nedsat sædkvalitet - andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.366 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. maj 2009

pialouisa

så fik vi konstateret, at min kæreste har noget nedsat sædkvalitet. Jeg ved ikke hvor meget osv (fik et svar pr. mail i går aftes fra lægen).
Så vi bliver henvist til Holbæk med henblik på insemination/reagens/ivf-behandling.

Det var bare et slag at få det at vide, synes jeg. Altså på den ene side er det OK, for så får vi 100 % sikkert hjælp til at blive gravide. Men på den anden side.. så er det bare irriterende, at det lige præcis skal være os, som har problemer. Jeg fejler ingenting overhovedet, er sund og rask, har regelmæssig cyklus, fin vægt osv.

Jeg har et spørgsmål, jeg håber I vil svare på.. Det er, hvor lang tid der ca går, fra man får en henvisning, til man bliver insemineret? Der er jo snart sommerferie osv. Hov, og jeg vil også spørge - når jeg ikke "fejler noget", skal jeg så i hormonbehandling?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2009

sabi1979

Hejsa
Jeg kan desværre ikke svare på dine spørgsmål, men min mand fik for næsten 3 år siden konstateret meget nedsat sædkvalitet, og jeg fik at vide at jeg havde pcos og jeg var meget overvægtig. Vi fik at vide at det ikke vil lykkedes os at blive gravid på normal vis, og jeg var simpelthen knust ( vi har en datter fra 1999, hvor jeg uplanlagt blev gravid med det samme ) Jeg fik så en mave operation i 2007 og jeg tabte 33 kg. Sidste år  begyndte jeg/vi at opgive håbet om at få et barn mere, men den 21 december 2009 testede jeg positiv og vi blev vildt glade og venter nu vores nr.2 til august Vi har så på det tidspunkt hvor jeg blev gravid, prøvet at blive gravid i 8 år.

Jeg ønsker jer alt held og lykke med projekt baby, det kan være i også er heldig at det kommer af sig selv

Knus Sabrina  27+5

Anmeld

31. maj 2009

pialouisa

hej sabi1979,

det lyder da også som noget af en omgang, I har været igennem Dejligt, at I venter nr 2, dog

-jeg går og håber på, at "det kan klares" med en oprensning af sæden og insemination. Men vi skal vel starte med en almindelig samtale på klinikken, hvor vi får alle vores spørgsmål besvaret. Der er bare så læææænge til

Anmeld

31. maj 2009

sabi1979

Hejsa
Jeg krydser alt hvad jeg kan for at det lykkedes jer  ( hurtigst mulig ) Og ventetiden er aldrig sjov

Knus sabrina  27+5

Anmeld

7. juni 2009

pialouisa

Så fik vi brev i går fra Holbæk med et spørgeskema, som allerede er sendt retur. Der stod i brevet, at vi kan regne med en ventetid på 1-3 mdr for den første samtale. Så efter sommerferien... Lige nu synes jeg, at der er ALT for længe til. Men på den anden side, så er vi igang og får hjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.