6-7.

Jamen tror simpelthen også bare hun kun skal sove 1 lur om dagen. Og så lidt tidligere i seng.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.