Trænger til at spark i måsen.... HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. november 2012

Mutti2

Halløj 

Jeg kryber til korset og erkender. 
Herhjemme lever vi såååååååååe usundt. Det er helt forfærdeligt. Og jeg har SÅÅÅ dårlig samvittighed. Jeg har simpelthen brug for et spark i røven, rent ud sagt.

grøntsager får vi sjældent. og vi spiser mad ude fra rigtig mange gange.... ikke fordi det smager bedre, men fordi det er nemmere.

Min datter har en fin størrelse, og er på ingen måder buttet som hendes mor er gået hen og blevet. Men jeg VED det ikke er sundt for hende.

Jeg mangler bare en motivation til at gøre noget ved det.

Ork hvor jeg hader at jeg ikke bare kan give min datter det der vil være det bedste for hende.

Hun får hver dag en sund madpakke med, det går jeg meget op i, samt at morgenmaden er sund. Men når det kommer til aftensmaden, fejler jeg BIG TIME. 

Foruden det spiser vi/jeg et eller andet usundt hver eneste dag. Dog er jeg holdt med Colaen da jeg ønsker at blive gravid, og kun derfor.

Nu er det også eksamenstid lige om hjørnet, så nu har jeg en undskyldning til at det skal gå stærkt, så jeg kan komme tilbage til bøgerne. 

Men det har jeg jo ikke de 350 andre dage om året. 

Og jeg er snart uddannet sygeplejerske, men alligevel svigter min viden når det gælder sundhed herhjemme  

Det bunder nok også i, at jeg selv er HEEEEELT vildt kræsen  

Skæld mig ud, giv mit et råd el. lign. 

Jeg er flov, men har brug for en opsang, så jeg kan begynde at gøre noget ved det. 

Pernille 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

birthee

Uha, kender det alt for godt... Jeg er gravid med nr. 3, og har bare så svært ved at få noget ned  Jeg var så stolt over at være kommet ned på 67 kg et par måneder før jeg blev gravid, men ligeså stille røg der nogle kg på igen, så da jeg blev gravid vejede jeg så 69,7 :-( Det er vel rigeligt til en højde på 165 cm... 

Nu skal jeg så virkelig til at tænke mig om med hvad jeg spiser, for med 3 måneder tilbage af graviditeten, så må vægten da godt begynde at slappe af, så jeg ikke bliver en monster tung dame  

Nå, men jeg vil i hvert fald give dig et klap på skulderen for at have erkendt at der er noget der skal laves om - jeg er uddannet gymnastik-instruktør, og ved jo også godt at motion er sundt - men får jeg dyrket det??? Nej 

Vi får heller ikke grøntsager hver dag, selv om vi burde - er så dårlig til at få dem lavet, selv om det jo ikke tager lang tid... Men med næsten konstant madlede er det dælme svært at få det lavet... Idag skal vi have kyllingelår med fritter og tomatsalat - sønnens ønske... Det lyder også rigtig dejligt, men nu lugter det bare af kylling og fritter i køkkenet - jeg har så mistet min appetit  så hvis jeg så skal have bare lidt ned idag, må jeg skylle et glas cola ned - selv vand smager ikke særlig godt 

Nå, men jeg vil gerne støtte dig, og om 3 måneder skal jeg også igang med at få revideret vores livsstil herhjemme!!!

Anmeld

2. november 2012

trunte89

åh hvor jeg kender det! Virkelig!
overskuddet er bare ofte ikke til at lave det vilde om aftenen, og det er bare så svært at bryde mønsteret.
Men her er jeg begyndt selv at bage knækbrød, groft brød og grovboller.
Så der er noget nemt og sundt til om eftermiddagen. ( så det ikke bare bliver div. kiks osv som det ellers nemt kunne gøre her. min datter er SÅ sulten om eftermiddagen)
og tænker mht aftensmad at man kan lave fx tærte ( gør det evt i weekenden og så lav nogle stykker. de kan sagtens fryses ned og så bare lige varmes.) noget med kødsovs (evt med revne grøntager, så lægger man ikke rigtig mærke til dem) og så lav så der er til flere dage.
Bag nogle grove pitabrød, synes det er en nem måde at få en del grøntsager på.

Men hovedsageligt vil jeg sige BAG SELV, man kan lave så meget lækkert, og det er hyggeligt.

Anmeld

2. november 2012

Kloster

Tjah.. Hvad skal jeg skrive........ Jeg synes ikke, du skal klappe dig selv på skulderen, for det er ikke en særlig god livsstil, du har gang i  Din datter er i en fin størrelse nu, men hvad så når hun bliver teenager... Dér burde du som spl. studerende vide bedre!

(bryder mig virkelig ikke om at give folk opsang, men du efterspurgte det kraftigt)

At finde sin motivation, er personlig. Kun du kan finde din egen motivation.

Jeg har været igang med projekt livsstilsændring i præcis 3 mdr i dag. Jeg har tabt 8,1 kg på de 3 mdr, men var kun lige i starten af overvægt, da jeg startede. Jeg er på www.vaegttab.nu, som virker for mig. Jeg elsker at jeg er blevet tyndere og har det simpelthen fantastisk. Jeg kan passe det tøj, jeg vil og intet hænger ud over buksekanten mere. Jeg føler mig fræk og flot, når jeg er sammen med min mand. Også jeg har et helt fantastisk velvære.

Når jeg mister motivationen lidt, skal sparke mig hen og træne ell bliver fristet al alt det gode mad og chips, ja så kigger jeg på et bestemt billede... Nenlig et billede af skønhedsdivaen Jennifer Lopez... Sådan her gad jeg bare godt se ud!!!

Jeg vil have det hår, jeg vil have den stil og jeg vil have det naturlige sunde krop.... Sådan!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. november 2012

Carl-Emil's mor

Milla-Victoria's mor skriver:

Halløj 

Herhjemme lever vi såååååååååe usundt. Det er helt forfærdeligt. Og jeg har SÅÅÅ dårlig samvittighed. Jeg har simpelthen brug for et spark i røven, rent ud sagt.

grøntsager får vi sjældent. og vi spiser mad ude fra rigtig mange gange.... ikke fordi det smager bedre, men fordi det er nemmere.

Min datter har en fin størrelse, og er på ingen måder buttet som hendes mor er gået hen og blevet. Men jeg VED det ikke er sundt for hende.

Ork hvor jeg hader at jeg ikke bare kan give min datter det der vil være det bedste for hende.

Hun får hver dag en sund madpakke med, det går jeg meget op i, samt at morgenmaden er sund. Men når det kommer til aftensmaden, fejler jeg BIG TIME. 

Foruden det spiser vi/jeg et eller andet usundt hver eneste dag. Dog er jeg holdt med Colaen da jeg ønsker at blive gravid, og kun derfor.

Nu er det også eksamenstid lige om hjørnet, så nu har jeg en undskyldning til at det skal gå stærkt, så jeg kan komme tilbage til bøgerne. 

Og jeg er snart uddannet sygeplejerske, men alligevel svigter min viden når det gælder sundhed herhjemme  

Jeg er flov, men har brug for en opsang, så jeg kan begynde at gøre noget ved det. 

Pernille 

Hvis du virkelig vil så kan du også godt lade være..

Jeg lever efter dette her:

Jeg kan

Jeg vil

Jeg gør

Jeg kan tabe mig efter graviditet

Jeg vil tabe mig efter graviditet så jeg kan have det godt med mit udseende også jeg kan være et godt forbilled

Jeg gør det fordi min søn skal have en sund mor at se op til

Start i det små hvis du er svag, sæt små begrænsninger f.eks

KUN 1. dåse zero pr dag

Slik er KUN om fredagen og det er KUN en skål på f.eks 2 dl

Bliver du lækker sulten om aftenen i hverdagene så spis noget rugbrød der er ristet med pålæg.. Jeg bliver ofte hygge-sulten om aftenen og jeg spiser KUN noget der er sundt og det giver altså effekt..

Lad være med at sæt dig urealistiske mål.

Hvis du gerne vil træne dig op til at se sund og slank ud så start med at sig f.eks 2 gåture om ugen på ca 20 min ( hvis du går fra slet ikke at lave noget ) også sæt det stille og roligt op...

Vej dig altid kun 1 gang om ugen samme tidspunkt hver gang så har du noget at se fremtil

Køb dig et par skinny-jeans og se på dem ( jeg ser ofte på mine og jeg GLÆDER mig til at kunne få dem på)

sæt SMÅ MÅL!!!!

Store mål er som regel = nederlag hvis man ikke er vant til at presse sig selv!!!

Anmeld

2. november 2012

Kloster

Carl-Emil's mor skriver:

Hvis du virkelig vil så kan du også godt lade være..

Jeg lever efter dette her:

Jeg kan

Jeg vil

Jeg gør

Jeg kan tabe mig efter graviditet

Jeg vil tabe mig efter graviditet så jeg kan have det godt med mit udseende også jeg kan være et godt forbilled

Jeg gør det fordi min søn skal have en sund mor at se op til

Start i det små hvis du er svag, sæt små begrænsninger f.eks

KUN 1. dåse zero pr dag

Slik er KUN om fredagen og det er KUN en skål på f.eks 2 dl

Bliver du lækker sulten om aftenen i hverdagene så spis noget rugbrød der er ristet med pålæg.. Jeg bliver ofte hygge-sulten om aftenen og jeg spiser KUN noget der er sundt og det giver altså effekt..

Lad være med at sæt dig urealistiske mål.

Hvis du gerne vil træne dig op til at se sund og slank ud så start med at sig f.eks 2 gåture om ugen på ca 20 min ( hvis du går fra slet ikke at lave noget ) også sæt det stille og roligt op...

Vej dig altid kun 1 gang om ugen samme tidspunkt hver gang så har du noget at se fremtil

Køb dig et par skinny-jeans og se på dem ( jeg ser ofte på mine og jeg GLÆDER mig til at kunne få dem på)

sæt SMÅ MÅL!!!!

Store mål er som regel = nederlag hvis man ikke er vant til at presse sig selv!!!

Anmeld

2. november 2012

Deaktiveret profil

Milla-Victoria's mor skriver:

Halløj 

Pernille 

Kom så i sving!  Et kærligt klap herfra!.... 

Ej, jeg kender det alt for godt, vi har også haft en tedens til at spise utrolig usundt de sidste par måneder ( da jeg var gravid).. Nu er jeg på toppen igen og imorgen starter jeg ud med en løbetur i det fri, så nu det slut med alt det usunde.. 

Gå en tur ud med børnene, lav nogle snacks, gulerødder og agurker til at stå på bordet om aftnen og skriv sedler til dig selv som du hænger op til at motivere dig.. Lige så snart du har tabt bare 1 kilo, så stiger selvtilliden og du er motiveret.. 

Så bare kom igang !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.