(februar) At begynde på mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

438 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. juni 2009

Christinahr

Så nærmer Theo sig den magiske grænse på 4 mdr og kan begynde at få mere alm mad

Jeg har læst flere herinde og også stødt på flere irl der begynder på mad før de 4 mdr. Så jeg er blevet nysgerrig.

Hvorfor giver i dem mad for det andbefaldede tidspunkt, velvidende at deres krop måske ikke er egnet til det endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2009

Diana...

Vi er startet fordi vi har fået at vide af vore sp at vi gerne så småt må begynde at lade dem smage og det er vi så begynd på han kan ikke helt finde ud af at synke det endnu så det er rent og skær smagning og han synes det er sjovt....

Lægerne og andre kloge mennesker er ved at undersøge at børn allerede skal starte fra 2 måneders alderen af for deres maver er ikke så sarte som vi går og tror de er...

Selvfølgelig ville jeg ikke starte hvis Lucas havet døjet med dårligmave el hård mave el ligne men lucas har ALDRIG haft noget af det andet end luft i maven men der er jo helt normalt. 

Og her smager vi kun vi ikke begynd at bruge det som et måltid endnu. Hele min mødregruppe er startet fra deres børn var 3 1/2 måned gammel med at bruge det som et fast måltid. 

Ja selv min læge har sagt at jeg gerne må begynde på velling (som de først må få når de er 6 måneder) og på grød hvis han vil spise det. fordi han er en sulten lille mand.

Knus Diana

PS vores SP sagde at hvis de små maver ikke lige kunne klare det skulle vi bare have noget sveskemos klar så var det fint igen. 

Anmeld

1. juni 2009

Mca<3

Diana... skriver:

Vi er startet fordi vi har fået at vide af vore sp at vi gerne så småt må begynde at lade dem smage og det er vi så begynd på han kan ikke helt finde ud af at synke det endnu så det er rent og skær smagning og han synes det er sjovt....

Lægerne og andre kloge mennesker er ved at undersøge at børn allerede skal starte fra 2 måneders alderen af for deres maver er ikke så sarte som vi går og tror de er...

Selvfølgelig ville jeg ikke starte hvis Lucas havet døjet med dårligmave el hård mave el ligne men lucas har ALDRIG haft noget af det andet end luft i maven men der er jo helt normalt. 

Og her smager vi kun vi ikke begynd at bruge det som et måltid endnu. Hele min mødregruppe er startet fra deres børn var 3 1/2 måned gammel med at bruge det som et fast måltid. 

Ja selv min læge har sagt at jeg gerne må begynde på velling (som de først må få når de er 6 måneder) og på grød hvis han vil spise det. fordi han er en sulten lille mand.

Knus Diana

PS vores SP sagde at hvis de små maver ikke lige kunne klare det skulle vi bare have noget sveskemos klar så var det fint igen. 

Vælling har da altid været fra 4 mdr er det lavet om ??

Anmeld

1. juni 2009

Diana...

Tanja.. skriver:

der står 6 måneder på kasserne og min sp og læge sagde os 6 måneder

Anmeld

1. juni 2009

Diana...

Tanja.. skriver:

der står 6 måneder på kasserne og min sp og læge sagde os 6 måneder

Anmeld

1. juni 2009

Mira0911

Vælling er lavet om til at de først må få det fra de er 6 mdr, hvorfor er jeg ikke klar over...

Der er nogen baby'er som ikke kan blive mæt på modermælk/MME, så derfor er der nogen som får lov af sp til at starte før 4. måned... Det er forskelligt fra barn til barn....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.