Eksperthjælp: 1.5 år, reagerer forskelligt om natten, om deter mor eller far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.775 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. oktober 2012

Lisbeth Jess

"1.5 år, reagerer forskelligt om natten, om deter mor eller far."

Hej Lisbeth!
Vi har en dejlig dreng på 1 1/2 år med masser af krudt i numsen og som trives rigtig godt i dagligdagen, spiser godt og er generelt en rigtig glad dreng!
Han er utrolig far-glad, hvilket jeg har det fint nok med!
Problemet opstår aften og nat, hvis han vågner, som han gør et par gange hver aften og nat.
Går jeg ind til ham får han en slurk vand, sin sut og puttebamse og lægger sig til at sove igen, men går min mand tilgengæld derind, bryder helvede løs. Drengen bliver helt hysterisk når han finder ud af at det er far der er hos ham og han vil bare op, op, op... Putter far ham ned, skriger han helt vildt og min mand kan slet ikke få ham til at falde til ro igen, lige indtil jeg går derind og får styr på situationen, så putter han sig ned og falder i søvn.
Hvordan kan vi få rettet op på dette igen? Far er dybt frustreret over at han ikke kan få ham til at falde til ro og det er ikke hver gang jeg kan gå derind, om ca 2 mdr, skal han have en lillebror og så bliver det først svært at det er mig der går derind, aften og nat.
Vi er ikke i tvivl om at det ikke er fordi han ikke vil sin far, tror nærmest det er det der er "problemet" og at mor måske er lidt mere konsekvent og virkelig mener det jeg siger, når jeg putter ham, hvor far har set den nemme løsning og taget ham op og med ind i vores seng om natten, hvor han så er faldet til ro.
På forhånd tak!
Mvh Kathrine!

Lisbeths svar

Hej Kathrine!
Det lyder som om I har en dejlig dreng der trives på alle områder. han vågner stadig lidt om natten og det gør de fleste børn jo.
Han er også meget glad for sin far og det er jo dejligt, at du kan blive aflastet om nætterne når den lille ny ankommer.

Jeg tror far bliver usikker når sønnen skriger og gerne vil med, derfor vælger han at tage ham med ind i seng.. Hvis det er fint for jer alle er der ikke et problem. hvis I er uenige om denne metode og gerne vil ændre,har jeg flg forslag.

Far sover på en madras på gulvet ved sønnen, når han vågner, så er det en tår vand, og ned at ligge igen, mens far messer med lav stemme. alt e rgodt far er her. fast hånd på brystet, vug ham lidt og rum, hvis han skriger.eter ofte at de små græder helt vildt når de lige skal ned i søvnen igen. der skal ikke snakkes, kun messes.
Falder han ikke til ro efter kort tid, så tag ham op og vug ham mensfar udviser ro, sikkerhed og tryghed, det her kan jeg klare, græd du blot min søn. Alt er trygt og godt hos far.

Deter så vigtigt for de små at mærke trygheden hos forældrene, at gråd kan rummes, kærligt og roligt uden frustration.(den må komme ud på anden vis)
Når forældrene er der, giver omsorg og trygehed, så bliver alt gjort for at hjælpe barnet, og det mærker barnet.

Jeg håber dette kan give din mand sikkerhed , viden og styrke til at rumme jeres lille dreng når han græder om natten.så det smitter af på den lille.

Held og lykke med projektet.både den store og den lille ny.
hav en skøn søndag.
Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.