Hjælp til aflevering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.167 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. november 2012

Sjl-msl-Mkl

Jeg skal skrive en situationsbeskrivelse med emnet "Måltidet", kan nogen komme med problematikker under maden og omkring maden? Jeg har lige afsluttet 1. praktik i uddannelsen som SSH.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Pimme

Hvor meget hjælp har borgeren brug for: skal du føre gaflen eller blot støtte. Evt. De der fikse og ergonomiske bestik.

Husk at det stadig skal være en så normal spisesituation som muligt. Derfor mindst muligt pluddermad, små portioner og gode pauser. Hvis det fx er en borger der lider af demens så skal man huske ikke af snakke for meget og holde fokus.

Det kommer jo an på situationen- har du en problemstilling at gå ud fra? Jeg har nemlig aldrig fået sådan en opgave- men det lyder spændende

Anmeld

2. november 2012

Sjl-msl-Mkl

Pimme skriver:

Hvor meget hjælp har borgeren brug for: skal du føre gaflen eller blot støtte. Evt. De der fikse og ergonomiske bestik.

Husk at det stadig skal være en så normal spisesituation som muligt. Derfor mindst muligt pluddermad, små portioner og gode pauser. Hvis det fx er en borger der lider af demens så skal man huske ikke af snakke for meget og holde fokus.

Det kommer jo an på situationen- har du en problemstilling at gå ud fra? Jeg har nemlig aldrig fået sådan en opgave- men det lyder spændende

Jeg skal skrive om problemstillinger ikke løse dem.

Anmeld

2. november 2012

Pimme

Sjl-msl-Mkl skriver:

Jeg skal skrive om problemstillinger ikke løse dem.

Det læste jeg godt, men synes måske ikke at det var særlig tydelig skrevet hvad du helt præcist mente.... for der er mange problematikker! 

Jeg beklager at jeg ikke kunne hjælpe!

Anmeld

2. november 2012

Sjl-msl-Mkl

Pimme skriver:

Det læste jeg godt, men synes måske ikke at det var særlig tydelig skrevet hvad du helt præcist mente.... for der er mange problematikker! 

Jeg beklager at jeg ikke kunne hjælpe!

Jeg søger nogen problematikker med en borger der har/kan være under et måltid..

Du behøver ikke og svare så surt.....

Anmeld

2. november 2012

ESV

Sjl-msl-Mkl skriver:

Jeg skal skrive en situationsbeskrivelse med emnet "Måltidet", kan nogen komme med problematikker under maden og omkring maden? Jeg har lige afsluttet 1. praktik i uddannelsen som SSH.

Svagt seende, underernæring, overernæring, kost til småt spisende, koncentrations besvær, problemer med at holde bestik, problemer med at få mad fra tallerken til mund, demens, sådan lige hvad jeg kunne komme i tanke om på stående fod.

Anmeld

2. november 2012

Carl-Emil's mor

Sjl-msl-Mkl skriver:

Jeg søger nogen problematikker med en borger der har/kan være under et måltid..

Du behøver ikke og svare så surt.....

Synes faktisk ikke rigtig jeg ville svare dig for synes ikke du virker særlig taknemmelig men kan da prøve og se om du bliver tilfreds med mig svar

Problematiker kan f.eks være :

En borger står til at skulle have skåret sin mad ud men kan og vil gerne selv nogle dage, den ansatte vil gerne følger instrukserne om hvad der skal gøres da dette ellers kan betyde at borgeren ikke kan få mad, men borgeren vil gerne selv. Hvad gør man så ? Hvordan forholder man sig i forhold til menneskerettighederne ?

Der er mange aspekter på den overstående problematik, størst af problemerne er menneskerettighederne for hvornår kan vi som hjælper/pædagoger bestemme over andre.

Anmeld

3. november 2012

Sjl-msl-Mkl

Tak for svar.. Jeg får denne tråd slettet da jeg bliver misforstået i det jeg skriver.. Hvorfor lader man så ikke vær med og svare mig hvis jeg er så utaknemlig..

Anmeld

3. november 2012

Carl-Emil's mor

Sjl-msl-Mkl skriver:

Tak for svar.. Jeg får denne tråd slettet da jeg bliver misforstået i det jeg skriver.. Hvorfor lader man så ikke vær med og svare mig hvis jeg er så utaknemlig..

Fordi man er så venlig et menneske at man håber det er en fejl du skriver sådan til folk der rent faktisk bruger deres tid på at hjælpe dig! Folk kunne gå videre og sige det roder du selv med men uanset om du kan bruge folks svar eller ej så er det sku alm plig at man siger tak for at folk tager sig tid til at prøve at hjælpe en.

Nu er det de færreste inden for dit fag der husker at tage menneskerettighederne med ind i deres opgaver derfor kommer jeg som har en anden humanistik vinkel på det og giver dig en problematik der er ret god at tage op ... Jeg giver dig det fordi jeg som sagt håbede det var en fejl du skrev som du gjorde og du bare havde en øv skod fredag aften .

Anmeld

3. november 2012

Sjl-msl-Mkl

Carl-Emil's mor skriver:

Fordi man er så venlig et menneske at man håber det er en fejl du skriver sådan til folk der rent faktisk bruger deres tid på at hjælpe dig! Folk kunne gå videre og sige det roder du selv med men uanset om du kan bruge folks svar eller ej så er det sku alm plig at man siger tak for at folk tager sig tid til at prøve at hjælpe en.

Nu er det de færreste inden for dit fag der husker at tage menneskerettighederne med ind i deres opgaver derfor kommer jeg som har en anden humanistik vinkel på det og giver dig en problematik der er ret god at tage op ... Jeg giver dig det fordi jeg som sagt håbede det var en fejl du skrev som du gjorde og du bare havde en øv skod fredag aften .

jeg sagde ikke tak da jeg mente at jeg ikke var færdig med at skrive med denne. Personligt synes jeg at det er "fjollet" at sige tak hvis jeg vil spørge ind til det som en person skriver. Så kan man mene hvad man vil om mig, nok er jeg mærkelig men altså.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.