Far skal holde barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg har spørgsmål omkring barsel.

Min mand og jeg har 42 fælles barselsuger tilbage, vi blev enige om at jeg holder 38 uger og han holder 4 uger af dem.

Min mand er fuldtidsansat i en privat virksomhed, og har idag spurgt om at han kommer til at holde barsel i 4 uger, Hans leder siger at han selv skal sørge for barsels pengene, dvs. han for ikke fuld løn under hans barsel. Han skal selv kontakte kommunen og få en måneds barsels dagpenge. Er det normalt når han er fastansat? burde han ikke få løn fra arbejdspladsen?

Hvordan var det med jeres kærestes eller mands arbejde? Fik de fuld løn eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Frejsmor

Anonym skriver:

Hej!

Min mand og jeg har 42 fælles barselsuger tilbage, vi blev enige om at jeg holder 38 uger og han holder 4 uger af dem.

Min mand er fuldtidsansat i en privat virksomhed, og har idag spurgt om at han kommer til at holde barsel i 4 uger, Hans leder siger at han selv skal sørge for barsels pengene, dvs. han for ikke fuld løn under hans barsel. Han skal selv kontakte kommunen og få en måneds barsels dagpenge. Er det normalt når han er fastansat? burde han ikke få løn fra arbejdspladsen?

Det er meget forskelligt fra arbejdsplads til arbejdsplads.. Men nej, som udgangspunkt har man ikke krav på fuld løn under barsel selvom man er fastansat..

Min kærestes arbejdsplads har 10ugers barsel med fuld løn, og det skal man som sådan bare betragte som en gode, en slags ekstra bonus..

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Frejsmor skriver:

Det er meget forskelligt fra arbejdsplads til arbejdsplads.. Men nej, som udgangspunkt har man ikke krav på fuld løn under barsel selvom man er fastansat..

Min kærestes arbejdsplads har 10ugers barsel med fuld løn, og det skal man som sådan bare betragte som en gode, en slags ekstra bonus..

Tak for svar

Ja gid alle alle arbejdsplads var sådan

Anmeld

30. oktober 2012

mortilnoahogmelina

Min kæreste får heller ikke fuld løn under barsel desværre ..
Det er meget forskelligt i form af overenskomst .

Anmeld

30. oktober 2012

Muhmi

Men er der ikke noget med at i skal meddele hans barsel 1 måned før fødsel? Eller er jeg helt forkert på den?

Fordi hvis han skulle det, så er det vel derfor han ikke kan få normal-løn under hans barsel?

Anmeld

30. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej!

Min kæreste vil også have lidt barsel - og der får han også barselsdagpenge, men han får så suppleret barselsdagpengene op på fuld lønniveau via hans arbejdsplads  det er jo bare pænt gjort af dem 

Anmeld

30. oktober 2012

FruK

Det kommer helt an på han ansættelseskontrakt/overenskomst om han har ret til fuld løn. 

Anmeld

30. oktober 2012

nielsen80

Nej han har ikke ret til fuld løn under barsel...det har du faktisk heller ikke - kun de første 14 uger, hvis man er ansat under funktionærlovgivningen. At der er arbejdspladser der tilbyder bedre forhold, er jo bare dejligt. Selv får jeg fuld løn de første 26 uger, derefter er det barseldagpenge.

Anmeld

30. oktober 2012

nielsen80

Muhmi skriver:

Men er der ikke noget med at i skal meddele hans barsel 1 måned før fødsel? Eller er jeg helt forkert på den?

Fordi hvis han skulle det, så er det vel derfor han ikke kan få normal-løn under hans barsel?

Det skal meddeles 8 uger efter fødsel - barsel kan jo afhænge af fødselstidspunkt, som man af gode grunde ikke altid kan forudsige

Anmeld

30. oktober 2012

LLN

Anonym skriver:

Hej!

Det kan godt være at arbejdsgiveren ikke ifølge overenskomsten skal give ham løn, men det er dem der skal indberette til kommunen i NemRefusion at han holder barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.