10 uger - sover DÅRLIGT om dagen. hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

modesty

Anonym skriver:

Lyder spændende, er det noget du har prøvet, og har erfaring med?
Ville hun kunne lære, at det kun er ved lurene om dagen hun ik bruger sutten? Hun har ingen problemer med at sove om natten hvis hun taber den?! Og jeg vil egenlig gerne beholde den, til når hun er ked og sådan?

Jeg læste om metoden i den her bog:

http://www.saxo.com/dk/sov-igennem-uden-graad_elizabeth-pantley_haeftet_9788799110902

Jeg var meget tæt på at benytte mig af den, men så begyndte min søn at sove bedre af sig selv (efter 6 mdr. med mange opvågninger) så det blev ikke nødvendigt.

Jeg vil umiddelbart forestille mig at sutten skal droppes i forbindelse med put til både lure og natten. Men jeg skal ikke gøre mig til ekspert på området. Måske det ikke er nødvendigt.

Og du kan sagtens beholde sutten i andre sammenhænge. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg læste om metoden i den her bog:

http://www.saxo.com/dk/sov-igennem-uden-graad_elizabeth-pantley_haeftet_9788799110902

Jeg var meget tæt på at benytte mig af den, men så begyndte min søn at sove bedre af sig selv (efter 6 mdr. med mange opvågninger) så det blev ikke nødvendigt.

Jeg vil umiddelbart forestille mig at sutten skal droppes i forbindelse med put til både lure og natten. Men jeg skal ikke gøre mig til ekspert på området. Måske det ikke er nødvendigt.

Og du kan sagtens beholde sutten i andre sammenhænge. 

Den bog har jeg faktisk liggende, men har aldrig fået kigget i den. Det må vidst gøres

Anmeld

31. oktober 2012

modesty

Anonym skriver:

Den bog har jeg faktisk liggende, men har aldrig fået kigget i den. Det må vidst gøres

Anmeld

31. oktober 2012

EnGodMor

Anonym skriver:

Tak for krammerne, de er tiltrængt
Jeg har en datter på 3 år, hun sov som en drøm fra nyfødt af. 3-4 timer i barnvognen hver dag, og så 2 små korte lure i løbet af resten af dagen. Så det her er lidt af en omvælting... (man regner jo bare med at ens børn er ens, men NEJ)

Jeg vil prøve at finde det brev - tak!

Sjovt at du skriver det  for vores den store var os meget bedre til at sove og falde i søvn  men ham vi har du er stik modsat..

MEN bare de er i trivsel, husk det er det vigtigeste selvom det er hårdt til tider

Måske din datter bare har brug for mere trykhed

Anmeld

31. oktober 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Godaften,
jeg har en datter på lige knapt 10 uger.
Hun sover så dårligt om dagen, at jeg er ved at blive skør!

Hun har egentlig sovet rigtig fint om natten, hvor hun er faldet i søvn på sofaen mellem 19-21 og så tager vi hende med i seng, ( vi vækker hende ikke og giver mad) herefter vågner hun en gang i løbet af natten, får en flaske og sover til mellem 7-8 næste morgen!

men for 1 uge siden, er også dette ændret. Hun vågner 2 gange om natten, og sover meget uroligt natten igennem.

Søger hjælp til hvordan jeg kan få hende til at sove bedre og længere i løbet af dagen (for det kan jeg mærke hun har brug for) - eller om hun på et tidspunkt LÆRE at sove om dagen, og selv falde i søvn igen, når hun "vågner" efter kort tid.`

vores dag ser således ud:

står op mellem 7-8 hygger snakker og leger lidt, indtil hun bliver sulten ca 30-45 min efter vi er stået op, så får hun en flaske, og når den er spist, så er hun ved at være træt, og bliver pyldret. så bliver hun puttet 8-30 / 9.30. Hun falder nogle gange i søvn ligesom jeg lægger hende i barnevognen, ellers vipper jeg den lidt til hun sover.
efter 20-30 min græder hun, jeg går ud, og hun har tabt sutten, ligeså snart hun får den sover hun videre. Men nu kan jeg så gå derud alt mellem 3 til 15 gange, fordi hun har tabt sutten og ikke sover videre uden den. Jeg tager hende ikke op, for hun sover jo? - nogle dage falder hun så ordentligt i søvn og tager et par timer, og ellers kommer hun op efter en times tid.

når hun vågner er hun vågen max 1 1/2 - 2 timer førend hun er træt igen, det samme sker ved den næste lur, som den forrige. Det er et værre renderi, og synd for hende for hun er ikke ordentlig udhvilet når hun vågner rigtigt, fordi hendes søvn har været så forstyrret!

når hun så når til luren der ligger mellem 15-17 alt efter hvornår hun har sovet i løbet af dagen, så har vi balladen, jeg kan SLET ikke få hende til at sove, det lykkedes som regel med at stå og "svinge" liften i stuen, indtil hun sover. Det tager på kræfterne! - de sidste par dage er hun faldet i søvn kl 17, men så har hun sovet til kl 21 og så er hun mere vågen i løbet af natten, fordi hun har sovet fra kl 17 stort set. JEg kan jo bare ikke rigtig nægte hende denne sene lur, men hvorfor skal hun dog sove så længe på den tid af døgnet!

Hvad skal jeg gøre for at hun selv lære at falde over i den dybe søvn, uden at skulle ha hjælp, hun "vågner" hver gang sutten ryger ud? hvordan lære hun at sove videre selvom sutten er tabt?
Hvad kan jeg ændre i løbet af dagen? - eller når hun en alder på et tidspunkt hvor det hele bliver nemmere i forhold til søvnen!!!?

Om aftenen, når hun falder i søvn her på sofaen, hvis hun taber sutten, sover hun fint videre uden, så hvorfor er den så vigtig om dagen???

undskyld det blev lidt langt!

Ida har gjort det samme.. Armene stod ik stille på hende da hun var omkring den alder og så slog hun sutten ud af munden og blev ked Jeg lagde en stofble op til ansigtet så armene fik fat i den og ik sutten, samtidig med at sutten sjældnere faldt ud fordi stofbleen støttede den Om det er sådan helt politisk korrekt at gøre sådan, det skal jeg ik kunne sige, men det virkede! Nu er hun 4 mdr og sover meget roligere og dybere, oz uden sut

Vi havde aftenkolik så vi vuggede hende om aftenen, så vænnede hun sig oz til at blive vugget i søvn.. Skide irriterende! Vi har øvet i at sove når hun bliver lagt og det har været en lang sej kamp, men her efter knap en måned, sover hun uden de store problemer når jeg ligger hende Nu er hun så begyndt at drømme og vågne skrigende op uden rigtig at vågne.. Men det er jo en helt anden glæde du kan se frem til

Anmeld

31. oktober 2012

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Ida har gjort det samme.. Armene stod ik stille på hende da hun var omkring den alder og så slog hun sutten ud af munden og blev ked Jeg lagde en stofble op til ansigtet så armene fik fat i den og ik sutten, samtidig med at sutten sjældnere faldt ud fordi stofbleen støttede den Om det er sådan helt politisk korrekt at gøre sådan, det skal jeg ik kunne sige, men det virkede! Nu er hun 4 mdr og sover meget roligere og dybere, oz uden sut

Vi havde aftenkolik så vi vuggede hende om aftenen, så vænnede hun sig oz til at blive vugget i søvn.. Skide irriterende! Vi har øvet i at sove når hun bliver lagt og det har været en lang sej kamp, men her efter knap en måned, sover hun uden de store problemer når jeg ligger hende Nu er hun så begyndt at drømme og vågne skrigende op uden rigtig at vågne.. Men det er jo en helt anden glæde du kan se frem til

Selvom den sut er en gave til tider, bliver den også ofte forbandet langt væk, specielt i sive situationer hvor den ødelægger hendes søvn når hun får basket den ud!
Jeg må prøve det med stofbleer, i dag prøvede jeg at starte på en frisk, og ændre lidt i putningen. Besluttede ar hendes formiddags lur, som var kl 9, der blev hun puttet oppe i sin vugge. Lagde hende med sut og nusseklud, tændte spillebamsen, sagde godnat og gik ud ad værelset. 5 min efter sov hun - og en helt time uden at "kalde" så kom hun op og da hun skulle sove igen kl 11.30 puttede jeg hende i barnevognen, og gik en tur. Da hun næsten var ved at falde i søvn, tog jeg sutten ud af hendes mund. Hun sov i 2 timer og 20 min uden at "kalde" jeg fortsætter inorgen, og ser om det virker igen, eller om det var rent held i dag
Hvornår begyndte din pige, ar sove mere roligt? Og hvordan har hun reageret på "tigerspring" for har en mistanke om at dette måske også er i gang. Min store datter, reagerede altid kraftigt i de perioder!

Anmeld

31. oktober 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Selvom den sut er en gave til tider, bliver den også ofte forbandet langt væk, specielt i sive situationer hvor den ødelægger hendes søvn når hun får basket den ud!
Jeg må prøve det med stofbleer, i dag prøvede jeg at starte på en frisk, og ændre lidt i putningen. Besluttede ar hendes formiddags lur, som var kl 9, der blev hun puttet oppe i sin vugge. Lagde hende med sut og nusseklud, tændte spillebamsen, sagde godnat og gik ud ad værelset. 5 min efter sov hun - og en helt time uden at "kalde" så kom hun op og da hun skulle sove igen kl 11.30 puttede jeg hende i barnevognen, og gik en tur. Da hun næsten var ved at falde i søvn, tog jeg sutten ud af hendes mund. Hun sov i 2 timer og 20 min uden at "kalde" jeg fortsætter inorgen, og ser om det virker igen, eller om det var rent held i dag
Hvornår begyndte din pige, ar sove mere roligt? Og hvordan har hun reageret på "tigerspring" for har en mistanke om at dette måske også er i gang. Min store datter, reagerede altid kraftigt i de perioder!

Hun startede med at sove uroligt omkring 8 ugers springet.. Det gled faktisk direkte over i 12 ugers springet med kun 3 dages fred hvor hun sov bedre... Vi har lige været igennem 19 ugers springet og derefter er hun blevet meget rolig. Men om det er springet der er slut eller vi har fået flere rutiner i hverdagen der har gjort det, er svært at sige hun har sovet roligt i 14 dage, sådan ca

Ja det er bare at finde ud af hvad der virker for jer og så øve, øve og øve Jeg er førstegangs mor så jeg har virkelig kæmpet med nogle ting, men det er klart det hele værd når man kommer ud på den anden side

Anmeld

31. oktober 2012

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Hun startede med at sove uroligt omkring 8 ugers springet.. Det gled faktisk direkte over i 12 ugers springet med kun 3 dages fred hvor hun sov bedre... Vi har lige været igennem 19 ugers springet og derefter er hun blevet meget rolig. Men om det er springet der er slut eller vi har fået flere rutiner i hverdagen der har gjort det, er svært at sige hun har sovet roligt i 14 dage, sådan ca

Ja det er bare at finde ud af hvad der virker for jer og så øve, øve og øve Jeg er førstegangs mor så jeg har virkelig kæmpet med nogle ting, men det er klart det hele værd når man kommer ud på den anden side

Alle de spring, det er ikke fair med dem
Kan du huske hvordan din datters appetit var i de perioder hvor tigerspringene lå?
Jeg tror også hun har fået 8 og 12 ugers springene oven i hinanden. Hun passer i hvertfald ret godt på begge 2 :/

Anmeld

31. oktober 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Alle de spring, det er ikke fair med dem
Kan du huske hvordan din datters appetit var i de perioder hvor tigerspringene lå?
Jeg tror også hun har fået 8 og 12 ugers springene oven i hinanden. Hun passer i hvertfald ret godt på begge 2 :/

Så håber vi de er hurtigt overstået 19 ugers springet starter omkring 15 uger så kan i nå at få en lille pause inden det går løs igen

Uh man kan ik rigtig regne med Ida's appetit for den har altid været noget hø Men hun har været nemmere at distrehere og vi har givet mange flasker i soveværelset fordi der har været mørkt og stille, og så har hun fået mange flasker når hun har sovet. Mange dage var det den eneste mulighed for at få mad i hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.