Opskrift på karameller...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

809 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. oktober 2012

Muffin_girl

Ja har du sådan en ?  

Så vil jeg meget gerne låne den.. Samt høre PRÆCIS fremgangsmåde.. Således det næsten ikke kan gå galt.. 

Samt hvilken smag/fyld du tilsætter ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

Weber

På dr.dk ligger Mette blomsterbergs opskrift på fløde karameller

Anmeld

1. november 2012

Nettemor

Min farmor opskrift er god Har desværre ikke lige tid til den lange forklaring nu.. Men skriv lige til mig senere hvis jeg glemmer at komme herind i eftermiddag

Anmeld

1. november 2012

Gardenia

Nettemor skriver:

Min farmor opskrift er god Har desværre ikke lige tid til den lange forklaring nu.. Men skriv lige til mig senere hvis jeg glemmer at komme herind i eftermiddag

Den vil jeg også godt have lov til at lure?

Min mormors forsvandt i hele det der efter-døds-rod der er i nogle familier, kan bare ikke finde en der smager som dem

Anmeld

1. november 2012

Victoria2013

Jeg har lavet de her karameller flere gange med stor succes, de er meget populære der står vist i opskriften de kan holde sig 10 dage i køleskab, men det ved jeg endnu ikke om de kan, for de er væk inden

http://anneauchocolat.dk/?p=152

Jeg kommer som regel tranebær og pistacienødder i...

Anmeld

1. november 2012

Muffin_girl

Kia2013 skriver:

Jeg har lavet de her karameller flere gange med stor succes, de er meget populære der står vist i opskriften de kan holde sig 10 dage i køleskab, men det ved jeg endnu ikke om de kan, for de er væk inden

http://anneauchocolat.dk/?p=152

Jeg kommer som regel tranebær og pistacienødder i...

Tak for opskriften -.. Den vil jeg lure af ...  

Anmeld

2. november 2012

Nettemor

Gardenia skriver:

Den vil jeg også godt have lov til at lure?

Min mormors forsvandt i hele det der efter-døds-rod der er i nogle familier, kan bare ikke finde en der smager som dem

Beklager ventetiden

Opskriften er super simpel.

1 dl sukker
1 dl sirup
1 dl fløde

Blandes i en gryde eller pande. Varmes op. Husk at røre i det meget. Det er færdig når man kan tage en skefuld karamel og komme i et glas koldt vand og det stivner

Så hældes det i et smurt fad der kan klarer varmen (og som kan tåle at man muligvis bruger en kniv til at hjælpe det ud) Når det er stivnet næsten helt vendes det ud på et skærebræt og deles i de ønskede str. Man kan evt komme nødder i (lige inden man tager det af varmen) Eller overtrække dem med chokolade (kræver lidt tålmodighed) eller mange andre spændende ideer

HUSK HUSK HUSK! Massen bliver forfærdelig varm så pas på fingre og især de små nysgerrige af slagsen

Anmeld

3. november 2012

Gardenia

Nettemor skriver:

Beklager ventetiden

Opskriften er super simpel.

1 dl sukker
1 dl sirup
1 dl fløde

Blandes i en gryde eller pande. Varmes op. Husk at røre i det meget. Det er færdig når man kan tage en skefuld karamel og komme i et glas koldt vand og det stivner

Så hældes det i et smurt fad der kan klarer varmen (og som kan tåle at man muligvis bruger en kniv til at hjælpe det ud) Når det er stivnet næsten helt vendes det ud på et skærebræt og deles i de ønskede str. Man kan evt komme nødder i (lige inden man tager det af varmen) Eller overtrække dem med chokolade (kræver lidt tålmodighed) eller mange andre spændende ideer

HUSK HUSK HUSK! Massen bliver forfærdelig varm så pas på fingre og især de små nysgerrige af slagsen

Tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.