Lige et ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. juni 2009

Musen5

Det kan godt være det er mig der er lidt tosset her....

Siden i lørdags har lillemanden været meget stille...
Jeg har mærket ham absolut, men det har været intet iforhold til inden lørdag... Jeg har så ringet til svangergangen hvor de siger.... Jamen det er skam bare fordi han måske ligger anderledes end hans plejer eller er mere træt/stille (Ja det er sq da derfor jeg ringer) og de sys ikke der er ngen grund til bekymring (er som sådan heller ikke direkte bekymret. det undre mig bare.)

Det skal dertil lige siges at hvis jeg skal ind forbi svangergangen kræver det en togtur på ca 45 min og en tur med bus da jeg bor i Helsingør og svangergangen ligger i hillerød. Så det er en længere ekspedition da jeg ikke har bil.

Mit ? til jer dejlige kloge quinder er så.... Skal jeg tage det de siger for gode varer eller skal jeg insistere på at blive tjekket... (Hvilket ikk kan blive gjort idag da henrik er på job, jeg skal hente unger og ville derfor blive smidt hjem hvis jeg troppede op deroppe med 2 børn på slæb)

Jeg mærker ham hvis jeg sidder/ligger helt stille og har drukket en masse koldt vand. og næsten kun hvis jeg er alene. Men jeg slapper selvfølgelig heller ikke 100% af når jeg har ungerne om benene...

HJÆLP!

/Mette 26+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2009

Pige2009

Jeg har haft det på nøjagtig samme måde, og prøvet det flere gange. Så jeg ville ikke være bekymret. Hvor langt er du henne? Jeg er 22 uger (21+3) idag. Blev MD scannet i sidste uge og alt var fint, så jeg er helt tryg ved situationen.

Håber du kan bruge det til noget.

Knus Linda

Anmeld

2. juni 2009

Mette_81

Hej musen.

jeg har prøvet nødagtig hvad du beskriver.
for 1½ uge siden, ringede jeg til svangerambu på skejby, fordi jeg oplevede en markant ændring i barnets aktivitet, og det bekymrede mig. de var utrolig søde, og bedte mig komme ind. jeg fik lavet en hjerte strimmel og en scanning. og der var intet galt. jeg er i 34 uge, og deres forklaring er at det i ugerne fra 30 og frem, er ganske normalt, pga plads mangel, Hos mig var forklaringen yderligere at baby havde vendt sig, og derfor var mønstret ændret.

mit råd til dig er at reagere. du kender bedst baby's rytme. der er garanteret intet i vejen. og jeg tror såment du oplever det samme som jeg. men det er nu rarest at få det tjekket.
hvis jeg var dig, ville jeg ringe til min læge og høre om ikke de vil tjekke hjertelyd og mærke efter, når nu du har så langt til hospitalet.

jeg er sikker på det hele er ok!  held og lykke med det hele

Anmeld

2. juni 2009

pusling30

Musen5 skriver:

Det kan godt være det er mig der er lidt tosset her....

Siden i lørdags har lillemanden været meget stille...
Jeg har mærket ham absolut, men det har været intet iforhold til inden lørdag... Jeg har så ringet til svangergangen hvor de siger.... Jamen det er skam bare fordi han måske ligger anderledes end hans plejer eller er mere træt/stille (Ja det er sq da derfor jeg ringer) og de sys ikke der er ngen grund til bekymring (er som sådan heller ikke direkte bekymret. det undre mig bare.)

Det skal dertil lige siges at hvis jeg skal ind forbi svangergangen kræver det en togtur på ca 45 min og en tur med bus da jeg bor i Helsingør og svangergangen ligger i hillerød. Så det er en længere ekspedition da jeg ikke har bil.

Mit ? til jer dejlige kloge quinder er så.... Skal jeg tage det de siger for gode varer eller skal jeg insistere på at blive tjekket... (Hvilket ikk kan blive gjort idag da henrik er på job, jeg skal hente unger og ville derfor blive smidt hjem hvis jeg troppede op deroppe med 2 børn på slæb)

Jeg mærker ham hvis jeg sidder/ligger helt stille og har drukket en masse koldt vand. og næsten kun hvis jeg er alene. Men jeg slapper selvfølgelig heller ikke 100% af når jeg har ungerne om benene...

HJÆLP!

/Mette 26+3

Hej Mette.
Når du skriver at du ikke rigtigt har mærket baby siden lørdag, så kan det også sagtens være pga varmen, du har sikkert haft det med varme og  din krop arb på højtryk for den lille, og så kan han sagtens være mere stille end ellers.
Så længe du mærker ham så tror jeg ikke du skal være bekymret..
Knus Anja

Anmeld

3. juni 2009

Musen5

En lille update... Jeg endte med at pakke ungerne sammen og tage derop. Jeg blev tjekket godt og grundigt og hun mente at grunden til at jeg ikk mærkede alt for meget til ham er fordi han ligger på tværs med ryggen ud mod min navle, derfor sparker han mest mod rygsøjlen. Samtidig skød hun ham til at veje mellem 1100 og 1200g så han er dejlig stor

/Mette 26+4

Anmeld

3. juni 2009

Mira0911

Musen5 skriver:

En lille update... Jeg endte med at pakke ungerne sammen og tage derop. Jeg blev tjekket godt og grundigt og hun mente at grunden til at jeg ikk mærkede alt for meget til ham er fordi han ligger på tværs med ryggen ud mod min navle, derfor sparker han mest mod rygsøjlen. Samtidig skød hun ham til at veje mellem 1100 og 1200g så han er dejlig stor

/Mette 26+4

Så fik du da det på plads.. Så er der ikke noget at bekymre sig om nu...  

Anmeld

3. juni 2009

Diana...

Musen5 skriver:

/Mette 26+4

Ihh det var dejligt at der ikke var noget men du er jo os ved at være lang henne og der er bevægelserne jo anderledes jeg kan da huske der var tit jeg ikke kunne mærke noget hvor jeg så bare kikket på min mave og kunne se at der var masse af liv der inde bevægelserne bliver jo mere flydende og derfor mærker man dem jo ikke så meget til dem...

Stor knus.

Anmeld

3. juni 2009

Cris

Ja, jeg ville også sige til dig, at det er meget normalt, men nu har jeg set din opdate. Så længe du kan mærke ham, er det ok. Ellers sover de når du bevæger dig og er aktiv og sparker mindre og mindre for de bliver større og større. Det er ikke en god tegn, hvis du overhovedet ikke kan mærke ham, men så længe der er liv, så går det ok. Men det er dejligt, at få det bekræftet, ikke?  Han er på vej til at finde den rigtige stilling. Nu "kikker" han på din rykken. Hvis du ligger så meget som muligt på venstre side, ville han "falde" lidt til venstre. Det er den mest naturlig og nem måde at føde. Hvis de har den der stilling bliver fødslen lidt hurtigere!

Anmeld

3. juni 2009

Nanna1985

Dejligt at der intet var med babyen

Nu kan du os slappe mere af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.