Line - med 2 boblinger skriver:
Så kom lillebror jo til verdenen..
Jeg havde egentlig troet at jeg ville komme til at gå HEEEEELT til termin.. Og også 14 dage over.. <- mest fordi at lillebror er yderst usamarbejdsvillig..
Jeg blev rigtig rigtig syg da jeg var 37+... Og blev faktisk indlagt på akutafdelingen på kolding sygehus.. Det endte ud i veer... Men de gjorde intet og de gik i sig selv.. Men jeg var begyndt at åbne mig, og derfor sagde diverse jordemødre til mig at de ikke regnede med at jeg ville gå en hel uge endnu.. <- De fik ikke ret!!!!!!...
Den 28/10 kl 13 går mit vand og jeg ringer til fødegangen fordi at jeg første gang fødte rigtig hurtigt, og fordi at min kære konsultations JDM har sagt til mig at jeg faktisk helst skal stå PÅ fødegangen inden det hele går i gang for alvor.. Så mig afsted, og de får faktisk sagt til mig i telefonen at jeg så selv kunne vælge om jeg ville have at de satte skub i det, eller om jeg selv ville afvente veer.. Jeg fik dog ikke noget valg og blev selvfølgelig sendt hjem igen med beskeden: "kom i morgen tidlig kl 8, medmindre der selvfølgelig sker lidt om et par timer"
Storebror var afleveret hos mormor så det skulle vi heldigvis ikke tænke på..
Men der kom IKKE veer.. Og jeg lagde mig til at sove, bare for at være udhvilet til dagen efter... For selvfølgelig skulle jeg da ha lagt ve-drop og diverse ting.. Lillebror er jo ikke særlig samarbejdsvillig!!
TROEDE JEG!!!.. For da min bedre halvdels vækkeur ringede kl 6.30 kom den første ve.. og den gjorde ONDT! (jeg havde allerede været vågen i en lille times tid..)
Jeg får smidt farmand i bad, og får vist lidt efter sagt til ham at han i hvert fald IKKE skal bruge vildt lang tid derude, for mine veer kommer med halvandet minuts mellemrum.. Så han skynder sig, og han ringer til fødegangen og siger at vi altså kommer NU!..
Og det var vist meget godt.. For da vi er lidt over halvvejs får jeg presseveer, og stædig som jeg er nægter jeg at føde i bilen.. Men han giver den lidt mere gas end han egentlig burde og da vi lander på fødegangen står min konsultations jdm og griner lidt af mig imens hun spørger hvordan det går..
I forbi farten får hun vist råbt til hendes kollega hvem jeg er, og hvilken stue hun smider mig på for det skal gå hurtigt.. Og rigtigt nok: "Jamen søde Line.. du er jo 10 cm, så du gør bare hvad du føler er rigtigt"..
Så sagt så gjort.. Lillebror kom på 3 presseveer.. Eller.. Ja.. Hans hovede kom på 1... Og jeg kunne simpelthen ikke få knægtens skuldre ud (nævnte jeg usamarbejdsvillig??).. Så Anne (JDM) stod og HEV i ham for at få ham helt ud..
kl 7.50 er han født efter kun 1 time og 20 minutter.. Og kl 8 blev han taget fra mig, og blev indlagt på neonatal fordi han knirkede RIGTIG meget, og havde rigtig meget besvær med at trække vejret, og det viser sig at han har en punkteret lunge.. Så vi fik lige et ophold på 4 dage på P3 på kolding sygehus..
Om søndagen er han skønnet til at veje 3600..
Så jeg fik noget af et chok da far kommer tilbage og siger: "øhhhh... han vejer 4600.............
"
Og mit svar var: "
................."