Borgerlig vielse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hjæææææælp jeg skal giftes!!! 

- og det er i morgen på rådhuset i al hemmelighed... Vi ønsker bare at være os to, men derfor kan man jo godt være nervøs..  

Det slog mig så lige at jeg ikke aner hvordan sådan en borgerlig vielse foregår.. Så kan i lige ridse det op for mig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

FrkZier

Anonym skriver:

- og det er i morgen på rådhuset i al hemmelighed... Vi ønsker bare at være os to, men derfor kan man jo godt være nervøs..  

Det slog mig så lige at jeg ikke aner hvordan sådan en borgerlig vielse foregår.. Så kan i lige ridse det op for mig? 

ÅÅÅÅÅH TILLYKKE

mine svigerforældre blev gift på rådhuset her for et par måneder siden.. der kom vi ind i sådan en sal, hvor de sad oppe ved et bord og så snakkede borgemesteren lidt og så skulle de skrive under - og have to vidner der skulle skrive under også

Anmeld

31. oktober 2012

Miss Kat

Aner det ikke, men vil da lige sige tillykke!  

Anmeld

1. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Somme tider er det borgmesteren, og somme tider er det en udnævnt giftefoged, der klarer det, hvis ikke borgmesteren har tid.

Da min mand og jeg blev gift på rådhuset, var det med en giftefoged.
Det er lidt forskelligt, hvor det foregår, men som regel i byrådssalen, men er der optaget, kan det også foregå i et mindre lokale.

Når man ankommer til rådhuset, henvender man sig ved skranken og fortæller hvem man er, og så bliver man gerne henvist til stedet. I andre tilfælde bliver man bedt om at vente lidt indtil man bliver hentet.
Derefter går man så til lokalet hvor, den der skal vie en, venter.
Der skal bruges to vidner, men har man dem ikke selv med, bliver der kaldt to fra personalet på borgmesterkontoret ind for at være vidner.
Derefter bliver der sagt nogle pæne ord, og man  bliver spurgt om man vil indgå ægteskab, og så siger man ja. 
Så skriver man under i vielsesbogen, og det gør vidnerne også, og så er den potte ude.
Nogle kommuner giver en lille gave i form af et par glas med byens våbenskjold indgraveret eller andet...vi fik et par pæne lysestager til fyrfadslys.

Stort tillykke med dagen
Jeg håber I bliver rigtigt lykkelige i livet frem over.

Kærligst og med knus
Sussie

Anmeld

4. november 2012

Anonym trådstarter

Tak for hjælpen og for tillykkerne! Det gik jo nemt og smertefrit... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.