Eksamen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

770 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg skal til eksamen i næste uge, og tænker at jeg faktisk har mange gode input, men hvordan husker jeg dem? Jeg må gerne have alt med, (mundtlig eksamen) men jeg kan jo ikke sidde og slå op, hvis han pludselig spørger om noget,jeg ik li har svaret på i hovedet

hvordan husker i jeres ting?

Skriver i det hele ned, laver i stikordskort eller andet??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

come2

Anonym skriver:

Jeg skal til eksamen i næste uge, og tænker at jeg faktisk har mange gode input, men hvordan husker jeg dem? Jeg må gerne have alt med, (mundtlig eksamen) men jeg kan jo ikke sidde og slå op, hvis han pludselig spørger om noget,jeg ik li har svaret på i hovedet

Jeg har en a4 side med de vigtigste ting.

Og så overstreger jeg hovedemnet, så jeg ikke skal sidde og rode efter det,

Anmeld

3. november 2012

Dinna88

Lav en disposition!  

Anmeld

3. november 2012

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Lav en disposition!  

Disposition?

Tænker du punktform?

Kommer man så ikke nemt til at sidde og læse op?

Anmeld

3. november 2012

Dinna88

Anonym skriver:

Disposition?

Tænker du punktform?

Kommer man så ikke nemt til at sidde og læse op?

Jepper depper. Du kan lave nogle overskrifter, og så skriver du stikord (eller hele sætninger, men få) som du hurtigt kan læse og så huske det hele! Lav det eventuelt med grøn skrift - det tricker hjernen til at slappe af

Anmeld

3. november 2012

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Jepper depper. Du kan lave nogle overskrifter, og så skriver du stikord (eller hele sætninger, men få) som du hurtigt kan læse og så huske det hele! Lav det eventuelt med grøn skrift - det tricker hjernen til at slappe af

Ville du så lave det på et A4 eller bare stikordskort?

Det skal hvert faldprøves

Anmeld

3. november 2012

Aagaard

Anonym skriver:

Jeg laver vendekort og terper dem i (helst) to dage op til - og så prøver jeg at lave huskeregler (gerne underlige og sjove)
Hvis der har været lister af ting jeg skulle kunne huske, så har jeg tit "linket" hver ting til en kropsdel eller "lagt" en ting i hvert rum i vores hus/forældres hus

Hvis du har andre gode huske teknikker hører jeg gerne om dem - jeg er lige blevet færdig med en eksamen i biokemi og til jul skal jeg op i molekylærbiologi, det er lære-udenad-eksamner så alle tricks er velkomne

Anmeld

3. november 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Jeg laver vendekort og terper dem i (helst) to dage op til - og så prøver jeg at lave huskeregler (gerne underlige og sjove)
Hvis der har været lister af ting jeg skulle kunne huske, så har jeg tit "linket" hver ting til en kropsdel eller "lagt" en ting i hvert rum i vores hus/forældres hus

Hvis du har andre gode huske teknikker hører jeg gerne om dem - jeg er lige blevet færdig med en eksamen i biokemi og til jul skal jeg op i molekylærbiologi, det er lære-udenad-eksamner så alle tricks er velkomne

Ej, hvor gad jeg godt ha klæberhjerne!

Ska op i psykologi (universitetet) og det er mundtlig og jeg HADER mundtlig - godt nok fejler mit snakketø intet, men vil gerne bruge så mange fagord så muligt, så jeg lyder klog

Tror jeg vil prøve at øve det med vendekortene imorgen  -  tak

Anmeld

3. november 2012

Dinna88

Anonym skriver:

Ville du så lave det på et A4 eller bare stikordskort?

Det skal hvert faldprøves

A4 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.