Rejse med en på 27 mdr. En masse spørgsmål..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. oktober 2012

Den lykkelige

Jeg er så heldig at min søde bedstefar har inviteret hele familien på ferie til juni næste sommer..
Der er min datter 2 år og 3 mdr.
(flyve tid 3 timer) Vi har fået et dobbelt værelse.. så vi skal sove i samme værelse og når hun er lagt skal vi jo være stille  Jeg tænkte om man måske kan tage vores emmaljunga klapvogn med hjemmefra som hun måske kan sove i de første par timer på aftenen hvis vi er ude også kan komme hjem i seng.. ellers skal vi jo faktisk være inde på hotelværelset fra kl 19, hvor vi så skal være musse stille..
MEN hun har altid været sådan et barn der har haft brug for "space" når hun skulle sove.. hun har ALDRIG kunne sove i armene.. ingengang som nyfødt.. så jeg frygter lidt mht hvordan vi skal klare sovetider osv.. MEN der er jo selvfølgelig også 7 mdr endnu fra hvad hun kan/vil nu.. så meget kan jo ske/ændres.. og hun er måske nemmere/mindre sensitiv til den tid
Jeg gik lige ind på startours side og så mht bagage regler og hvad der stod med klapvogn.. men der stod 0-23 mdr.. Men hvad er reglerne så når man er over 23 mdr? Nogen der ved?
Andre ting man skal tænke på/huske?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Den lykkelige

Slet ingen der har rejst med en på lidt over 2 år?

Anmeld

30. oktober 2012

Nemesis

jo men har ikke rejst med charter. så jeg ville da ringe til startour og høre dem ad!

Her har vi da haft klapvogn med..men det har været en mindre en der dog stadig kunne lægges helt ned og så har vi haft bæresele med..men den elsker hun også.

vi har haft babyalarmen med og har haft sat den til og har så siddet i værelset ved siden af..men jeg ved jo ikke om i har værelser tæt på hinanden eller i hver sin ende af komplekset.

Og så må jeg med og indrømme at efter sol, vand, strand og oplevelser har jeg ikke kunne holde mig meget længere vågen end barn/børn.

:-) Sisse

Anmeld

30. oktober 2012

Den lykkelige

Nemesis skriver:

jo men har ikke rejst med charter. så jeg ville da ringe til startour og høre dem ad!

Her har vi da haft klapvogn med..men det har været en mindre en der dog stadig kunne lægges helt ned og så har vi haft bæresele med..men den elsker hun også.

vi har haft babyalarmen med og har haft sat den til og har så siddet i værelset ved siden af..men jeg ved jo ikke om i har værelser tæt på hinanden eller i hver sin ende af komplekset.

Og så må jeg med og indrømme at efter sol, vand, strand og oplevelser har jeg ikke kunne holde mig meget længere vågen end barn/børn.

:-) Sisse

Tusind tak for dit svar..  
Måske hun også selv sover senere i og med det er ferie osv.. og ellers kan den ene af os jo være på værelset også kan den anden være ude med familien også kan vi skiftes lidt.. og vi har fået en terrasse, så måske man kan sidde med familien udenfor an ens lejlighed på terrassen og snakke mens hun ligger i værelset..
Ja må lige snakke med star tour angående klapvognen..

Anmeld

30. oktober 2012

Svenne

Vi har været på charter her i august, hvor min søn var 2 år og 4 mdr.

Klapvognen kan du få med gratis. Den skal bare tjekkes ind som "stor baggage". Vi købte en tranportpose til den i lufthavnen til 40 kr., hvor den kunne pakkes så godt sammen, at madras (barnvognsmadras) og dyne sagtens kunne ligge i den uden at falde ud og blive væk.

Vi puttede ham i klapvognen hver aften - han har aldrig været nem at få til at sove. Men efter en lang dag på stranden og i vandet var det ikke noget problem

Anmeld

30. oktober 2012

Den lykkelige

Svenne skriver:

Vi har været på charter her i august, hvor min søn var 2 år og 4 mdr.

Klapvognen kan du få med gratis. Den skal bare tjekkes ind som "stor baggage". Vi købte en tranportpose til den i lufthavnen til 40 kr., hvor den kunne pakkes så godt sammen, at madras (barnvognsmadras) og dyne sagtens kunne ligge i den uden at falde ud og blive væk.

Vi puttede ham i klapvognen hver aften - han har aldrig været nem at få til at sove. Men efter en lang dag på stranden og i vandet var det ikke noget problem

Ej tusind tak!!! Lyder præcis som min "historie"..  
Men var den så kun i pose i flyet? Kom den hel ud?  Super god ide med at tage madrassen med og ligge i klapvogn!! Troede jeg slet ikke man kunne.. Tusind tak!

Anmeld

1. november 2012

Svenne

Den lykkelige skriver:

Ej tusind tak!!! Lyder præcis som min "historie"..  
Men var den så kun i pose i flyet? Kom den hel ud?  Super god ide med at tage madrassen med og ligge i klapvogn!! Troede jeg slet ikke man kunne.. Tusind tak!

Ork ja, den fejlede bestemt ingenting De ligger nok et andet sted end kufferterne, fordi det er "stor" bagage. Og vi gemte selvfølgelig bare posen, så vi kunne pakke den ned i den igen på vejen hjem.

Men tag et kig på flyselskabets hjemmeside - der kan du helt sikkert læse om, hvilke procedurer de har. For jeg ved ikke, om det kan variere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.