Hospitalstasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.856 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. oktober 2012

Miss BananaHammock

Nogen der har pakket den endnu?

Gennemgik lige min liste over de ting jeg regner med at skulle pakke og mangler stadig at købe nogle af tingene - så fik lige et kort øjebliks stress..

Jeg ELSKER lister så den har været klar længe:

Tøj til junior i str. 50 og 56
Tøj til hjemturen til junior (jakke mm.)
Tøj til mor
Hjemmesko
Stofbleer
Bleer
Dyne til junior + betræk
Ammebh
Ammeindlæg
Sut
Læbepromade
Kamera
Bleer
Bind
Toiletsager til mor
Måske ammepude
Mobil oplader
Vandrejournal
Snacks
Autostol

Har sikkert alt for meget med - men hellere være på den sikre side!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Camilla30

Miss BananaHammock skriver:

Gennemgik lige min liste over de ting jeg regner med at skulle pakke og mangler stadig at købe nogle af tingene - så fik lige et kort øjebliks stress..

Tøj til mor
Hjemmesko
Stofbleer
Bleer
Dyne til junior + betræk
Ammebh
Ammeindlæg
Sut
Læbepromade
Kamera
Bleer
Bind
Toiletsager til mor
Måske ammepude
Mobil oplader
Vandrejournal
Snacks
Autostol

Jeg har ikke pakket endnu, og har endnu heller ingen anelse om hvad man skal have med - dejligt at du deler din liste, den er god som inspiration og med den tror jeg, at man er godt dækket ind Jeg kan se, at jeg mangler en del af tingene, så tror mit mål skal være at få den pakket ca. 1 måned eller måske blot 14 dage før termin. Hilsen Camilla.

Anmeld

30. oktober 2012

Miss BananaHammock

Camilla30 skriver:

Jeg har ikke pakket endnu, og har endnu heller ingen anelse om hvad man skal have med - dejligt at du deler din liste, den er god som inspiration og med den tror jeg, at man er godt dækket ind Jeg kan se, at jeg mangler en del af tingene, så tror mit mål skal være at få den pakket ca. 1 måned eller måske blot 14 dage før termin. Hilsen Camilla.

Min mand mener at vi da bare kan pakke den når jeg får veer... deeet tror jeg ikke lige jeg magter

Jeg kan bare ikke lade hver med at tænke på at nogle børn bliver født 2 - 3 uger før tid også er der jo bare slet ikke særlig længe ting. Selvom jeg godt ved at det jo er mere normalt at gå terminen ud end at føde før.

Kom endelig med input hvis du får andre ting på din liste

Anmeld

3. november 2012

Misser1989

Jeg har lige pakket tasken i dag.. Jeg er 2. gangs fødende, så regner bestemt med at komme hjem lige efter fødslen. Så det har jeg pakket efter, hvis andet skulle ske og vi skal blive der, må manden køre de 14 km. hjem efter noget mere tøj osv.

Indtil videre har jeg pakket til baby:

1 sæt tøj til baby

1 natdragt

4 par strømper (2 der ser meget små ud og 2 par der er lidt større)

2 huer

2 hagesmække

1 sut

stofble

bleer

Køredragt til hjemturen

Dyne

Autostol

Til mig selv har jeg pakket:

Løse bukser

Bluse

Amme BH

Store trusser (sidste gang var jeg SÅ klog, at tage g-streng med!)

Strømper

Shampoo, balsam, Børste

tandbørste og tandpasta (sidst kastede jeg rigtig meget op)

Det er det jeg har pakket indtil videre, kan være der bliver tilføjet noget..

Og jo, kamera!! Men det har jeg ikke pakket endnu (er kun 32+5) Men det SKAL vi have med.. Og vi skal huske at have den opladet.. Sidste gang gik jeg i fødsel 36+1 og der kom vi afsted med kamera, men dødt batteri! Øv øv

Anmeld

3. november 2012

Miss BananaHammock

Misser1989 skriver:

Jeg har lige pakket tasken i dag.. Jeg er 2. gangs fødende, så regner bestemt med at komme hjem lige efter fødslen. Så det har jeg pakket efter, hvis andet skulle ske og vi skal blive der, må manden køre de 14 km. hjem efter noget mere tøj osv.

Indtil videre har jeg pakket til baby:

1 sæt tøj til baby

1 natdragt

4 par strømper (2 der ser meget små ud og 2 par der er lidt større)

2 huer

2 hagesmække

1 sut

stofble

bleer

Køredragt til hjemturen

Dyne

Autostol

Til mig selv har jeg pakket:

Løse bukser

Bluse

Amme BH

Store trusser (sidste gang var jeg SÅ klog, at tage g-streng med!)

Strømper

Shampoo, balsam, Børste

tandbørste og tandpasta (sidst kastede jeg rigtig meget op)

Det er det jeg har pakket indtil videre, kan være der bliver tilføjet noget..

Og jo, kamera!! Men det har jeg ikke pakket endnu (er kun 32+5) Men det SKAL vi have med.. Og vi skal huske at have den opladet.. Sidste gang gik jeg i fødsel 36+1 og der kom vi afsted med kamera, men dødt batteri! Øv øv

Kan godt forstå din allerede er pakket når du gik i tidlig fødsel sidste gang.
Og godt råd med at tjekke batteriet på kameraret!!

Anmeld

5. november 2012

Lullaby

Nej den er slet ikke pakket endnu  Venter nok til start december. Tror ikke hun kommer før alligevel men hvis vandet går så kan manden nok godt klare at pakke den imens jeg råber fra min stilling på gulvet. Hun står nemlig ikke fast endnu (hvad jeg ved af) så jeg skal lægge mig ned med benene op hvis vandet går. Hun må dog gerne blive derinde til start december

Anmeld

5. november 2012

Miss BananaHammock

Lullaby skriver:

Nej den er slet ikke pakket endnu  Venter nok til start december. Tror ikke hun kommer før alligevel men hvis vandet går så kan manden nok godt klare at pakke den imens jeg råber fra min stilling på gulvet. Hun står nemlig ikke fast endnu (hvad jeg ved af) så jeg skal lægge mig ned med benene op hvis vandet går. Hun må dog gerne blive derinde til start december

hehe... kan lige se det for mig. At du ligger med benene i vejret mens du skælder ud - "nej nej - ikke endnu. Mor er ikke klar"

Jeg fandt ud af idag at det er meget begrænset hvad jeg skal ha' med af det på min liste fordi de har det meste på føde/barsels gangen så jeg har fået lidt ro igen!

Anmeld

19. november 2012

MLT

Jeg har endnu ikke pakket tasken, og det bliver den nok ikke foreløbig. Kan slet ikke tage mig sammen til det

Anmeld

21. november 2012

FamilenStorm

Miss BananaHammock skriver:

Tøj til mor
Hjemmesko
Stofbleer
Bleer
Dyne til junior + betræk
Ammebh
Ammeindlæg
Sut
Læbepromade
Kamera
Bleer
Bind
Toiletsager til mor
Måske ammepude
Mobil oplader
Vandrejournal
Snacks
Autostol

So far har jeg fået puttet bleer i tasken.. Og jubii vi har fået vasket hans tøj, vi mangler dog lige at købe "det første sæt" Og dum som jeg er så har jeg doneret alle vores babylagner væk, så dem skal jeg også lige have købt nogle nye af..

Men der går ikke længe før jeg får pakket lidt mere i tasken.. Vi bor heldigvis ikke så langt fra sygehuset, så min mand vil hurtig kunne kører hjem efter det vi vil mangle... Meeeen... Den er jo rar nok at have stående klar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.