Min datter er bange for at lave stort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.024 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. november 2012

Mama3

Hjælp mig piger jeg kan ikke mere, min datter på 4 år er blevet bange for at lave stort, hun var ret tidlig til at blive renlig kun 2 år 3 mdr og der har aldrig været nogen problemer med hverken det ene eller det andet, men så for noget tid siden begyndte hun at ville have alt sit tøj af når hun skulle lave stort og vi tænkte det var lidt mærkeligt men okay hvis det kunne hjælpe hende så var det da fint. Så her på det sidste er blevet direkte panisk over at lave stort og går derfor og holder sig, når jeg kan se på hende at hun skal hun rigtig meget på wc Opfordrer jeg hende til at gå der ud og det vil hun ikke jeg prøver at gå med hende og hun siger at hun ikke kan, jeg siger at hun skal prøve lidt mere og så kommer det også men hun hyler og skriger og spænder og jeg må ikke røre ved hende Eller noget, hendes afføring er helt normal ikke hårdt eller noget så tror som sådan tror jeg ikke det gør ondt på hende.

jeg ved ikke hvordan jeg skal takle det mere er der nogen af jer der har prøvet det med jeres børn 

håber det er til at læse, det er nok lidt rodet da jeg skriver på min mobil.

håber nogen har nogen gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

SussieThyssen

Mama3 skriver:

Hjælp mig piger jeg kan ikke mere, min datter på 4 år er blevet bange for at lave stort, hun var ret tidlig til at blive renlig kun 2 år 3 mdr og der har aldrig været nogen problemer med hverken det ene eller det andet, men så for noget tid siden begyndte hun at ville have alt sit tøj af når hun skulle lave stort og vi tænkte det var lidt mærkeligt men okay hvis det kunne hjælpe hende så var det da fint. Så her på det sidste er blevet direkte panisk over at lave stort og går derfor og holder sig, når jeg kan se på hende at hun skal hun rigtig meget på wc Opfordrer jeg hende til at gå der ud og det vil hun ikke jeg prøver at gå med hende og hun siger at hun ikke kan, jeg siger at hun skal prøve lidt mere og så kommer det også men hun hyler og skriger og spænder og jeg må ikke røre ved hende Eller noget, hendes afføring er helt normal ikke hårdt eller noget så tror som sådan tror jeg ikke det gør ondt på hende.

jeg ved ikke hvordan jeg skal takle det mere er der nogen af jer der har prøvet det med jeres børn 

håber det er til at læse, det er nok lidt rodet da jeg skriver på min mobil.

håber nogen har nogen gode råd

Det er mærkeligt at nogle børn, kan udvikle den slags.

Jeg kan huske, at jeg selv pludseligt fik sådan en raptus, da jeg var i nogenlunde samme alder.
Og jeg skal helt ærligt sige, at jeg ikke direkte kan huske hvad jeg forestillede mig, hvad der ville ske med mig, når jeg skulle lave, men noget forestillede jeg mig, at jeg døde eller sådan noget.
Men jeg kan huske, at det opstod efter jeg havde haft en maveinfektion med diare.
Min mor tog ganske enkelt fat i mig og forklarede mig, at man kunne blive meget syg i maven, hvis man ikke lavede stort, og at det var mavens måde at rydde op i den del af maden man ikke kunne fordøje.
Hun satte sig ganske enkelt ned med blyant og papir og tegnede og fortalte.
Nu boede vi på en gård, så hun pegede jo også på at alle, også dyrene gjorde det, og det var der ikke noget mærkeligt i.

Så på den måde fik hun afdramatiseret skrækken hos mig.
Jeg tror måske, du skal prøve gøre det samme, og se om ikke du kan vende bøtten hos hende, så hun får et afslappet forhold til det. For der er helt sikkert noget hun har oplevet og så hæklet videre på i sit lille hovede, så hun er bange.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. november 2012

Lady Marion <3

Min søn havde det sådan nogle mdr inden han blev renlig  Han kunne danse tango rundt i stuen for at holde det inde når vi var nået 3 dagen uden han havde lavet stort   Til sidst sagde lægen at vi skulle give laktulose og microlax når ikke han kom af med noget , Det hjalp da afføringen blev meget blødere og han kunne ikke holde på det , efter en uge med regelmæssig afføring var frygten væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.