Ikk modtaget su endnu :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

723 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. november 2012

Anonym trådstarter

Min uddannelse kom ved en fejl til at afmelde min su i sidste månede og så skulle jeg søge på ny, men kan endnu ikk godkende låneplanen eller se min su for oktober, november og december.. Og står her og skal betale husleje og sådan, hva fanden gør jeg ? Kan jo ikk rykke i su ang det jo har prøvet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

An&Jo

Der er jo en ny behandlingstid når der bliver søgt på ny, og så opdaterer de kun deres hjemmeside hver tirsdag, og der er udbetaling hver torsdag, så hvis ikke du modtager noget på torsdag skal du nok regne med at der går minimum en uge mere inden du får noget udbetalt desværre..

Kan du ikke søge enkeltydelse ved kommunen til at hjælpe med udgifterne??

Anmeld

6. november 2012

Kofoed.

Få fat i din su vejleder med det samme, hun/han kan i yderst nødvendige tilfælde rykke hos su, så det vil gå lidt hurtigere. Det er ikke i orden de afmelder din su og nu må de jo gør noget. Synes faktisk de burde dække det tab du lider, hvis du er nød til at låne fra banken, som er din anden mulighed.

Anmeld

6. november 2012

Dinna88

Du ringer rundt til dem du har regninger ved og forklarer situationen! Min kæreste blev sygemeldt, og kom derfor på kontanthjælp imens, og det fuckede de totalt op! han fik sine penge sidst på måneden. Der ringede vi rundt og forklare situationen. Så fik vi en uge ad gangen, måtte ringe igen, forklare, og så fik vi en uge mere. Det er som regel intet problem, så længe man ellers har styr på sine betalinger!

Anmeld

6. november 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Der er jo en ny behandlingstid når der bliver søgt på ny, og så opdaterer de kun deres hjemmeside hver tirsdag, og der er udbetaling hver torsdag, så hvis ikke du modtager noget på torsdag skal du nok regne med at der går minimum en uge mere inden du får noget udbetalt desværre..

Kan du ikke søge enkeltydelse ved kommunen til at hjælpe med udgifterne??

Ja men de skriver behandlingstiden er 2-3 uger det er nok 4 uger siden jeg søgte igen :/
Jamen kommunen betaler vel kun huslejen hva med mad osv indtil der kommer su ? :/

Anmeld

6. november 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Få fat i din su vejleder med det samme, hun/han kan i yderst nødvendige tilfælde rykke hos su, så det vil gå lidt hurtigere. Det er ikke i orden de afmelder din su og nu må de jo gør noget. Synes faktisk de burde dække det tab du lider, hvis du er nød til at låne fra banken, som er din anden mulighed.

Min su vejleder har rykket efter det en gang, og skolen har beklaget deres fejl, men det bare træls at jeg nu står i denne situation :/ banken kan ikk låne, de kan kun give mig bevilliget overtræk på maks 500 kr

Anmeld

6. november 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Ja men de skriver behandlingstiden er 2-3 uger det er nok 4 uger siden jeg søgte igen :/
Jamen kommunen betaler vel kun huslejen hva med mad osv indtil der kommer su ? :/

ja men der kan jo være travlt, og så kan behandlingstiden være længere..

de kan hjælpe til med de ting der er kritiske hvis det er, men nej de hjælper nok ikke med penge til mad..

Anmeld

6. november 2012

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Du ringer rundt til dem du har regninger ved og forklarer situationen! Min kæreste blev sygemeldt, og kom derfor på kontanthjælp imens, og det fuckede de totalt op! han fik sine penge sidst på måneden. Der ringede vi rundt og forklare situationen. Så fik vi en uge ad gangen, måtte ringe igen, forklare, og så fik vi en uge mere. Det er som regel intet problem, så længe man ellers har styr på sine betalinger!

De forskellige steder ved det godt, derfor er det ikk regningerne jeg mangler penge til, men husleje, mad, bleer, kortet til toget så jeg kan komme i skole :/

Anmeld

6. november 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Min su vejleder har rykket efter det en gang, og skolen har beklaget deres fejl, men det bare træls at jeg nu står i denne situation :/ banken kan ikk låne, de kan kun give mig bevilliget overtræk på maks 500 kr

Så er der kun de to andre muligheder, kommunen eller vente med at betale (selvfølgelig aftalt med kreditorer.

Anmeld

6. november 2012

Dinna88

Anonym skriver:

De forskellige steder ved det godt, derfor er det ikk regningerne jeg mangler penge til, men husleje, mad, bleer, kortet til toget så jeg kan komme i skole :/

Prøv at snakke med din kommune!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.