Jeg bruger allevo/nutrilett til hurtig morgenmad på hverdage, men har ikke som sådan prøvet en hel nutrilett "kur". Jeg kan sådan set godt lide deres kakaoshake, især blandet med mælk - men hvis man blander med mælk ryger der 100 ekstra kalorier oven i, hvis man tænker på det. Deres jordbærshake bryder jeg mig ikke specielt om - den er meget kunstig sød og smager ikke af jordbær.
Jeg vil nok ikke anbefale at leve kun af nutrilett shakes hele dagen. Især hvis det er den samme shake hver eneste gang. Jeg mener de siger man skal spise det 5-6 gange om dagen (har lige glemt præcist tal, men ellers prøv at kigge på deres hjemmeside først, tror måske også det står på pakken).
Hvis du virkelig gerne vil på en nutrilett-kur, vil jeg nok anbefale kun at skifte nogle af måltiderne ud med nutrilett. Du kører simpelthen træt i det hvis du ikke får andet - sundhedsrisici gider jeg ikke bruge tid på at prædike om, men hvis du ikke tackler dine almindelige spisevaner, så tager du alle kiloene på igen så snart du begynder at spise som du plejer.
Hvis du fx snacker usundt om aftenen, så skift slikket ud med en shake, eller om eftermiddagen. Brug det til at mindske dine problemtidspunkter i stedet for som en hurtig slankekur. Hvis du er til chokolade, så synes jeg faktisk at nutrilett kakaoshake er et godt alternativ. Man kan også fryse shaken til is, hvilket også kan være et godt alternativ til slik.
Anmeld