Haha
, jeg bliver simpelthen nødt til at fortælle jer, om min tur til Aalborg igår!

Zilan skulle have nogle indendørssko til idræt. Det var rimeligt presserende, for hun skal have idræt imorgen onsdag, og hun har ingen i forvejen. Jeg ville bare købe nogle billige sko i Bilka, for hun går ikke til f.eks. håndbold, badminton eller en anden indendørs sportsgren, så hun skal kun bruge skoene den ene gang om ugen, hvor de har idræt.
Serdar tilbød at køre omkring på vej på arbejde, men jeg insisterede på, at jeg ville tage hende med derud, for det er jo rimelig svært at købe sko uden fødderne er med!

Selvom jeg vidste, at det betød mig alene med Zilan og de to små i Bilka, men jeg tænkte, det skulle prøves, for det bliver jo hverken første eller sidste gang, jeg er alene med dem! Oliver var ikke med, for han går til springgymnastik om mandagen og er først hjemme kl. 19.30. Han tog ingen nøgle med, for jeg tænkte, at vi da var hjemme igen kl. 19.30.
Jeg havde 4 ting, jeg gerne ville nå - købe en Trip Trap stol (dåbsgave fra min mor, søster og bror) i Babysam, sko i Bilka, bytte en barselsgave i H&M + hente saltvandsdråber på apoteket til Mikkels øje (han døjer med betændelse, som vi bare ikke kan slippe af med).

Jeg havde håbet, vi kunne komme afsted ved 15.30-tiden, men pga. amning osv. kom vi ikke afsted før ved 16-tiden. Ida skulle også lige sove færdig i dagplejen, inden vi kunne køre.
Vi starter med at køre i Babysam og får fat i stolen.
Dernæst kommer vi til City Syd, hvor vi får fat i en vogn. Mikkel foran i sin autostol og Ida sidder/står i selve vognen. Vi går ind, henter en gratis
bolle til Zilan og Ida, som de kan spise, mens jeg ammer Mikkel. Da jeg har sat mig for at amme, opdager jeg at han har lavet i bleen - for første gang i tre dage!
Nå, brystet væk igen og ind for at skifte ham. Der bliver ved med at komme l*rt ud, så der går vel 10-15 minutter med at skifte ham.
Pakken med vådservietter er ved at være tom, men jeg river dem over i halve, og så er der lige præcis nok!
Bleen på igen og ind for at amme. Ida og Zilan leger i en af de der flyvemaskiner, man propper en tier i og så kører den i 15 sekunder, hvorefter man kan glæde sig over, hvor meget fornøjelse ens unger lige fik af det!

Han blev ammet, og vi går ind i Bilka. Jeg udskyder H&M + apoteket til bagefter, for skoene var mere vigtige. Mikkel bliver selvfølgelig sur derinde, for nu er maven jo tom, så han vil have mere mælk. Jeg holder ham dog hen med sutten, selvom han ikke er verdensmester til den endnu.
Vi finder endelig skoene, men kan selvfølgelig ikke finde nogen i Zilans størrelse. Endelig finder vi en størrelse 34, som hun gerne vil have, men vi kan ikke finde en makker. Efter 10 minutters søgen finder vi en medarbejder, der kalder en anden, som så bare siger, at han har selv oplevet, at han ikke kunne finde en makker til den sko, han gerne ville have, så han endte i Intersport! Hmm, god reklame for sin arbejdsplads...
Så ingen sko til Zilan!

De to små (især Mikkel) er ved at være utålmodige. Ida vil op, men det er ret svært, når man i forvejen har Mikkel på armen OG skal styre en vogn med en hånd, så hun må blive i vognen. Det går dog, og hun accepterer det. Vi haster igennem Bilka for at få fat i de (heldigvis) få ting, der står på sedlen. Zilan er god, for hun griber fat i de ting, jeg halvt råber til hende, vi skal have!

Vi når til kassen og får viklet varerne ud af vores jakker, pusletaske, poser, stofbleer osv., de efterhånden er blevet rodet sammen med i bunden af vognen.
Her var det så meningen, vi skulle i H&M og på apoteket, men klokken er efterhånden blevet 18.30, og det er jo ret meget ved at være aftensmadstid. Derudover var det meningen, vi ville ind til Serdar at spise, men med 10 minutters kørsel ind til ham + 45 minutter hjem til Farsø + Oliver er hjemme kl. 19.30 (uden nøgle), kan jeg godt regne ud, at tiden er ved at være knap, hvis vi også skal nå at have noget at spise!
Zilan bliver skufftet, men accepterer, at vi køber nuggets og pommes frites i Bilka i stedet. Mikkel er heldigvis faldet i søvn igen, så han sover, mens vi spiser. Da vi er færdige, har Ida selvfølgelig skidt, men jeg har jo ikke flere vådservietter, og i kampens hede glemte jeg at købe nogle i Bilka! Vi klarer den med toiletpapir og vand - selvom det sgu ikke er særlig optimalt!
Klokken er nu 19 - dvs. butikkerne er lukket nu, så ingen H&M eller apotek til os! Ida er nu skidesur og vil op, og det samme er Mikkel. Vi må have været et syn for guder! Jeg gik med ked-af-det-Ida på armen, og Mikkel i autostolen, mens jeg prøvede at holde sutten i munden på ham samtidig med, at jeg skulle skubbe vognen.
Vi når ud ud til bilen, velvidende at vi ikke er hjemme, når Oliver kommer hjem. Jeg ser allerede her den lille pige med svovlstikkerne for mig, når han skal stå ude i kulden og vente på, at vi kommer hjem. 

Idet vi skal til at køre, bliver Mikkel endnu mere sur, og jeg bliver nødt til overgive mig, så vi stopper for at amme! Imens ringer jeg til Serdar for at beklage mig men samtidig kan jeg ikke lade være med at grine indvendigt, for vi har ikke nået en skid af det, jeg gerne ville!

Vi kommer ikke afsted før klokken 19.15, så vi vil først være hjemme klokken 20.00. Heldigvis har Oliver for en gangs skyld sin mobil med, så jeg får ringet til ham og bedt ham gå over til hans kammerat, der bor på samme vej som os, så han ikke skal stå ude i kulden.
Det hele blev bare så komisk til sidst, for det endte med at være fuldstændig spild at køre derud!
Vi fik ingen sko, barselsgaven blev ikke byttet, vi fik ingen saltvandsdråber til Mikkel - og sidst men ikke mindst fik vi smagløse dårlige pommes frites i stedet for lækker kebab!

MEN vi fik da en Trip Trap stol...som først skal i brug om et halvt år, så det var nok det, der var mindst vigtigt af mine ærinder!
Hehe, men nu har jeg da prøvet det og er et par erfaringer rigere til næste gang!
I får lige et par billeder af guldklumperne - dem har jeg da trods alt fået taget et par stykker af i løbet af de sidste par uger.