Spørgsmål til selepuder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. november 2012

mor2100kbh

Efter en del forvirring er jeg nu nødt til at spørge jer kloge hoveder herinde om følgende:

Min datter er lige knapt 3år. Hun vejer ca 18kg og måler ca. 103cm.

Må hun bruge en helt alm selepude i en bil?

Har søgt rundt om på nettet men bliver ikke rigtig klogere på det jeg læser.

Vi har ingen bil så det ville kun være aktuelt til særtilfælde 1-5 gange årligt hvor det var fordi vi skulle ud med andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

IngenKoPåIsen

Jeg følger lige med

Anmeld

7. november 2012

frk andreasen

Min datter kom i selepude da hun var 3 men der var en ryg pude man kunne sætte på i starten så selen kunne justeres op og ned alt efter højden. . Nu lillebror 2.8 år og han skal have den og hun kommer på en alm selepude hun er 5.8 nu vi har heller ik bil pt så det er den rette løsning for os.. der står på selepuden at de skal veje minimum 15 kg når de bruger puden så gør du bare det kram Tanja

Anmeld

7. november 2012

mor2100kbh

frk andreasen skriver:

Min datter kom i selepude da hun var 3 men der var en ryg pude man kunne sætte på i starten så selen kunne justeres op og ned alt efter højden. . Nu lillebror 2.8 år og han skal have den og hun kommer på en alm selepude hun er 5.8 nu vi har heller ik bil pt så det er den rette løsning for os.. der står på selepuden at de skal veje minimum 15 kg når de bruger puden så gør du bare det kram Tanja

Ja har nemlig godt kunne læse mig frem til at man anbefalede der var rygpude også når de var helt små men en anbefaling er jo ikke det samme som et krav tænker jeg.

Men ja tager nok bare chancen for det er lovligt for hun sidder jo fint i den og den skal jo alligevel kun bruges meget sjældent

Anmeld

7. november 2012

LRJ

For at sidde på selepuden uden ryglænet på skal de minimum være 3-4 år inden de tidligst må sidde på den
http://m.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/autostole

Anmeld

7. november 2012

mor2100kbh

Lone H. skriver:

For at sidde på selepuden uden ryglænet på skal de minimum være 3-4 år inden de tidligst må sidde på den
http://m.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/autostole

Ja men min datter bliver også 3år sidst på måneden

Anmeld

8. november 2012

frk andreasen

mor2100kbh skriver:

Ja har nemlig godt kunne læse mig frem til at man anbefalede der var rygpude også når de var helt små men en anbefaling er jo ikke det samme som et krav tænker jeg.

Men ja tager nok bare chancen for det er lovligt for hun sidder jo fint i den og den skal jo alligevel kun bruges meget sjældent

Min venindes dreng var osse 3 da han kom i en alm.. bare de sidder godt så selen passer så den beskytter som den skal så det lovligt

Anmeld

8. november 2012

lenemor77

mor2100kbh skriver:

Efter en del forvirring er jeg nu nødt til at spørge jer kloge hoveder herinde om følgende:

Min datter er lige knapt 3år. Hun vejer ca 18kg og måler ca. 103cm.

Må hun bruge en helt alm selepude i en bil?

Har søgt rundt om på nettet men bliver ikke rigtig klogere på det jeg læser.

Vi har ingen bil så det ville kun være aktuelt til særtilfælde 1-5 gange årligt hvor det var fordi vi skulle ud med andre.

I min verden er der stor forskel på om de må - og om de bør.

Sikkerheden i en stol med ryglæn er betydelig større end på en almindelig selepude uden ryglæn.

Da vi skulle købe ny autostol til vores datter, som er 4½ år, blev vi anbefalet til at følge vægtanvisningerne - og at alderen kun er vejledende. Så længe hun sad godt i den gamle, så var det klart at anbefale...

Held og lykke med valget.

Anmeld

8. november 2012

mor2100kbh

lenemor77 skriver:

I min verden er der stor forskel på om de må - og om de bør.

Sikkerheden i en stol med ryglæn er betydelig større end på en almindelig selepude uden ryglæn.

Da vi skulle købe ny autostol til vores datter, som er 4½ år, blev vi anbefalet til at følge vægtanvisningerne - og at alderen kun er vejledende. Så længe hun sad godt i den gamle, så var det klart at anbefale...

Held og lykke med valget.

Altså de gælder j fra 15kg og min datter vejer vel efterhånden lidt over 18kg som hun vejede sidst så der er vist ingen problemer der.

Og når den ikke skal bruges oftere så beholder jeg den altså bare da det lyder som om det er lovligt.

Havde jeg en bil og skulle køre flere gange om ugen ville jeg selvfølgelig vælge en ordentlig stor autostol men det bliver for dyrt og upraktisk i dette tilfælde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.