juleoplevelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2012

henh01

tarkoflen skriver:

En fast tradition er at vi er ude og fælde juletræ og så tager vi hjem og får glögg og æbleskiver bagefter, det er bare så skønt!

Min mor og jeg plejer også at være til forskellige julemarkeder rundt omkring Århus

1. juledag skal vi alle ud og gå en lang tur i dyrehaven, så vi kan få plads til lækker frokost efter alt det dejlige julemad

Og så har vi en dag, hvor jeg mødes med en masse veninder og laver konfekt, juledekorationer, bager småkager og hygger! Ja og så får vi æbleskiver og snakker det er bare så hyggeligt!

I år vil jeg prøve at starte en lille ny tradition herhjemme, vil købe adventgaver til min kæreste han er som en 5 årig når det kommer til gaver, så jeg tror han bliver glad!

lyder også rigtig hyggeligt.

Jeg vil også gerne købe adventsgaver til min kæreste igen i år, men jeg synes det er svært at finde noget ordentlig. Hvad køber du til din?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

piap

vi mødes til konfekt hygge hos svigerforælderne første søndag i advendt og afslutter altid med æbleskiver

nogle år har vi taget i den gamle by i århus og julehygget med venner der inde

i år skal vi en tur til flensborg til julemarkede sammen med venner

ellers plejer det at være en tradition at vi er ude og fælde juletræ sammen, og så den 22/23 pynter vi træet.

vi er også til julehygge i børnehaven, det er rigtig hyggelig børnen syger og vi er på "jagt" efter nissen  

det var bare en del af hvad vi laver i december

Anmeld

1. november 2012

henh01

MariaKyedDK skriver:

Godmorgen

1. december Pynter vi altid op, da Min morfor havde fødselsdag den dag, og vi julehyggede altid og pyntede op til JUL, ( Min Morfor ELSKEDE JULen Og jeg savner ham og min Mor utrolig meget - et lille sidespring-

Vi tager i TIVOLI en gang i Dec måned ( det er så ENORMT hyggeligt i dec )

så har vi dage hvor vi besøger familie og julehygger og bytter gaver vi bor ret langt fra hinanden, så vi giver den gas med hyggen

Og ellers så laver vi juleDeko og kalenderlys, og hver eftermiddag sidder vi og lytter til Julemusik og hygger med pebernødder og brunkager

når det er DEC hos os, Handler det hele meget om JUL, NISSER, specielt drillenisserne osv osv....

Jeg hadede Julen efter min Morfar og Min Mor døde, men Nu Elsker den den Igen fordi jeg har min Guldklump på 6 år om 8 dage, og så tænker jeg bare rigtig meget på de to mennesker som betyder så meget for mig( eller betød ) ved ik hvad man skriver i det tilfælde...

men jeg synes det er lækkert at jeg har fået vendt julen til det positive igen

God JUL

jeg er glad på dine vegne over at du har fået vendt det til noget positivt. Desværre er det ofte sådan at når man mister nogle der plejede at sætte prikken over i'et - eller skulel man sige stjerne på toppen af træet Så ændrer det syn på ens tradition. Jeg har selv mistet mine forforældre og det har helt sikkert ændret julen for mig: Men som du siger når man selv får børn og man kan se de samme glæder hos dem som man selv besad som barn så bliver det hele bare SÅ fantastisk. Mine børn elsker julen ligeså højt som jeg og de elsker at jeg elsker den Børn er fantastiske og det er højtider også

Tivoli er nemlig så super hyggelig i dec, vi skal også derind en tur...

Anmeld

1. november 2012

henh01

piap skriver:

vi mødes til konfekt hygge hos svigerforælderne første søndag i advendt og afslutter altid med æbleskiver

nogle år har vi taget i den gamle by i århus og julehygget med venner der inde

i år skal vi en tur til flensborg til julemarkede sammen med venner

ellers plejer det at være en tradition at vi er ude og fælde juletræ sammen, og så den 22/23 pynter vi træet.

vi er også til julehygge i børnehaven, det er rigtig hyggelig børnen syger og vi er på "jagt" efter nissen  

det var bare en del af hvad vi laver i december

flensborg - hvor ligger det?

Lyder også rigtig hyggeligt, herhjemme driller nissen altså også helt vildt.

Anmeld

1. november 2012

tarkoflen

henh01 skriver:

lyder også rigtig hyggeligt.

Jeg vil også gerne købe adventsgaver til min kæreste igen i år, men jeg synes det er svært at finde noget ordentlig. Hvad køber du til din?

Jeg synes også det er virkelig svært!

Første søndag i advent får han en skrabekalender

Og så har jeg tænkt at han måske skal have nogle lækre øl, det er han ret glad for, måske noget kaffe fra great coffee i Århus, Danmarks bedste kaffe, som han er helt vild med og så har jeg overvejet at en af gangene skal han have noget baby halløj, men det er jeg ikke helt sikker på... Men hvis du har andre gode ideer, så kom endelig på banen

Anmeld

1. november 2012

piap

henh01 skriver:

flensborg - hvor ligger det?

Lyder også rigtig hyggeligt, herhjemme driller nissen altså også helt vildt.

det ligger lige over den dansk/tyske grænse det skulle være rigtig hyggeligt der nede

Anmeld

1. november 2012

MKuhr

henh01 skriver:

Nu vi er ved julen. Hvad laver I af julehygge i Dec?

Herhjemme bager vi fast en hel dag
Vi besøger tivoli

Nogle år har vi været til noget jule marked, nisseland osv.

Hvad vi skal mere i år, håber jeg at få inspiration til nu

Så frem med ideerne

Mortens aften starter julen her med den første ris a la mande. mmm

så skal i til en masse julefrokoster i dec.
vi har også en hel dag hvor vi bager lige inden jul. og så kommer der en masse aftener hvor vi hygger med familien hvor vi får god mad og hygge.

det er første jul hvor vi har barn (3 uger til termin) så det bliver helt specielt. så det bliver hold hjemme hos mig og min mand, har købt ind til vores første juletræ også glæder mig meget til julen i år

skal blandt andet lave dekorationer til døren, stuen og til udenfor ved hoveddøren. så der er nok at se til den næste tid.

Anmeld

1. november 2012

henh01

piap skriver:

det ligger lige over den dansk/tyske grænse det skulle være rigtig hyggeligt der nede

ved sønderjylland?

Anmeld

1. november 2012

MariaKyedDK

henh01 skriver:

jeg er glad på dine vegne over at du har fået vendt det til noget positivt. Desværre er det ofte sådan at når man mister nogle der plejede at sætte prikken over i'et - eller skulel man sige stjerne på toppen af træet Så ændrer det syn på ens tradition. Jeg har selv mistet mine forforældre og det har helt sikkert ændret julen for mig: Men som du siger når man selv får børn og man kan se de samme glæder hos dem som man selv besad som barn så bliver det hele bare SÅ fantastisk. Mine børn elsker julen ligeså højt som jeg og de elsker at jeg elsker den Børn er fantastiske og det er højtider også

Tivoli er nemlig så super hyggelig i dec, vi skal også derind en tur...

Åh ha til dig ...

ja men det har også taget mig 8 år, at vende det til positivt, for som du siger så var det jo dem som var skyld i mine fantastiske JULemåneder som barn, og de er bare VÆK !

men de er aldrig så langt væk ( bilder jeg mig ind ) men de er ihvertfald altid tæt på mig i mit hjerte og mine tanker , og det vil de altid være der er bliver tændt massere af lys herhjemme for min Mormor <3 Morfar <3 og min Kære Mor <3

Ja der er så smukt i tivoli Åh jeg glæder mig så meget til vi skal derind

Anmeld

1. november 2012

piap

henh01 skriver:

ved sønderjylland?

ja.. vi har kun en lille time der nede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.