And i weberen...gas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

673 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. november 2012

Mussen2

Jeg skal holde jul i år. For første gang og and skal der til. Det må gerne være nemt og derfor tænkte jeg om man kan lave anden i weberen?
Vi har en q300

Nogen der har prøvet dette og kan dele gode råd?

Er det et problem hvis det er meget koldt udenfor? Jeg tænker på om den kan holde temperaturen?
Og hvad er fremgangsmåden?
Og hvad med sovsen, kan man få nok sky i alubakken til sovs?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

tarkoflen

Mussen2 skriver:

Jeg skal holde jul i år. For første gang og and skal der til. Det må gerne være nemt og derfor tænkte jeg om man kan lave anden i weberen?
Vi har en q300

Nogen der har prøvet dette og kan dele gode råd?

Er det et problem hvis det er meget koldt udenfor? Jeg tænker på om den kan holde temperaturen?
Og hvad er fremgangsmåden?
Og hvad med sovsen, kan man få nok sky i alubakken til sovs?

Du skal sørge for, at den KUN står på indirekte varme! Min far ville et år varme grillen op og tændte for alle tre blus, det resulterede i en and, der gik ild i og den selvantændte hele 6 gange trods vi slukkede den med en vandslange

Vi har endnu ikke fundet en måde at opsamle noget lækkert til sovs, så hvis andre kan det, vil jeg gerne vide

God fornøjelse!

Anmeld

1. november 2012

Mussen2

tarkoflen skriver:

Du skal sørge for, at den KUN står på indirekte varme! Min far ville et år varme grillen op og tændte for alle tre blus, det resulterede i en and, der gik ild i og den selvantændte hele 6 gange trods vi slukkede den med en vandslange

Vi har endnu ikke fundet en måde at opsamle noget lækkert til sovs, så hvis andre kan det, vil jeg gerne vide

God fornøjelse!

Hold nu kæft... ild i den. Se det ville blive en mindeværdig første jul
Jeg havde også tænkt det måtte skulle have inddirekte varme. Kan man mon have to ænder ðerinde på samme tid?

Og sovs er et must, så det skal bare kunne lade sig gøre ellers må den i ovnen

Anmeld

1. november 2012

tarkoflen

Mussen2 skriver:

Hold nu kæft... ild i den. Se det ville blive en mindeværdig første jul
Jeg havde også tænkt det måtte skulle have inddirekte varme. Kan man mon have to ænder ðerinde på samme tid?

Og sovs er et must, så det skal bare kunne lade sig gøre ellers må den i ovnen

Det var en meget mindeværdig jul her i hvert fald

Min far vidste godt, den skulle have indirekte varme, men tænkte at han godt lige kunne varme grillen godt op først, fordi det var skide koldt udenfor!

Jeg ville lave den ene i ovnen hvis jeg var jer, så er l sikre på at kunne få noget lækkert sky til sovsen

Anmeld

1. november 2012

Dinna88

Altså, jeg kan svare på een ting, og det er at temperaturen udenfor intet betyder for selve det at lave anden Min tidligere svigerfamilie lavede julekødet på weberen udenfor i hvad..... mange minusgader

Anmeld

1. november 2012

Kay

hvis du har en roaster til din grill... (en spyd med moter der drejer rundt) får du en rigtig god and på gas... hus dog indirekte varme...

der kommer ik meget sky da det når at brænde af... og det der kommer smager ret underligt  men du kan tage og gemme "skroget" fra mortens anden... du kan putte det i fryseren...

og så koger du skroget, med lauerbær blade, og andre krydderrier, og forskellige grøntsager som porer og gullerødder... hvis der er indvolde med til anden koger du dem med og så lader du det koge ind til en god fon du kan bruge til sovsen den kan også godt tåle et skvæt rødvin

Anmeld

1. november 2012

Mussen2

Kay skriver:

hvis du har en roaster til din grill... (en spyd med moter der drejer rundt) får du en rigtig god and på gas... hus dog indirekte varme...

der kommer ik meget sky da det når at brænde af... og det der kommer smager ret underligt  men du kan tage og gemme "skroget" fra mortens anden... du kan putte det i fryseren...

og så koger du skroget, med lauerbær blade, og andre krydderrier, og forskellige grøntsager som porer og gullerødder... hvis der er indvolde med til anden koger du dem med og så lader du det koge ind til en god fon du kan bruge til sovsen den kan også godt tåle et skvæt rødvin

Lyser som en god ide.når du skriver gemme skroget....er det så det der er tilbage, når nu alle andestykkerne er klippet fra?

Anmeld

1. november 2012

Kay

Mussen2 skriver:

Lyser som en god ide.når du skriver gemme skroget....er det så det der er tilbage, når nu alle andestykkerne er klippet fra?

jeps

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.