"Fald i søvn selv"-kampen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Guldimaven skriver:

Hvad med at starte med at putte hende i barnevognen, så kan du vugge men hun ligger selv.. Når det så går godt, så det helt over i egen seng. 

Det er hun for stor til, synes jeg. Havde været noget andet hvis hun var 4 mdr, men nu er hun snart 10. Det ville være ondt at putte hende til nat i barnevognen. Hun bruger meget plads om natten 

Ellers tak for svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

Vivian87

Her har Aviaja ikke noget senest tidspunkt for putning, men efter at vi har fået en rigtig god aften rutine blir hun faktisk træt på samme tidpunkt hver aften (ca. 18.30-18.45).

Aviaja gider ikke flaske så hun får aftengrød, børstet den ene bisse hun har, hygge indtil hun er træt nok, ind på værelset i mørke hvor hun sidder ved mig og møver rundt mens jeg synger "langt ude i skoven", godnatmys og sov godt, ned i sengen, puttet dyne om og så går jeg ud. Hvis hun græder går jeg derind og gir hende sutten og siger godnat og går ud igen når hun ikke græder mere. Nogle aftener er jeg nødt til at sidde inde ved hendes seng og nynne til hun falder i søvn, men det er efterhånden sjældent.

Her var det også en kamp, men jeg var bare konsekvent med at sådan skulle det være nu og efter et par dage begyndte det at vende. Efter halvanden-to uger lagde hun sig til at sove med det samme eller lå og pludrede lidt før hun sov. Miner det efterhånden sjældent jeg skal ind til hende efter godnat. (Altså på nær de 100 gange i løbet af natten pga. tigerspring, men det er en anden sag )

Anmeld

1. november 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Mor til Ida <3 skriver:

Godaften baby.dk

Jeg har lige besluttet her til aften, at tage kampen med Ida op igen. Hun har i laaaaaang tid (Vi snakker 3-4 mdr) faldet i søvn i mine arme, og så kunne jeg ligge hende i sengen bagefter, men jeg synes altså hun er ved at være tung at sidde med

Hun har før kunne falde i søvn af sig selv, men så kom der en trygheds periode, og ja - så har jeg egentlig bare valgt den lette udvej siden

Men hvad gør man?  Jeg vil ikke lade hende græde sig selv i søvn, men hun må selvfølgelig godt give lyd fra sig (hvilket hun gør lige nu), men giver man så bare sutten igen og siger "Godnat, sov godt"?

Gode råd modtages med kyshånd

Du skal måske starte med at sidde ves hendes seng med hånden nede ved hende hvis hun er vant til at falde i søvn hos dig. Det gør jeg når min dreng er ked. Men ellers plejer jeg at gå ind hvis han græder eller kan høre han står og kaster med det hele. Så lægger jeg ham ned imens jeg siger læg ned. Så giver jeg dynen på, sut bamse og går igen. Ingen øjenkontakt, tale eller lign. Nogle gange skal jeg gøre det 10 gange før han sover. Held og lykke med projektet 

Anmeld

1. november 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Godaften baby.dk

Jeg har lige besluttet her til aften, at tage kampen med Ida op igen. Hun har i laaaaaang tid (Vi snakker 3-4 mdr) faldet i søvn i mine arme, og så kunne jeg ligge hende i sengen bagefter, men jeg synes altså hun er ved at være tung at sidde med

Hun har før kunne falde i søvn af sig selv, men så kom der en trygheds periode, og ja - så har jeg egentlig bare valgt den lette udvej siden

Men hvad gør man?  Jeg vil ikke lade hende græde sig selv i søvn, men hun må selvfølgelig godt give lyd fra sig (hvilket hun gør lige nu), men giver man så bare sutten igen og siger "Godnat, sov godt"?

Gode råd modtages med kyshånd

Og nå ja selvfølgelig starter jeg med de faste puteritualer hver aften som vare i alt 5 min. Siger nu skal du i seng og sove, Bleskiftning nattøj børste tænder, sov godt mor elsker dig, kysser ham, lægger ham i sengen, natlampe, dyne bamse sut, aer kinden siger godnat og går

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.