er min maelk ved at stoppe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

MorDk

Gravid2012 skriver:

jeg taenker bare at min maelk er ved at stoppe, fordi jeg begyndte med at amme uden at gi flaske, og efter nogen dage blev han ikke maet mere saa jeg gav ham flaske efter amning, og lidt efter lidt, blev jeg tvunget til at gi mere og mere flaske... derfor taenker jeg at min maelk er ved at stoppe....

Ja det kan du have ret i. For jo mindre baby sutter ved brystet jo mindre vil du producerer. Hvis du fortsat vil amme... så bør du give mindre flaske og lade dit barn sutte ved dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

Gravid2012

Freyasmor skriver:

Nej tværtimod.. Det er kroppen der bestemmer, ikke en selv.. :-) 

Men har du prøvet at stimulere dine bryster (lyder forkert)... altså at malke ud, både med maskine og manuelt.. Og når du er i et varmt bad så masser dine bryster.. 

For de kloge siger jo at jo mere der kommer ud jo mere bliver der dannet indeni brystet.. Men der er altså også nogle som lige pludselig stopper med at producere mere mælk, hvilket ikke er ens skyld, det er bare kroppen der siger fra. 

Men når du kun kan presse 10 Ml ud fra begge bryster til sammen, så syntes jeg det lyder af alt for lidt.. Nu ved jeg self ikke hvor gammel din baby er, men 10 Ml, er jo for lidt, så det er super du supplere med flaske. 

jeg har kun proevet massage og har faktisk en brystpumpe, men har aldrig haft den i gang... skulle vaere det skal laves om paa!

min dreng er kun 15 dage, saa det er ikke lang tid jeg fik "lov" til at amme fuldt....

men kan vaere jeg kan naa at lave om paa det....

tak for dit svar

Anmeld

31. oktober 2012

Deaktiveret profil

Gravid2012 skriver:

jeg har kun proevet massage og har faktisk en brystpumpe, men har aldrig haft den i gang... skulle vaere det skal laves om paa!

min dreng er kun 15 dage, saa det er ikke lang tid jeg fik "lov" til at amme fuldt....

tak for dit svar

Ehm okay.. Ja prøv at få stimuleret dem lidt.. 

For hver gang man ammer så danner brystet nyt mælk til næste gang og de som ikke vil amme mere de stopper jo bare med at amme også stopper mælkeproduktionen stille og roligt.. Så jeg tænker at hvis man bliver ved med at kæmpe og få brystet til at producere noget mere mælk, så skal det nok lykkeds.. 

Jeg ved det kan være hårdt, har selv kun ammet min pige i 13 dage, også måtte jeg stoppe, hvilket jeg fortryder, men det er jo ikke mig der bestemmer det, det er min krop!

Anmeld

31. oktober 2012

MorDk

Gravid2012 skriver:

tak for dit svar

Jeg forstår det altså ikke...

Din barn er 15 dage og du skriver at dit barn ikke blev mæt af din mælk. Hvad er det der gjorde at du tror/ved det?

Anmeld

31. oktober 2012

Gravid2012

S.Maria skriver:

Hvor mange gange om dagen ammer du?

han er sulten omkring hver 3. time...

saa vores "program" gaar fx saadan her (det er selvfoelgelig ikke praesic de tidspunkter)

12.00 kun flaske

15.00 kun flaske

18.00 amning + flaske

21.00 flaske

00.00 flaske

03.00 amning + flaske

Anmeld

31. oktober 2012

MorDk

Gravid2012 skriver:

han er sulten omkring hver 3. time...

saa vores "program" gaar fx saadan her (det er selvfoelgelig ikke praesic de tidspunkter)

12.00 kun flaske

15.00 kun flaske

18.00 amning + flaske

21.00 flaske

00.00 flaske

03.00 amning + flaske

Hvorfor prøver du ikke at give flaske og amme hver gang? For at holde din produktion oppe hvis du fortsat ønsker at amme dit barn?

Anmeld

31. oktober 2012

Gravid2012

MorDk skriver:

Jeg forstår det altså ikke...

Din barn er 15 dage og du skriver at dit barn ikke blev mæt af din mælk. Hvad er det der gjorde at du tror/ved det?

fordi naar han har sat en time ved mit bryst og bliver ved med at graede indtil han faar noget maelk kunne jeg regne ud at han var sulten...

og har en af de der dimsedutter paa brysten, ved ikke hvad de hedder i Danmark (bor i udlandet), dem plastik dutter man saetter paa brystvorten pga af indadvendte brystvorter, saa kan se naar der ikke er mere maelk, saa er plastik dutten tom ....

Anmeld

31. oktober 2012

sne190810

Drop flaskerne og bare kør på med amningen Så er jeg sikker på det nok skal komme,- hvis du altså gerne vil amme

Din dreng er ikke særlig gammel, så der skal lige gang i malkeriet Han skal stimulere dit bryst og på den måde få gang i mælkeproduyktionen.

Anmeld

31. oktober 2012

Gravid2012

MorDk skriver:

Hvorfor prøver du ikke at give flaske og amme hver gang? For at holde din produktion oppe hvis du fortsat ønsker at amme dit barn?

naar min plastik dut er tom, er der jo ingen point ved at sidde at amme naar der ikke kommer noget ud ?

Anmeld

31. oktober 2012

MorDk

Gravid2012 skriver:

fordi naar han har sat en time ved mit bryst og bliver ved med at graede indtil han faar noget maelk kunne jeg regne ud at han var sulten...

og har en af de der dimsedutter paa brysten, ved ikke hvad de hedder i Danmark (bor i udlandet), dem plastik dutter man saetter paa brystvorten pga af indadvendte brystvorter, saa kan se naar der ikke er mere maelk, saa er plastik dutten tom ....

Altså jeg tror mere det hænger sådan her sammen:

Din dreng græder fordi han ikke har "tålmodighed" nok til at vente/kæmpe lidt for mælken fra dine bryster for nu "ved" han at med flaske får han mælken serveret på et sølvfad. Med en flaske skal han jo ikke kæmpe...

Hvis du fortsat ønsker at amme ham så skær ned på flaskerne og læg ham til brystet flere gange.... så han kan sutte! Det øger altså produktionen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.