Vores dreng vil ikke sove i sin egen seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
8 svar
0 synes godt om
31. oktober 2012

christinak

Vores søn på 6,5 måned vil ikke sove i sin egen seng han vågner midt på natten og kør rundt i hele sengen mens han små græder og det holder hans kære mor oppe det meste af natten indtil han kommer over imellem os og sove og så er der ro.

han har fra fødslen ligget i sin lift og sovet og da den blev for stor puttede vi ham for 1 gang over i hans tremmeseng, men det var han slet ikke klar til og vi tog istedet for hans barnevognskasse ind og den sov han trygt i, nu har vi så igen taget kampen op og puttet ham over i hans tremmeseng, da jeg er så træt af at slæbe barnevogns kassen op og ned af trapperne, men det er som om han ikke finder ro, efter midnat kør han rundt i sengen og smider hans sut ud og græder, og vi har sat en ekstra tyk sengerand i uden det virker, ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere, og det hjælper heller ikke med en sen aften amning.

vi har lige fået tjekket ørene så det er ikke det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

christinak

Glemte at skrive at om dagen er det Intet problem at putte ham i sengen der sover han næsten med det samme, men fra eftermiddag og frem til sengetid der nægter han at sove, han for maks 2-3 timers søvn om dagen og bliver puttet kl 19 om aftenen nogen gange før og vågner typisk helt kl 6-7 stykker om morgenen 

Anmeld

31. oktober 2012

kekp

christinak skriver:

Vores søn på 6,5 måned vil ikke sove i sin egen seng han vågner midt på natten og kør rundt i hele sengen mens han små græder og det holder hans kære mor oppe det meste af natten indtil han kommer over imellem os og sove og så er der ro.

han har fra fødslen ligget i sin lift og sovet og da den blev for stor puttede vi ham for 1 gang over i hans tremmeseng, men det var han slet ikke klar til og vi tog istedet for hans barnevognskasse ind og den sov han trygt i, nu har vi så igen taget kampen op og puttet ham over i hans tremmeseng, da jeg er så træt af at slæbe barnevogns kassen op og ned af trapperne, men det er som om han ikke finder ro, efter midnat kør han rundt i sengen og smider hans sut ud og græder, og vi har sat en ekstra tyk sengerand i uden det virker, ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere, og det hjælper heller ikke med en sen aften amning.

Jeg har samme problem med min søn på 9 mdr. Han sover fint halvdelen af natten fra ca 19.30 til kl 01-02 og så starter ræset. Jeg er inde ved ham hver halve time ca fordi han smågræder. Når klokken så bliver ca 04 er jeg simpelthen for træt, og så ender han i vores seng, og her sover han fint til næste morgen kl 07. Tror at det har noget med tryghed at gøre. Det må det næsten have når han sover som en sten mellem os.

Jeg synes bare ikke at det holder i længden, for han møffer rundt, så jeg er så bange for at han får møffet ud af sengen...

Har desværre ingen gode råd men følger lige med hvis du nu skulle få nogle guldkorn

Anmeld

31. oktober 2012

christinak

kekp skriver:

Jeg har samme problem med min søn på 9 mdr. Han sover fint halvdelen af natten fra ca 19.30 til kl 01-02 og så starter ræset. Jeg er inde ved ham hver halve time ca fordi han smågræder. Når klokken så bliver ca 04 er jeg simpelthen for træt, og så ender han i vores seng, og her sover han fint til næste morgen kl 07. Tror at det har noget med tryghed at gøre. Det må det næsten have når han sover som en sten mellem os.

Jeg synes bare ikke at det holder i længden, for han møffer rundt, så jeg er så bange for at han får møffet ud af sengen...

Har desværre ingen gode råd men følger lige med hvis du nu skulle få nogle guldkorn

Han sover også bare som en sten når han sover imellem os så tror også det har noget med tryghed at gøre, jeg er bare bange for at når han roder rundt at han for viklet sig ind i dynen for den tar han gerne op over hovedet om natten. Hvis han ikkr snart finder ro må han sove i barnevognskassen igen til han er større.

du følger bare med kunne jo være fint hvis vi begge fandt en løsning

Anmeld

31. oktober 2012

Julemusen

Far prøvet det samme og der er to måder du kan stoppe det. Enten lade ham sige inde ved jer når det starter om natten. Eller beslutte jer for at han bare skal sove i sin seng. Vi gjorde det første i et par måneder. Og valgte så at nu var det nok. De første 5 nætter fik jeg ikke megen søvn. Men det var det der skulle til. Nu sover han fint i egen seng på eget værelse. Tror at han var så urolig sidst på natten fordi han var vant til at vi hentede ham ind til os. Og det vil han selvfølgelig helst. Men manden og jeg fik ikke meget søvn når han sov inde ved os desværre.

Anmeld

31. oktober 2012

LilleLene

christinak skriver:

sover han hos jer ?

min søn kan godt gøre det samme nemlig (knap 5 mdr) så stikker jeg bare en hånd igennem tremmerne og holder ham lidt i hånden og det hjælper

Eller skulle i få en seng hvor den ene side er sænket, og så lad den stå op af jeres seng, så vil det jo ligne for ham at det er samme seng

Anmeld

31. oktober 2012

christinak

LilleLene skriver:

sover han hos jer ?

min søn kan godt gøre det samme nemlig (knap 5 mdr) så stikker jeg bare en hånd igennem tremmerne og holder ham lidt i hånden og det hjælper

Eller skulle i få en seng hvor den ene side er sænket, og så lad den stå op af jeres seng, så vil det jo ligne for ham at det er samme seng

Han sover allerede op af min side af sengen hvor den ene side af tremme sengen er taget af og der hjælper desværre ikke

Anmeld

31. oktober 2012

LilleLene

christinak skriver:

Han sover allerede op af min side af sengen hvor den ene side af tremme sengen er taget af og der hjælper desværre ikke

åårh øv

Anmeld

31. oktober 2012

modesty

Umiddelbart ville jeg sige seperationsangst. Det er et meget almindeligt symptom i de måneder.

Men da det jo er et problem I altid har haft, er det nok ikke det.

Herhjemme havde min søn samme mønster fra han var cirka 8 mdr. og en måned frem, og det hang sammen med alle de andre symptomer på seperationsangst. Han fik lov til at sove med mig.

Men altså, jeres søn har i hvert fald et stort behov for tryghed. Hvis det var mig, ville jeg lade ham sove med jer, nu hvor han ikke er større. Men på et tidspunkt skal han selvfølgelig vænnes til at sove i sin egen seng...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.