gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

388 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. november 2012

HopinWishin

vi har en datter på knap 12 uger... hun sover dejligt om natten... er vågen 1-2 gange hvor jeg ammer hende ca et kvarter..

vi står op ved 7-8 tiden... så spiser hun ved 9 tiden og falder i søvn i min arm... når jeg så vil ligge hende i barnevogn eller vuggen så vågner hun og vil ikke sove videre... hun bruger ikke sut.. hun gider den ikke...

vi går så med barnevognen og vores hund... 30-60 min... der sover hun... men så snart vi stiller barnevognen så vågner hun..... kl. 15-16 stykker går vi tur igen og historien gentages... 

det har altid været sådan... og for det meste har jeg siddet med hende for hun ska jo ha sin søvn?... men Sp synes godt jeg kan prøve at lave en fastere rytme nu med formiddags og eftermiddagslur.. hun har bare ikk foreslået hvordan...

har I nogle gode råd?... skal jeg prøve at tvinge hende til at bruge sut?... (bryst er iøvrigt den eneste måde hun ka trøstes)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

nielsen80

Har du prøvet at svøbe hende? Jeg tænker, hvis du svøber hende, og ammer hende liggende, så kan du måske luske hende over i vuggen/liften når hun er faldet i søvn ved dit bryst?

Mener at have læst et sted, at de vågner pga af det temp skift der er fra arm til vugge, hvis hun ligger svøbt, så sker skiftet måske ikke...

Anmeld

4. november 2012

HopinWishin

slet ingen fif?.. 

tænker bare ik det burde være nødvendigt at skulle gå 30-90 min hver gang hun ska sove?

Anmeld

4. november 2012

serinasmor

HopinWishin skriver:

slet ingen fif?.. 

tænker bare ik det burde være nødvendigt at skulle gå 30-90 min hver gang hun ska sove?

hmmm ... gå evt tur med barnevognen som du plejer ... når den holder stille vågner hun siger du - er hun ked af det når hun vågner?... så ville jeg vugge den og så vugge mindre og mindre for til sidst at holde op .. og så burde du kunne gå ind og slappe af lidt

hvis hun ikke er ked af det ville jeg prøve at se om hun ikke falder i søvn igen af sig selv

evt kan du jo prøve at give en sut ... hvis det er det der skal give lidt tryghed

Anmeld

5. november 2012

HopinWishin

serinasmor skriver:

hmmm ... gå evt tur med barnevognen som du plejer ... når den holder stille vågner hun siger du - er hun ked af det når hun vågner?... så ville jeg vugge den og så vugge mindre og mindre for til sidst at holde op .. og så burde du kunne gå ind og slappe af lidt

hvis hun ikke er ked af det ville jeg prøve at se om hun ikke falder i søvn igen af sig selv

evt kan du jo prøve at give en sut ... hvis det er det der skal give lidt tryghed

prøvede i dag at give hende køredragten på.. amme hende til hun faldt i søvn og så ligge hende i barnevognen... hunden sku jo luftes så vi gik 30 min... da vi kom hjem gik der 5 min så pylrede hun og jeg gik ud og vuggede vognen... så gik der yderligere 5 min og hun begyndte at græde og øjnene var helt åbne...

så tog jeg hende ind..... prøver at give hende en sut men det blir hun endnu mere sur af...

nu sidder vi så plantet igen i sofaen... med babs i munden... øjnene er halvt åbne... har dynen om hende og en plan om at ligge hende i vuggen når hun sover DYBT!

Anmeld

5. november 2012

Masig

HopinWishin skriver:

vi har en datter på knap 12 uger... hun sover dejligt om natten... er vågen 1-2 gange hvor jeg ammer hende ca et kvarter..

vi står op ved 7-8 tiden... så spiser hun ved 9 tiden og falder i søvn i min arm... når jeg så vil ligge hende i barnevogn eller vuggen så vågner hun og vil ikke sove videre... hun bruger ikke sut.. hun gider den ikke...

vi går så med barnevognen og vores hund... 30-60 min... der sover hun... men så snart vi stiller barnevognen så vågner hun..... kl. 15-16 stykker går vi tur igen og historien gentages... 

det har altid været sådan... og for det meste har jeg siddet med hende for hun ska jo ha sin søvn?... men Sp synes godt jeg kan prøve at lave en fastere rytme nu med formiddags og eftermiddagslur.. hun har bare ikk foreslået hvordan...

har I nogle gode råd?... skal jeg prøve at tvinge hende til at bruge sut?... (bryst er iøvrigt den eneste måde hun ka trøstes)

Det kan være det pludselig kommer... Vores søn var lige sådan... Han ville kun falde i søvn i armene både om dagen og om natten eller hvis barnevognen var i bevægelse. Så snart den stod stille vågnede han... Nu er vi begyndt at trække hans lur lidt sådan at han virkelig bliver træt, og nu falder han mange gange i søvn bare vi giver ham jakken på...

Måske hun ikke er ordnetlig træt når I lægger hende? Vores dreng laver også nogle gange det nr med at falde i søvn i maden og så vågne når vi prøver at lægge ham, men så har han nok bare trængt til en powernap...

Jeg har ikke nogle gode fif til hvad I kan gøre, her var det på nøjagtig samme måde, men lige pludselig fra den ene dag til den anden kunne vi godt lægge ham, evt lige vugge barnevognen et minuts tid og så sov han.. Men så er han til gengæld også rigtig træt når vi lægger ham... Det samme om aftenen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.