Ømme bryster må siges at være en underdrivelse!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.918 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. oktober 2012

Tulle83

Jeg havde ikke forestillet mig, hvor ondt man faktisk får i brysterne!! Heldigvis varer det, i mit tilfælde, ikke flere timer ad gangen, men når smerterne er der, kan jeg næsten ikke være nogen steder! Det eneste der hjælper lidt, er varme, enten i form af et varmt bad, eller en varmepude. Skal det virkelig varer ved resten af graviditeten!?

Hvordan har i andre det? Ved ikke om størreslen har noget at sige? Jeg har store bryster i forvejen, men aner ikke om det har betydning? Kom gerne med en god ide til lindring hvis i har fundet wonder-midlet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Mokka

Hej

Selvfølgelig er en god støttende bh meget vigtig men det ved du jo nok Hvis du synes det er rart med varme, så er det bestemt ikke skadeligt heller

Så tænker jeg om det er ømhed eller desideret smerter du oplever... Bag brystet har vi jo en meget stor bryst muskel. Mange kvinder søger læge, netop fordi de har ømhed eller smerter her, som forveksles med gener fra selve brysterne. Når brysterne bliver større, tungere og mere ømme, belastes den bagved liggende muskel også her og kan gi mange gener helt op i armhulen..

Har faktisk også tænkt de sidste dage at mine bryster bliver mere ømme igen. Jeg er øm helt oppe i armhulen  Og jeg har virkelig små bryster især når jeg ikke er gravid :-)

Anmeld

30. oktober 2012

Tulle83

Mokka skriver:

Hej

Selvfølgelig er en god støttende bh meget vigtig men det ved du jo nok Hvis du synes det er rart med varme, så er det bestemt ikke skadeligt heller

Så tænker jeg om det er ømhed eller desideret smerter du oplever... Bag brystet har vi jo en meget stor bryst muskel. Mange kvinder søger læge, netop fordi de har ømhed eller smerter her, som forveksles med gener fra selve brysterne. Når brysterne bliver større, tungere og mere ømme, belastes den bagved liggende muskel også her og kan gi mange gener helt op i armhulen..

Har faktisk også tænkt de sidste dage at mine bryster bliver mere ømme igen. Jeg er øm helt oppe i armhulen  Og jeg har virkelig små bryster især når jeg ikke er gravid :-)

Tak for dit svar

Jeg tror ikke det er musklen i mit tilfælde. Når jeg har smerterne (og nu bliver det lidt detaljeret, og måske en andelse klamt!) -skifter det yderste af vorterne farve til helt hvid (som om de gør klar til at skyde mælk ud) Det er ikke smerter der kan sammenlignes med rygsmerter eller lign. men det er en smerte der kan sammenlignes med, at blive revet og nevet meget, meget hårdt i brystvorterne, samt en nivende fornemmelse indeni brystet. (Giver det mening??) 

Anmeld

31. oktober 2012

Mokka

Det giver helt sikkert ening Det er meget normalt. Brystvorterne bliver en del mere følsomme, ligesom mælkegangene og mælkekirtlerne også bliver mere hævet og ømme.

Tænker nogle gange, hvordan man skal gennemføre en amning med så ømme bryster. Men det arter sig med tiden

Måske vil du endda opleve i graviditeten at der rent faktisk kommer mælk allerede..

Jeg kan selv se at der er kommet hvid-gule skorper på brystvorterne, og går det som i tidl. graviditeter, så lækker jeg også inden længe, således at jeg skal til at have ammeindlæg i brug

Anmeld

31. oktober 2012

Tulle83

Mokka skriver:

Det giver helt sikkert ening Det er meget normalt. Brystvorterne bliver en del mere følsomme, ligesom mælkegangene og mælkekirtlerne også bliver mere hævet og ømme.

Tænker nogle gange, hvordan man skal gennemføre en amning med så ømme bryster. Men det arter sig med tiden

Måske vil du endda opleve i graviditeten at der rent faktisk kommer mælk allerede..

Jeg kan selv se at der er kommet hvid-gule skorper på brystvorterne, og går det som i tidl. graviditeter, så lækker jeg også inden længe, således at jeg skal til at have ammeindlæg i brug

Jeg er glad for at høre, at det er normalt!

Jeg har  det ligesom dig, og får også de der hvide "skorper" der er til at "skrælle" af, haha det lyder bare klamt!! -Men så begynder jeg sikkert også at lække snart :/

Anmeld

1. november 2012

FF

har ikke selv haft så ondt, mere at de er nogle dage meget følsome.

også har jeg fået en hvid "plett" på mine vorter hehe , liner tør hud , måske er det de samme i snakker om :I og engang kom klar veske ud af dem :I   er 16+4

Anmeld

1. november 2012

Tulle83

Fwf skriver:

har ikke selv haft så ondt, mere at de er nogle dage meget følsome.

også har jeg fået en hvid "plett" på mine vorter hehe , liner tør hud , måske er det de samme i snakker om :I og engang kom klar veske ud af dem :I   er 16+4

Ja, det er nok nogetledes det samme Det er jo forskelligt hvornår, og om man overhovedet oplever at brysterne væsker.

Dejligt at du ikke har haft ondt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.