Kom nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

Jeg havde desværre en SA for godt og vel 2 måneder siden.. 
Vi vil meget gerne prøve igen inden for den nærmeste fremtid, men jeg får simpelthen ikke min mens.
Faktisk har jeg ikke haft min mens siden d. 10 maj! Blev så gravid alligevel og havde SA i starten af september.
Nu går jeg jo så og venter på at mens kommer så min krop ligesom kører normalt igen og jeg kan begynde at vænne mig til tanken om at forsøge igen, og der sker bare ikke en hylende fis. Bliver sindssyg!
Jeg har altid haft uregelmæssige menstruationer der kunne svinge mellem at være ca. 14 dage for tidligt eller for sent og så også ofte kun hver 2. måned. Har drøftet det med min læge, men han viser ikke rigtig interesse i at undersøge det.
Ved godt jeg nok også burde ringe til lægen igen nu, men når jeg på forhånd havde fortalt ham da jeg var gravid at jeg ikke havde haft mens siden maj måned og han ikke synes det lød underligt, tænker jeg det nok bare er spild af tid at kontake ham.

Vil bare så gerne have min krop i balance igen. Ikke fordi vi så kaster os ud i projekt baby med det samme, men bare så vi har muligheden for det......

Egentlig er det her nok mest lige lidt brok. Det håber jeg er i orden. Men vil også meget gerne høre om der er nogen af jer der har prøvet noget lignende ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

NNGG

Kender følelsen.... har også mistet - og når man så endelig er klar igen til at prøve - så må kroppen sgu godt arte sig. Det er ikke til at holde ud at gå og være uvis omkring hvor når man ''får lov'' igen. 

jeg fik først mens 10 uger efter abort og nu har jeg fået konstateret mola, så har karantæne til feb.

Håber snart din mens melder sig!

Anmeld

28. oktober 2012

come2

NNGG skriver:

Kender følelsen.... har også mistet - og når man så endelig er klar igen til at prøve - så må kroppen sgu godt arte sig. Det er ikke til at holde ud at gå og være uvis omkring hvor når man ''får lov'' igen. 

jeg fik først mens 10 uger efter abort og nu har jeg fået konstateret mola, så har karantæne til feb.

Håber snart din mens melder sig!

Hvad er Mola hvis jeg må spørge?

Puha det lyde til der kan være langt udsigter. Jeg veeeenter også

Anmeld

28. oktober 2012

NNGG

come2 skriver:

Hvad er Mola hvis jeg må spørge?

Puha det lyde til der kan være langt udsigter. Jeg veeeenter også

noget der kun rammer 80 gravide om året.

jeg blev gravid i marts - men til MD scanning viste en masse misdannelser sig, så jeg fik fortaget en abort i uge 22. 

Det viste sig så senere at det var en mola graviditet.

Faktisk ved jeg ikke særlig meget om det - det er noget der går galt i befrugtningen og man kan aldrig få et levedygtigt barn med mola.

når man har haft en mola skal man have en udskrabning, så alt væv kommer ud - hvis der er noget væv tilbage, så kan det udvikle sig og kroppen vil tro at den er gravid.. I værste tilfælde kan molaen sprede sig - typisk til lungerne og det kan faktisk udvikle sig til kræft - men indtil videre med 100% helbredelse.

Grunden til at man skal vente med at blive gravid er, at man måler HCG  i blodet for at se om molaen udvikler sig. En graviditet kan forstyrre resultaterne af testene, da dette jo også for HCG til at stige - så det er for at være på den sikre side.

men igen ... det er meget sjældent og man ved ikke særlig meget om det. Har fået flere ting afvide fra forskellige læger og det er derfor svært for mig at forklare det.

Anmeld

28. oktober 2012

come2

NNGG skriver:

noget der kun rammer 80 gravide om året.

jeg blev gravid i marts - men til MD scanning viste en masse misdannelser sig, så jeg fik fortaget en abort i uge 22. 

Det viste sig så senere at det var en mola graviditet.

Faktisk ved jeg ikke særlig meget om det - det er noget der går galt i befrugtningen og man kan aldrig få et levedygtigt barn med mola.

når man har haft en mola skal man have en udskrabning, så alt væv kommer ud - hvis der er noget væv tilbage, så kan det udvikle sig og kroppen vil tro at den er gravid.. I værste tilfælde kan molaen sprede sig - typisk til lungerne og det kan faktisk udvikle sig til kræft - men indtil videre med 100% helbredelse.

Grunden til at man skal vente med at blive gravid er, at man måler HCG  i blodet for at se om molaen udvikler sig. En graviditet kan forstyrre resultaterne af testene, da dette jo også for HCG til at stige - så det er for at være på den sikre side.

men igen ... det er meget sjældent og man ved ikke særlig meget om det. Har fået flere ting afvide fra forskellige læger og det er derfor svært for mig at forklare det.

Øv øv det er jeg ked af at høre.

Sikke en melding at få.

Og så , så langt henne i graviditeten.

Jeg  for det går hurtigt når i må gå igang igen.

Anmeld

28. oktober 2012

NNGG

come2 skriver:

Øv øv det er jeg ked af at høre.

Sikke en melding at få.

Og så , så langt henne i graviditeten.

Jeg  for det går hurtigt når i må gå igang igen.

det gik hurtigt med nummer 1.

men det er jo ingen garanti  

den største bekymring er nu om det går godt næste gang!

Held og lykke til dig!

Ville ringe til lægen hvis det var mig - og få en tid til gyn. ikke fordi du nødvendigvis får en anden besked ''end bare at vente'' men det kan måske give ro - og man kan jo godt stresse sin mens væk - ved tanken om at den skal komme!

Anmeld

28. oktober 2012

come2

NNGG skriver:

det gik hurtigt med nummer 1.

men det er jo ingen garanti  

den største bekymring er nu om det går godt næste gang!

Held og lykke til dig!

Ville ringe til lægen hvis det var mig - og få en tid til gyn. ikke fordi du nødvendigvis får en anden besked ''end bare at vente'' men det kan måske give ro - og man kan jo godt stresse sin mens væk - ved tanken om at den skal komme!

Mit HCG var allerede ude af kroppen 1-2 dage efter jeg havde en spontan abort, så han sagde at jeg nok vil få mens indenfor 6 uger.

Det er kun 1½ uge siden, så jeg tager det stille og roligt og stresser ikke min krop.

Mange tak - også held og lykke til dig/jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.