Hjælp mig lige med min madplan (salat og grønt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

Carl-Emil's mor

BabyWish2012 <3 skriver:

Mums det lyder virkelig lækkert.. Jeg vil skrive det på listen, nu hvor vi skal ned og handle.

jeg køber altid en del forskellige slags grøntsager også tager jeg udgangspunkt i dem for hvad der skal laves af retter - sådan smider jeg aldrig grøntsager mm ud som jeg har været rigtig god til før i tiden fordi så brugte jeg ofte lidt der og lidt her men så var gik der ofte meget til spilde det gør der aldrig mere

god fornøjelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

Team Putte

Carl-Emil's mor skriver:

det smager også bare meget bedre sådan end kedeligt salat

Vil sige især peberfrugt i store skiver i lasagne er en stor farvorit herhjemme og blev virkelig overrasket over hvor godt det var for der var stadigvæk let bid i dem så lækkert....

Ja helt klart godt når der stadig er bid i tingene! Udkogte grøntsager er lidt kedelige og de fremstår bare som en del af massen og ik som en ingrediens med enestående smag

Vi lavede et fad forleden med oksekød med løg og chili i bunden, peberfrugt på det, squash i tynde skiver, kartofler, tomat og ost på toppen.. Det var oz bare MUMS!

Anmeld

31. oktober 2012

Carl-Emil's mor

Team Putte skriver:

Ja helt klart godt når der stadig er bid i tingene! Udkogte grøntsager er lidt kedelige og de fremstår bare som en del af massen og ik som en ingrediens med enestående smag

Vi lavede et fad forleden med oksekød med løg og chili i bunden, peberfrugt på det, squash i tynde skiver, kartofler, tomat og ost på toppen.. Det var oz bare MUMS!

det lyder også lækkert

Anmeld

31. oktober 2012

tarkoflen

En lækker rødbedesalat går man ikke af vejen af

Riv rå rødbeder på det fine rivejern, tilsæt æblestykker, revet peberrod (kan undværes hvis l ikke er til det), lidt appelsinsaft, salt og peber og vupti en lækker salat fyldt med gode sager

Gulerodssalat er også altid godt, du kan variere den med æblestykker, ananas og appelsinstykker...

Bønnesalat, blancher frosne bønner, tilsæt rødløg, kerner/nødder efter eget valg, og lav en olie/eddike dressning med sennep hvis l er til det.

Og så kan jeg varmt anbefale de kogebøger der hedder suveræne salater, der er så mange lækre salater i og de koster vist 99,- ret tit

Anmeld

1. november 2012

Weber

BabyWish2012 <3 skriver:

Manden er kommet på banen og har derfor lavet madplanen for denne uge (onsdag-onsdag), men vi mangler inspiration til grønt og nogle lækre salater til (helst uden tomat da vi begge ikke kan lide det)

Der således ud:

Onsdag (idag): Lasagnette

Torsdag: Koteletter med kartofler stegt i timian

Fredag: Hjem og spise hos svigerforældrene (min mor og papfar)

Lørdag: Frikadeller med hjemmelavet kartoffelmos

Søndag: Koteletter i fad (tomat og flødesauce med coctailpølse og champignon) og ris 

Mandag: Smørrebrød (rugbrødsmadder)

Tirsdag: Pasta med kødsauce

Onsdag: Stegt kylling med nudler, porre, gulerødder og løg

Kom med nogle bud med grønsager og salat til de enkelte retter, er helt på bar bund.

Her er lidt forslag til nogle lidt utraditionelle salater

rødkålssalat med kanel, appelsin og nødder.

Coleslaw

Appelsin og fennekelsalat

Og så er der en masse super lækre lune "salater" med rodfrugter f.eks med honning marinade.

Er helt vild med rabarber, styrke, vanilie salat (er ikke lige sæson, men super lækkert og anderledes)

Anmeld

1. november 2012

M&N

Tak for idéerne piger Jeg har endelig fundet frem til hvad vi skal have de næste par dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.