Rytme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. oktober 2012

Tulle28

Er I begyndt at kunne ane det? Her synes jeg vi er ved at have en nogenlunde rytme - står op kl. 7-8, er vågen 1 time, sover 1 time, vågen 1 time, så går vi en tur og her sover hun 1,5-2 timer, vågen 1 time og sover 1 time, vågen i 1 time og herefter henter vi storesøster, så der sover hun også gerne 1,5 time i barnevognen. Hun går i seng kl. 18-19 og det er faktisk ret fast hver dag. Så får hun en ammetår når vi går i seng kl. 22-ish, og sover til næste morgen (hun spiser nogen gange i løbet af natten, har ikke helt styr på hvor mange, for hun bliver bare "hægtet på" - det er det gode ved samsovning)

Jeg synes bare det er ret tidligt at vi har noget der ligner en rytme, ikke mindst ift. sengetid om aftenen (efter dette indlæg ryger rytmen nok...)

Men skønt er det, jeg klager bestemt ikke

Hvordan ser det ud hos jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

frk-stoltze

Tulle28 skriver:

Er I begyndt at kunne ane det? Her synes jeg vi er ved at have en nogenlunde rytme - står op kl. 7-8, er vågen 1 time, sover 1 time, vågen 1 time, så går vi en tur og her sover hun 1,5-2 timer, vågen 1 time og sover 1 time, vågen i 1 time og herefter henter vi storesøster, så der sover hun også gerne 1,5 time i barnevognen. Hun går i seng kl. 18-19 og det er faktisk ret fast hver dag. Så får hun en ammetår når vi går i seng kl. 22-ish, og sover til næste morgen (hun spiser nogen gange i løbet af natten, har ikke helt styr på hvor mange, for hun bliver bare "hægtet på" - det er det gode ved samsovning)

Jeg synes bare det er ret tidligt at vi har noget der ligner en rytme, ikke mindst ift. sengetid om aftenen (efter dette indlæg ryger rytmen nok...)

Hvor gammel er det hun er?

Synes også vi har en rytme.
Vågner 7-7.30 og er vågen indtil 8.30-9, så kommer han ud og sover og sover gerne 2 timer og så op og spise, vågen ca en time og så sover han 1-2 timer og så vågen igen osv. OG han får aftensmad kl 18 og så hen til kl 19 hvor han kommer i nattøjet og bliver puttet. så sover han til kl halv 1-1 og skal spise og så igen ved 4 tiden og igen ved 6 tiden og det er sådan næsten hver dag

Anmeld

30. oktober 2012

Tulle28

frk-stoltze skriver:

Hvor gammel er det hun er?

Synes også vi har en rytme.
Vågner 7-7.30 og er vågen indtil 8.30-9, så kommer han ud og sover og sover gerne 2 timer og så op og spise, vågen ca en time og så sover han 1-2 timer og så vågen igen osv. OG han får aftensmad kl 18 og så hen til kl 19 hvor han kommer i nattøjet og bliver puttet. så sover han til kl halv 1-1 og skal spise og så igen ved 4 tiden og igen ved 6 tiden og det er sådan næsten hver dag

Hun er 8 uger

Jamen det er jo næsten ligesom her så Min store datter havde også en rytme tidligt, men tror det var fordi vi vækkede hende hver 3. time for at amme hende den første måned. Den rytme hang ligesom ved.
Men synes bare at når jeg har søgt lidt rundt på nettet har det virket som om at rytme først er noget man kan forvente når de er de der 3-4 mdr, så synes 2 mdr virkede tidligt... Men børn er jo så forskellige

Anmeld

31. oktober 2012

Masig

Her har vi også en fin rytme og har haft det 1-2 måneder efterhånden tror jeg.. (han er 3½ måned nu)...

Det svinger selvfølgelig lidt med en time eller to nogle gange, men er ellers rimelig fast:

Kl 5/6: vi står op.

Kl 7/8: Sover powernap på ½-1 time.

Kl 9.30/10.00: Sover til middag i ca 3 timer.

Kl 16/17: powernap på ½-1 time.

Kl 19/20: i seng.

Nogle gange skal han have mad en enkelt gang ved 1-2 tiden om natten, men det hænder han sover igennem hele natten til kl 5 (det er nu mest hvis han har fået flaske sent, altså lige inden sengetid ved 20-tiden... Ellers vågner han en enkelt gang i løbet af natten)...

Anmeld

31. oktober 2012

Tulle28

Masig skriver:

Her har vi også en fin rytme og har haft det 1-2 måneder efterhånden tror jeg.. (han er 3½ måned nu)...

Det svinger selvfølgelig lidt med en time eller to nogle gange, men er ellers rimelig fast:

Kl 5/6: vi står op.

Kl 7/8: Sover powernap på ½-1 time.

Kl 9.30/10.00: Sover til middag i ca 3 timer.

Kl 16/17: powernap på ½-1 time.

Kl 19/20: i seng.

Nogle gange skal han have mad en enkelt gang ved 1-2 tiden om natten, men det hænder han sover igennem hele natten til kl 5 (det er nu mest hvis han har fået flaske sent, altså lige inden sengetid ved 20-tiden... Ellers vågner han en enkelt gang i løbet af natten)...

Det lyder som en rigtig fin rytme I har Så er det måske ikke så ualmindeligt med rytme så tidligt alligevel? Eller også har vi bare nogle ualmindelig dygtige børn

Anmeld

31. oktober 2012

Masig

Tulle28 skriver:

Det lyder som en rigtig fin rytme I har Så er det måske ikke så ualmindeligt med rytme så tidligt alligevel? Eller også har vi bare nogle ualmindelig dygtige børn

Jeg tror det er det sidste haha...

Ej ved ikke hvor tidligt de normalt begynder på rytme, men det var også omkring 2 mdr's alderen her, så det er måske meget normalt det så småt starter der....

Anmeld

31. oktober 2012

Rosengreen

Vi er helt sikkert også allerede inde i en rytme, med få dage som undtagelser. De sidste uger har dagen set sådan ud (Karla 9 uger) :

7.00 Står op

08/08.30 - ca. 12.30/13: Sover sin lange lur (Den plejer at være sikker)

ca. 15-16: Dagens kortere lur

ca. 17.30: En powernap på max en halv time

Mellem 20 og 21 puttes hun og sover til klokken 07. (Nogle nætter spiser hun en enkelt gang omkring kl. 04, ellers sover hun igennem.)

Jeg har været lidt bekymret for om hun sov for meget, men sundhedsplejersken forsikrede mig om at Karla har det godt og bare er et rigtigt sovebarn. Hun vejer også 6,7 kg. (+2,3 kg siden fødslen)

Jeg nyder mit sovebarn så længe det vare! Kan godt huske fra den første at det pludselig kan vende 

Anmeld

31. oktober 2012

Tulle28

Rosengreen skriver:

Vi er helt sikkert også allerede inde i en rytme, med få dage som undtagelser. De sidste uger har dagen set sådan ud (Karla 9 uger) :

7.00 Står op

08/08.30 - ca. 12.30/13: Sover sin lange lur (Den plejer at være sikker)

ca. 15-16: Dagens kortere lur

ca. 17.30: En powernap på max en halv time

Mellem 20 og 21 puttes hun og sover til klokken 07. (Nogle nætter spiser hun en enkelt gang omkring kl. 04, ellers sover hun igennem.)

Jeg har været lidt bekymret for om hun sov for meget, men sundhedsplejersken forsikrede mig om at Karla har det godt og bare er et rigtigt sovebarn. Hun vejer også 6,7 kg. (+2,3 kg siden fødslen)

Jeg nyder mit sovebarn så længe det vare! Kan godt huske fra den første at det pludselig kan vende 

Iiiih du MILDE et sovebarn du har fået dig! Er meget misundelig:-)

Min store datter kunne også godt tage de der sindssygt lange lure, men nu hedder det 1 time, hvis hun sover inde i slyngevuggen og 1,5-2 timer, hvis vi går med barnevognen. Hun er glad og sød og græder nærmest aldrig, så jeg klager bestemt ikke, men det kuuuunne være rart med de der timer, hvor man kunne snuppe en lur eller bare få lavet noget praktisk. Synes jeg drøner rundt hver gang hun sover og ordner vasketøj eller rydder op eller reder senge eller...

Men ja, det er med at nyde det, for inden vi ser os om, drøner de rundt og laver ballade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.