Kære alle jer forældre derude!
i forbindelse med en opgave skal jeg indsamle erfaringer samt meninger om det faktum at flere og flere af 0.klassernes opgaver bliver børnehavernes ansvar (altså til førskolebørnene:-) )
Jeg håber der er mange derde der kunne tænke sig at være med i denne debat
her er spørgsmålene i bedes tage stilling til:
Hvor går grænsen for hvor tidlig børnenes hjerne kan forholde sig til det lærte?
Er der en sammenhæng mellem samfundets acceleration og børnenes interesse i at lære i en mere tidlig alder? Eller kan man sige at interessen/kravene mere ligger i samfundet?
Har I som forældre oplevet at kravene ikke altid stemte overens med barnets udviklingsniveau?
Har I som forældre følt at det var naturligt at børnene skulle lære disse ting i det sidste år i børnehaven eller mener I at børnehaven skal værne om retten til at være børn – uden større forberedelse af det videre læringsmål?
tusind tak til alle jer der har tid og lyst til at svare
Anmeld